Decathlon zet sterk in op Tour Ski 2018-2019

• Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 22 maart 2018 · 16:40
    Decathlon wil zijn hoofdmoto: "Sport goedkoper toegankelijk maken voor iedereen" doortrekken naar TourSki.
    Ze willen hiermee inspelen op de trend dat TourSki vooral in FR, DUI en AUT zeer populair wordt. Vaak niet zoals wij het kennen: off-piste, freeride poeder...maar ook vaak op entry-level. De piste-toerist die eens een voormiddag langs piste of wandelwegen de vellen omdoet en naar boven stapt.

Een kort video verslag:

Interessant om te zien hoe ze in twee dagen van ontwerp naar prototype gaan, waarna test skiers hun oordeel vellen...en alles weer opnieuw begint.
    Wat denken jullie hierover?

Resultaat: 4 nieuwe "Ski Touring" Ski's:
    All Mountain XLD 500 RT (2510gr met binding @166cm)
    80% piste / 20% offpiste / 20% touring
    420€ ski + binding + vellen

All Mountain RT 500 (1750gr met binding @166cm)
    50% piste / 50% touring
    500€ ski + binding + vellen

All Mountain MT 500 (2130gr met binding @170cm)
    30% piste / 70% touring
    600€ ski + binding + vellen

Free Ride FR950 (2035gr met binding @178cm)
    20% piste / 50% Off piste / 30% touring
    650€ ski + binding + vellen

(Disclaimer: gefilmd op een perstrip voor Decathlon. Ik wordt niet betaald door Decathlon, maar mocht wel gratis mee)
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 22 maart 2018 · 21:21
    Voor de doelgroep zoals jij hem beschrijft denk ik een goede uitkomst. Ik ben erg blij met de decathlon op de Coolsingel maar aan hardware ga ik niet beginnen. De huismerk schoenen voelen mijns inziens aan alsof je ze uit elkaar kunt skiën als je het een beetje bont maakt. Overigens pretenderen ze ook niks anders. Qua pricing een doorn in het oog voor gerenommeerde merken wellicht
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 22 maart 2018 · 21:43
    @Remmie
    Een advanced tot Expert skiër kan wss beter zijn materiaal in de LSS (Local Ski Shop) kopen. Maar toch was ik (en de andere veel betere skiërs) versteld van de prijs/kwaliteit verhouding. Zeker met de Dynafit tour bindingen erop. Qua schoenen brengen ze er ook eentje uit met verwisselbaar hiel/tip: van pin naar standaard en terug.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 23 maart 2018 · 08:41
    Ik zie dat ze ook bezig zijn met splitboards, ook met eigen splitboard bindingen of dat niet? Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de stijgvellen en wie die maakt..
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 23 maart 2018 · 08:53
    @Ghini Ik vraag het ff voor je na...
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 23 maart 2018 · 08:56
    @ghini In het filmpje zie je dat ze een onderdeel aan het "millen" zijn...waar ik dacht een splitboard base plate in te zien. Na wat aarzelen gaf de prototype bouwer idd toe dat dat een splitboard baseplate was. Er stonden ook effectief meerdere splitboard proto's.
    Verbazend hoe open ze zijn met hun informatie daar: alles mag gefilmd worden, geen geheimen.
    Voor de Dynafit bindingen hebben ze ook een custom plate gemaakt onder de achterste binding, zodat die verstelbaar is en je de ski makkelijker kan uitlenen aan vrienden/familie.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 23 maart 2018 · 11:23
    Interessant en een goedkope aanbieder erbij voor instapmateriaal is niet slecht.
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 26 maart 2018 · 11:54
    @gGhini : reactie decathlon:
    Les peaux de ces skis sont toutes les mêmes, elles sont constituées de 70% mohair et 30% synthétiques.
    Elles intègrent un étrier métal sur le haut pour se placer sur les spatules et un cam lock réglable à l'arrière pour le talon du ski.
    Elles sont produites par Silvretta.
  • Lexy86
    Beginner
    Lexy86 op 6 oktober 2018 · 09:33
    Ik zag dat Decathlon ook een 3 eenheid aanbied! Iemand daar eevaring mee wat betreft kwaliteit/betrouwbaarheid?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 6 oktober 2018 · 10:20
    Ik zag dat Decathlon ook een 3 eenheid aanbied! Iemand daar eevaring mee wat betreft kwaliteit/betrouwbaarheid? Lexy86 op 6 okt 2018 09:33

De lawinepiepers die Decathlon verkoopt zijn niet van hun eigen merk, maar van Arva, een gerenommeerd merk. Veel van hun scheppen en sondes zijn ook van Arva. Daar kunnen je vast een heleboel mensen hier iets over vertellen. Hier zijn alvast de links naar de reviews van de 2 piepers door Beacon Reviews:
    https://beaconreviews.com/Specs_ArvaNeo.php
    https://beaconreviews.com/Specs_ArvaEvo4.php

Ik zou zelf nooit voor de set met de Arva Evo 4 gaan. Wat de lawinepieper betreft zou ik van deze 2 modellen altijd voor de Neo gaan en er een goeie schep (met telescoopsteel) en sonde (240 cm of langer) bij kopen. Heb zelf wel eens met de Arva Neo getest en dat ging helemaal prima. Het is geen lawinepieper met expert functies, maar dat hebben de meesten toch niet nodig. De Arva Evo 4 heeft een strap die ook tegelijkertijd je aan/uit knop is - dus strap dicht en dan staat de pieper aan. Klinkt fijn, is in de praktijk minder, zeker met fijnzoeken.

Anyway, als de Décathlon ze verkoopt zou ik er vooral zelf eens langs gaan en kijken wat zij vertellen over hun producten. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
  • Lexy86
    Beginner
    Lexy86 op 6 oktober 2018 · 10:46
    Ik zag dat Decathlon ook een 3 eenheid aanbied! Iemand daar eevaring mee wat betreft kwaliteit/betrouwbaarheid? Lexy86 op 6 okt 2018 09:33

De lawinepiepers die Decathlon verkoopt zijn niet van hun eigen merk, maar van Arva, een gerenommeerd merk. Veel van hun scheppen en sondes zijn ook van Arva. Daar kunnen je vast een heleboel mensen hier iets over vertellen. Hier zijn alvast de links naar de reviews van de 2 piepers door Beacon Reviews:
    https://beaconreviews.com/Specs_ArvaNeo.php
    https://beaconreviews.com/Specs_ArvaEvo4.php

Ik zou zelf nooit voor de set met de Arva Evo 4 gaan. Wat de lawinepieper betreft zou ik van deze 2 modellen altijd voor de Neo gaan en er een goeie schep (met telescoopsteel) en sonde (240 cm of langer) bij kopen. Heb zelf wel eens met de Arva Neo getest en dat ging helemaal prima. Het is geen lawinepieper met expert functies, maar dat hebben de meesten toch niet nodig. De Arva Evo 4 heeft een strap die ook tegelijkertijd je aan/uit knop is - dus strap dicht en dan staat de pieper aan. Klinkt fijn, is in de praktijk minder, zeker met fijnzoeken.

Anyway, als de Décathlon ze verkoopt zou ik er vooral zelf eens langs gaan en kijken wat zij vertellen over hun producten. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.Erwin op 6 okt 2018 10:20

Thnx! Super reactie 😁!! Ga binnenkort ff kijken in de Decathlon in Rotterdam, kijken wat ze er over zeggen! Superbedankt!
    bericht aangepast door Lexy86 op 6 okt 2018 10:48 (8% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 6 oktober 2018 · 16:06
    Arva maakt in mijn ervaring prima piepers, maar als je voor die neo gaat zou ik zeker ook de mammut barryvox overwegen.

Die is nu bij bergfreunde voor de zelfde prijs in de aanbieding en da’s in mijn optiek wel echt weer een stuk modernere pieper.

Van het decatlon personeel zou ik in ieder geval in Nederland niet te veel verwachten qua advies.
    bericht aangepast door Willem2k op 6 okt 2018 16:07
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • kjiratsiekoedel
    kjiratsiekoedel op 6 oktober 2018 · 20:15
    Ik ben echt heel benieuwd naar de Gear die gaat komen. Ook kleding enzo. De simond lijn (bergklimmen) heeft al vaak goede kleding. Dus kan alleen maar beter.

T inhoudelijke advies vind ik altijd wee wat matig. Al kan je geluk hebben. Maar als je weet wat je zoekt heb je zelden advies nodig.

Top is ook dat je alles makkelijk weer kan tille ruilen. Dus je kan makkelijk wat kopen, elders vergelijken en weer retour als t niet bevalt.
  • kjiratsiekoedel
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 7 oktober 2018 · 11:20
    Die is nu bij bergfreunde voor de zelfde prijs in de aanbieding en da’s in mijn optiek wel echt weer een stuk modernere pieper.

Van het decatlon personeel zou ik in ieder geval in Nederland niet te veel verwachten qua advies.Willem2k op 6 okt 2018 16:06

Als je vragen hebt bij de aanschaf van een lawinepieper, dan zou je mogen verwachten dat een winkel je goed helpt. Vandaar dus ook mijn vraag.

Bij een lawinepieper bestaat het gevaar dat je denkt dat je er al bent met de aanschaf en het dragen van zo’n apparaat. En dat is dus absoluut niet zo. Er zijn een aantal merken die allemaal kwalitatief goeie lawinepiepers maken, waar heel veel mensen prima mee overweg kunnen, ook al is de een iets moderner dan de andere. Het is vooral een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en zeker ook de handleiding lezen. Ieder apparaat heeft zijn eigenaardigheden waar je even aan moet wennen. Anyway, ik zou zelf niet kijken op een paar tientjes bij de aanschaf van zo’n apparaat. En er zijn best wat shops in NL waar je heeeeeel goed advies kunt krijgen.
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 oktober 2018 · 12:02
    uitstekende ervaring met Decatlon. Ook mooie setjes voor de kinderen voor bijna een derde van de prijs van wat bijvoorbeeld een snowcountry vraagt.
    snowfreak & elevated surfer

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro