Te koop: oude piepers

• Mars
    Tourist
    Mars op 25 maart 2018 · 11:54

2 Ortovox F2 piepers

Analoog, een antenne en oortjes. Dus zeker niet geschikt voor mee op tour te nemen.

Wel te gebruiken voor oefenen van pieper zoeken of thuis testen van jouw pieper.

Bij eentje mist het oortje. Elk oortje met 3,5 mm jackplug past.

30 Euro per stuk.

• LeBandit
    Advanced
    LeBandit op 25 maart 2018 · 22:03
    Pm
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 26 maart 2018 · 11:53
    Heb er ook zo nog....en goed om weten: in een refresh course hebben verschillende deelnemers de test rugzak met deze oude beepers sneller gevonden dan sommige recentere beepers met LCD displays. Superdeal dus!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 26 maart 2018 · 12:39
    ja maar lees op internet even over analoge piepers en frequency drift. En bedenk dan of je iemand met zon pieper in je groep wilt hebben.....
  • Haas
    Expert
    Haas op 26 maart 2018 · 13:10
    Geniale piepers idd. Ik heb er zelf ook nog één. De frequentie drift is, zoals bertje al terecht opmerkt vaak veel te groot om 'm nog serieus te nemen. Voor het museum dus...
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 26 maart 2018 · 13:32
    Ok, weer wat bijgeleerd ( http://beaconreviews.com/transceivers/Frequency.asp... ) ....ik gebruik zelf altijd een Pieps DSP sport, de Ortovox F2 zijn "loaners" die ik meegeef aan mensen zonder pieper. Beter dan niks denk, ik dan...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 maart 2018 · 13:44
    @Nodesktophero Ik heb de piepers aangeboden als oefenpiepers
    Dus: oude pieper op zenden zetten en ingraven. Oefenen met zoeken met jouw eigen pieper.

Wil je iemand in jouw groep met zo'n pieper op zak? Absolut niet!
    Door dat ze analoog zijn reageren ze veel sneller als een digitale die rekentijd nodig heeft.
    k heb er thuis wat mee gespeelt. In de huiskamer werkt het perfect binnen een radius van 2 meter. Geen vertraging en duidelijk verschill in signaal. Dus fijnzoeken werkt sneller als een digitale pieper. Dat zal zijn wat jij bovenstaand bedoeld. Buiten die radius is nauwelijks een verschil tehoren, De plek waar je moet fijnzoeken kun je er nauwelijks mee vinden. En dat is dan nog binnen. Buiten krijg je nog problemen met windgeruis. Daarnaast speelt ook de een versus drie antennes. Kortom deze piepers moet je nooit in je groep mee nemen.

Frequentie drift is een probleem met analoge piepers, Deze twee zijn getest en hebben er geen last van.

bericht aangepast door Mars op 26 mrt 2018 13:48
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 26 maart 2018 · 14:09
    @Mars Ik snap dat zoeken met deze oude piepers niet vanzelfsprekend is...begrijp ik het nu goed dat je niemand in je groep mee wil met zo'n pieper omdat hij bij een zoekactie waardeloos is...of wil je niemand met een oude pieper mee, omdat het signaal de andere signalen van recente piepers gaat storen (als in zoekers naar een verkeerde plaats sturen)?
    Dus stel iemand gaat toch buiten piste, zie je die dan liever met een oude pieper (in een groep met andere piepers), of dan eerder helemaal zonder? (en ja...dan heeft ie er eigenlijk niks te zoeken)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro