Freeride skilatten lengte

• wishmaster
    wishmaster op 26 februari 2018 · 08:55
    Beste,

Ik ben van plan mijn eerste freeride latten aan te kopen. Ik ben een ondertussen ervaren skiër op de piste met een beginnende ervaring buiten de piste. Deze ervaring wil ik de komende maanden/jaren uitbreiden met de nodige cursussen en praktijkervaringen. Ik ben 184 cm groot en heb black crows skilatten met dubbele camber van 189 cm lengte op het oog. Is dit als beginnen freeride skiër qua lengte van latten in orde volgens jullie of ga ik beter voor langer/korter?

Bedankt alvast voor jullie antwoord,
    Wim
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 26 februari 2018 · 09:20
    Mooi dat je aan je eerste freeride latten en de cursussen wil! Ík weet niet wat ik me bij dubbele camber voor moet stellen (bij een snowboard wel, maar een ski?), bedoel je niet dubbele rocker? Ik stel me namelijk een 'snor' vorm voor, dat kan niet goed zijn.. Misschien even de precieze ski aangeven waar je naar kijkt. Sowieso lijkt mij 189 lengte bij 184 lichaamslengte helemaal prima. Als de ski flinke rocker heeft helemaal (dan ski je ze liever een stuk langer dan je denkt, aangezien er door de rocker feitelijk een korte ski op harde ondergrond staat.. in de poeder komt ie dan tot z'n recht). Om t te illustreren; ben zelf 178 en heb een 183 atomic bent chetler en had achteraf beter voor de 192 kunnen gaan omdat t bij harde condities echt als een (relatief) kort skitje voelt. Succes met de speurtocht!
    bericht aangepast door Tim3 op 26 feb 2018 09:42 (1% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • brakkeman
    Tourist
    brakkeman op 26 februari 2018 · 09:43
    Geef ook even aan of ze enkel voor de off piste moeten dienen, of dat je meer een allround lat zoekt.
  • wishmaster
    wishmaster op 26 februari 2018 · 11:17
    Hoi Tim3... je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. Dubbele rocker dus...dubbele camber zou inderdaad een beetje vreemd overkomen. Bedankt voor je uitleg alvast. Helpt veel. Ik kijk momenteel naar de Black Crows Atris.

Ik zou de ski's voor 70% off piste en 30% on piste gebruiken. Volgens reviews die ik gelezen heb, doet deze ski het ook prima op de piste.

Groeten,
    Wim
  • brakkeman
    Tourist
    brakkeman op 26 februari 2018 · 11:33
    Dit kan ik bevestigen, maat van me had deze ook. (tot ze gestolen werden)
    Op snowcountry.nl staat de overjaarse trouwens in de solden.
    bericht aangepast door brakkeman op 26 feb 2018 11:34 (29% bewerkt)
  • wishmaster
    wishmaster op 26 februari 2018 · 12:24
    super, bedankt brakkeman. Dan ga ik daarvoor. Groeten, Wim

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro