Skischoen kopen brede voet maat 47+

• Daniel
    Expert
    Daniel op 18 februari 2018 路 19:44
    Beste Skiers,

Ik vroeg me af welke merken/modellen skischoenen hebben voor mensen met brede voeten. Om het makkelijk te maken is de maat ook nog eens 47 voor normale schoenen dus wellicht een 48 skischoen?

Als snowboarder met maat 43 heb ik hier geen idee van 馃槆

Elke tip of advies is van harte welkom.

Groetjes ^D
    Laat de zwaartekracht je helpen
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 18 februari 2018 路 20:22
    Hoi Daniel,

Ik heb zelf maat 47 en vrij brede voeten. Scarpa, Black Diamond en Salomon hebben goede schoenen voor mij. Dynafit is geen optie. Als je ook wilt gaan touren, kan ik Scarpa aanraden maar een skischoen blijft natuurlijk erg persoonlijk en dat ie lekker zit is het allerbelangrijkste.

Groeten,
    Paul
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 18 februari 2018 路 20:55
    Hier ook behoorlijk brede voorvoet (102mm leest, of was t 107..). Scarpa +1. Heb zelf de Scarpa Maestrales rs (tweedehands, maatje groter dan m'n andere niet-tour schoenen) en nog nooit hebben schoenen mij zo fijn gepast. Mij werd door een bootfitter ook gezegd dat ik Dynafit kon vergeten, maar dat Scarpa (en ik dacht Lange) wel nog opties hadden.
    bericht aangepast door Tim3 op 18 feb 2018 20:56 (22% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • psd
    Tourist
    psd op 19 februari 2018 路 09:16
    Ga langs bij Strolz, Lech Arlberg. daar kunnen ze alles.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 19 februari 2018 路 16:55
    Voor wat het waard is aangezien elke voet anders is; mijn maat 47 voeten passen perfect in een Salomon Quest, 29 mondo. Ze zijn zelfs groter verkrijgbaar. Maar nogmaals, dat geldt alleen voor mijn voeten.
    powpowwowjippiajippieee
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 februari 2018 路 20:44
    Brede voet is een ruim begrip. Halux Falgus, brede voorvoet, brede gehele voet, evt samen met hoge wreef. Hol of platvoet. Maw niks van te zeggen. Voor een HF zoek je smal en deuk e uit, voor voorvoet iets met extra pocket etc. Als je er met standaard schoenen niet uitkomt ga dan naar iemand die echt wat van voeten weet en veel verschillende merken en modellen schoenen heeft EN een goed bootfitter is. Ze zijn er, maar minder dan de bordjes op de gevel van menig winkel doen geloven.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro