Het Grote Noboard/snowsurf topic.

• 3zel
    Advanced
    3zel op 15 januari 2019 路 09:01
    @Bobdeboarder: die print en de 'swallowtail': hilarisch!!!
    knowledge is powder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 januari 2019 路 09:45
    @bobdeboarder Vet! Volgens mij zag ik een board van jou in de Rijnstraat hangen in de etalage, echt een eye catcher!
    Laat maar weten als je gaat testen, misschien kunnen we een keer met een klein groepje gaan dan met wat verschillende boards.
    splitfest.nl
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 15 januari 2019 路 10:00
    Mooie swallowtoe! Even een rondje rijnstraat fietsen om haar in het echt te bewonderen馃槈
    WE麓ve got the POWDER
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 15 januari 2019 路 16:38
    Ook weer de powsurfdraad opgepakt en mezelf zojuist een Konvoi Colon cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Ik vermoed/hoop dat mijn Mountain Surfer en NoFish snel een nieuw baasje zullen mogen gaan zoeken. #istnoglangwachten?
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 15 januari 2019 路 17:00
    1,5 week geleden heb ik een eerste poging gewaagd op mijn zelfgemaakte powsurfer. Het was nog niet direct een succes 馃槈 haha. Ik wilde hem testen in een weiland waar een sleeplift langs loopt maar merkte als snel dat de sneeuw erg vochtig was. Dit in combi met het afgelakte board zorgde ervoor dat hij vacu眉m zoog aan het sneeuwdek. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor?
    Ik heb genoeg video's gevonden waarin te zien is dat een belaag niet nodig is om fatsoenlijk te glijden. Ik zit er zelf aan te denken om de lak licht op te schuren in de richting van nose naar tail wat voor een licht profiel zorgt + een beetje rub on wax. Misschien is dit al voldoende en ligt het toch echt aan de sneeuw die te vochtig was?

Tips en ervaringen zijn welkom 馃槂

• ieism
    Tourist
    ieism op 15 januari 2019 路 19:55
    @victorvaneerd Ik deed altijd gewoon normaal waxen, nooit problemen gehad met mijn bamboo boards. Niet te heet, gewoon normale temperatuur.

@Anouk Te gek, daar ga je heel veel plezier van hebben. Is echt een geweldig ding, ik weet zeker dat je er direct beter mee kan rijden dan de Jones of Fish..
    splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 15 januari 2019 路 21:56
    @Anouk Te gek, daar ga je heel veel plezier van hebben. Is echt een geweldig ding, ik weet zeker dat je er direct beter mee kan rijden dan de Jones of Fish.. ieism op 15 jan 2019 19:55[/quote]
    Ik hoop het, ik heb getwijfeld tussen de Pogo Asueto en de Konvoi Colon, beiden door Ben Dietermann ontworpen, maar het contact met Ben was zo fijn, dat ik het hem ook gewoon wel gunde om bij hem een boardje te kopen. Hij waarschuwde mij trouwens al dat ik wel snel nog m茅茅r boards zou willen. 馃槃
    bericht aangepast door Anouk op 15 jan 2019 21:57 (8% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 januari 2019 路 22:17
    Dat van meer boards klopt wel een beetje ja. Ben is supercool en de Colon vonden de meeste mensen het fijnste board op het Splitfest waar de Pogo ook bij was.
    splitfest.nl
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 16 januari 2019 路 08:02
    @Bobdeboarder: die print en de 'swallowtail': hilarisch!!!3zel op 15 jan 2019 09:01 Haha thanks !! Heb inmiddels een paar bestellingen, vooral preutse Amerikanen lijken het leuk te vinden 馃榾.
    Ik wilde een wat grotere swallowtail dan gebruikelijk bij snowsurfers en toch de footpads behoorlijk achterop hebben, in de auto bedacht ik deze oplossing en de print kwam later. Een tattoo artist uit Wisconsin is bezig met een unieke afbeelding voor dit board, ik ben benieuwd.

@ieism Dat board in de damstraat is denk ik een "oldschool" shape Boerteun, waarschijnlijk de 007 ? Ze hebben een paar boards van ons dus ik weet het niet precies 馃槂 .
    Dat van dat testen samen is echt wel een heel leuk idee !!!

@koeienlap Het is niet deze swallowtoe die er hangt hoor maar dat komt nog wel 馃槈

www.boerteun.com
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 20 januari 2019 路 23:00
    Ik heb voor Grassroots gekozen vanwege de relatief dikke eva pad. Ik heb overigens nog geen idee of het werkt, maar ik sluit graag aan bij anderen die een poging gaan wagen of het voorbeeld kunnen geven.
    kiteventure.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 21 januari 2019 路 11:12
    1,5 week geleden heb ik een eerste poging gewaagd op mijn zelfgemaakte powsurfer. Het was nog niet direct een succes 馃槈 haha. Ik wilde hem testen in een weiland waar een sleeplift langs loopt maar merkte als snel dat de sneeuw erg vochtig was. Dit in combi met het afgelakte board zorgde ervoor dat hij vacu眉m zoog aan het sneeuwdek. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor?
    Ik heb genoeg video's gevonden waarin te zien is dat een belaag niet nodig is om fatsoenlijk te glijden. Ik zit er zelf aan te denken om de lak licht op te schuren in de richting van nose naar tail wat voor een licht profiel zorgt + een beetje rub on wax. Misschien is dit al voldoende en ligt het toch echt aan de sneeuw die te vochtig was?

Tips en ervaringen zijn welkom 馃槂

victorvaneerd op 15 jan 2019 17:00

Ik heb mijn bamboeplank met PU parketlak afgelakt en daarna idd koude wax er op gewreven. Werkte prima.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 21 januari 2019 路 11:43
    @ieism @Willem2k Thanks!

Ik heb de plank afgelakt met jachtlak. Ik ga ze eens in de wax zetten! Ik heb iig weer een goede reden om snel terug te keren naar de Alpen 馃槈.
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 21 januari 2019 路 16:59
    @ieism @Willem2k Thanks!

Ik heb de plank afgelakt met jachtlak. Ik ga ze eens in de wax zetten! Ik heb iig weer een goede reden om snel terug te keren naar de Alpen 馃槈.victorvaneerd op 21 jan 2019 11:43

Toch zou botenlak prima moeten gaan hoor, onze boards staan ook in de botenlak maar ik poets de onderkant altijd wel even op met commandant of autopoets middel.
    En dat glijd prima zoals je ziet.

www.boerteun.com
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 22 januari 2019 路 20:08
    Na de 'dump' van vandaag in Belgi毛 heb ik onze selfmade Snurf nog maar eens boven gehaald.
    Zo zie je maar dat een oldschool skateboard zonder trucks of wielen zeker nog z'n plaats heeft (zeker met added sliderails die je lekker in de gewenste richting houden...)

Mijn zoontje was alleszins in z'n nopjes...nog wat oefenen maar het komt goed 馃槂

• ieism
    Tourist
    ieism op 22 januari 2019 路 22:02
    Vet! Er is nog meer goed nieuws, we hebben een extra Konvoi beschikbaar voor mensen om te testen. We dachten eerst aan verhuren, maar dat is ook een hoop gedoe en het gaat erom mensen stoked te maken voor bindingless snowsurfing. Het is dus een soort try before you buy idee voor Konvoi Snowboards.
    De meest toegankelijke is de Colon 147cm

Maar ik heb ook priv茅 een Alado 127 en een Pandos 167 voor de meer gevorderde of als de condities erom vragen.

Hoe werkt het? Stuur een berichtje of hij beschikbaar is. Je haalt 'm op in Amstelveen met 鈧300 borg , als je 'm sloopt of kwijtraakt betaal je een nieuwe. Als het storm loopt maken we een online agenda ofzo, het idee is dat je 'm meeneemt op een korte trip. Dus geen 10 dagen ofzo want dat kan niemand anders 'm lenen.
    bericht aangepast door ieism op 22 jan 2019 22:07 (13% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 januari 2019 路 23:16
    Vet! Er is nog meer goed nieuws, we hebben een extra Konvoi beschikbaar voor mensen om te testen. We dachten eerst aan verhuren, maar dat is ook een hoop gedoe en het gaat erom mensen stoked te maken voor bindingless snowsurfing. Het is dus een soort try before you buy idee voor Konvoi Snowboards.

Maar ik heb ook priv茅 een Alado 127 en een Pandos 167 voor de meer gevorderde of als de condities erom vragen.

Hoe werkt het? Stuur een berichtje of hij beschikbaar is. Je haalt 'm op in Amstelveen met 鈧300 borg , als je 'm sloopt of kwijtraakt betaal je een nieuwe. Als het storm loopt maken we een online agenda ofzo, het idee is dat je 'm meeneemt op een korte trip. Dus geen 10 dagen ofzo want dat kan niemand anders 'm lenen. ieism op 22 jan 2019 22:02

Vet!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 januari 2019 路 23:16

Hoe werkt het? Stuur een berichtje of hij beschikbaar is. Je haalt 'm op in Amstelveen met 鈧300 borg , als je 'm sloopt of kwijtraakt betaal je een nieuwe. Als het storm loopt maken we een online agenda ofzo, het idee is dat je 'm meeneemt op een korte trip. Dus geen 10 dagen ofzo want dat kan niemand anders 'm lenen. ieism op 22 jan 2019 22:02

Vet!
  • ardt
    Advanced
    ardt op 23 januari 2019 路 11:23

Pistenbulcky op 22 jan 2019 20:08

Die Lance Mountain 鉂
  • Markie
    Tourist
    Markie op 23 januari 2019 路 12:42
    @Pistenbulcky too sweet op zo'n classic powell peralta...

Zag hierboven ook iets over waxen van je gelakte board. Ik raad aan een rub-on wax te gebruiken, natuurlijk moet je base glijden maar het is alleen om even de eerste "slip-stick" te overkomen, de kracht die extra kost om iets in beweging te zetten. Daarnaast is goed gewaxt prettig maar staar je daar niet blind op. Het glijden is uitdagend genoeg en een beetje controle door minder slippery te zijn zorgt ook dat je het eerder leert.
    Konvoi boardjes zien er wel vet uit ook!
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 januari 2019 路 12:54
    Heeft iemand trouwens ervaring met Powder Catski Italy of een andere aanbieder in Europa? Mijn droom is eigenlijk om met een groepje een keer een hele grote afdaling top to bottom te doen, maar met een gids en gemengde groep gaat dat niet werken dus er moet iets op maat geregeld worden.
    splitfest.nl
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 23 januari 2019 路 13:07

Pistenbulcky op 22 jan 2019 20:08

Die Lance Mountain 鉂ardt op 23 jan 2019 11:23

Ja, ik was grote fan...en had het board dus al die tijd bewaard 馃槂 Zo komt het op een andere manier toch weer tot z'n recht...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 januari 2019 路 20:08
    Voor de liefhebber is dit misschien wel een hele fijne snowsurf boot voor een paar tientjes. Dubbele Burton snowboots Standard, leer+rubber, mt 42,43 (9)
    鈧 50,00
    http://link.marktplaats.nl/m1363935120?utm_source=android_social&u...
    splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 26 januari 2019 路 20:56
    Voor de liefhebber is dit misschien wel een hele fijne snowsurf boot voor een paar tientjes. Dubbele Burton snowboots Standard, leer+rubber, mt 42,43 (9)
    鈧 50,00
    http://link.marktplaats.nl/m1363935120?utm_source=android_social&u...ieism op 26 jan 2019 20:08

Mocht je zo eens een paar in 39/40 tegenkomen, geef me dan een gil?! Ik zoek al een tijdje een geschikte schoen, maar 200鈧 voor de Deeluxe Footloose is me wat teveel! ((Ben de sneeuw in mijn Sorels stilaan beu)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 januari 2019 路 22:41
    @Anouk Ja zeker, deze kwam ik ook toevallig tegen.
    Ze zijn nu bezig met de footloose 2.0, en die gaan niet heel veel anders worden. Dus volgend jaar zullen de eerste versies wel wat goedkoper worden.
    splitfest.nl
  • Markie
    Tourist
    Markie op 30 januari 2019 路 13:55
    Ik ben voor het eerst in mn leven in Sauerland gaan kijken hoe de heuvels daar zijn voor o.a. binging-loos plezier. De sneeuwcondities waren verbazingwekkend goed afgelopen dagen met op sommige hellingen de bovenste 15-30cm fluff. Op een paar kneuterige helling best veel lol gehad op mn eigen gemaakte board.
    Voor wie me niet kent, ik maak al een paar jaar snowsurfboards samen met Donald. Dry boards. Zowel 100% binding-loos maar ook hybride, dus dan kun je kiezen of je met of zonder bindingen wilt glijden. Alle boards hebben een full 3D base maar zijn niet zo extreem gevormd als bijvoorbeeld de 氓smo. Hierdoor geven de hybride boards, als je ze met bindingen op hogere snelheid gebruikt, geen zenuwachtige bewegingen.
    De plank die ik mee had was een (oude)Nordstau, hybride board, met tractionpad en hooks van 152cm lang en 36cm breed. Die het zonder bindingen wat beter doet op grotere lijnen maar in de ruime larixbossen ook prima wil. Als het te krap wordt wil je wel bindingen hebben 馃槂
    Ik had hier mn Sorel's aan en heb mn thermobroek over mn schoenen heen zodat er geen sneeuw in komt. Weinig problemen met sneeuw in de schoenen. Heb ook de Taro tamai snowsurf boots die erg chill zijn maar iets minder gevoel geven.
    Binnenkort ook maar eens een extreem 3D gevormd boardje maken dat wat meer een skateboard gaat worden om echt tussen de bomen door te raggen 馃槂

• ieism
    Tourist
    ieism op 30 januari 2019 路 15:15
    Lekker Mark. Als jullie 8 tot 12feb niets te doen hebben... We gaan eigenlijk splitten, maar er gaan ook wel wat surfers in de auto.
    splitfest.nl
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 30 januari 2019 路 16:08
    Mooi om te zien al die Nederlandse snowboard creaties !
    www.boerteun.com
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 30 januari 2019 路 16:08
    Mooi om te zien al die Nederlandse snowboard creaties !
    www.boerteun.com
  • Markie
    Tourist
    Markie op 1 februari 2019 路 09:38
    Lekker Mark. Als jullie 8 tot 12feb niets te doen hebben... We gaan eigenlijk splitten, maar er gaan ook wel wat surfers in de auto.ieism op 30 jan 2019 15:15
    Leuk, dat is voor mij wat kort dag maar de hierboven vliegende snowsurfer kan ik wel een weekje missen 馃槈
    We hebben een "Retour 'd Est" split gemaakt die serieus 100% pow geori毛nteerd is, en niet zoals alle fabrikanten zetten maar dat het uiteindelijk toch een compromis is. De breedste skins op de markt waren nog te smal 馃槈 Voordeel: de way down is epic. Nadeel: stukken traverseren waar amper sneeuw ligt kost je je enkels. Die heb ik helaas niet over om te testen.
    https://www.instagram.com/p/BbO0Ne6h1ty/
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 februari 2019 路 09:51
    @Markie Hah, dat ken ik. Ik heb ook een split van 33cm breed met reverse sidecut. Daar kan ik een half uur op lopen en dan doen mijn knieen het niet meer. 馃槂

De N酶rdstau hebben we er graag bij op het Splitfest. Als we pow vinden gaat er zeker een dag gesurft worden, en anders in de avonduren wel een paar sessies. Stuur maar een berichtje of dat lukt, dan rij ik even langs. Ik ben er t/m woensdag nog.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro