Welke positie bindingen op Nordica Enforcers 100

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 oktober 2018 · 20:02
    Net een setje Nordica Enforcers 100 gekocht voor piste en poeder. Zeg maar mijn 9 van de 10 dagen latjes.
    Mijn huidige ski's zijn vrijwel af maar omdat de bindingen pas 3 jaar oud zijn wil ik ze graag een tweede leven geven. Het zijn STH16 bindingen.

Mijn vraag is op welke positie laat ik die bindingen plaatsen. Bij voorgaande latten hab ik ze 4 cm achter het midden gezet. Is dat bij de Enforcers ook de juiste keuze als ik veel piste en als het kan poeder op zoek. Ik kom niet in het park.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • kanski
    Elite
    kanski op 14 oktober 2018 · 20:21
    Precies! Gewoon ouderwets standaard laten monteren. Geen dead center of cab forward of iets in die richting. Daar is de enforcer helemaal geen ski voor. Standaard laten monteren.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 15 oktober 2018 · 12:21
    Wat @kanski zegt.
    Ik heb mijn Enforcers 100 in elk geval standaard laten monteren en geen seconde spijt gehad.
    powpowwowjippiajippieee
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 15 oktober 2018 · 21:33
    Standaard als in midden op de 2 ribbels in de topsheet of verder naar achteren?
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 16 oktober 2018 · 10:55
    Ik weet het niet exact, maar volgens mij is de vuistregel: voor freestyle center, voor piste -2cm, voor poeder -4cm. Het center staat altijd op de ski's aangegeven. De rest kan je meten... Jij geeft aan dat je meer piste als poeder skied, zet ze op -3. Lijkt mij een mooie compromis.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 16 oktober 2018 · 12:36
    Standaard als in midden op de 2 ribbels in de topsheet of verder naar achteren?SPAM op 15 okt 2018 21:33 Standaard = 'Factory line'. Op de meeste ski's is dat 0. Naar voren is dan +1, +2, etc.; naar achteren is dan -1, -2 etc.
    Of doet Nordica niet aan een Factory line?
    gigiski.com
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 16 oktober 2018 · 13:08
    Blister gear raadt het volgende aan (ik neem aan voor de 185cm):

* Factory Recommended Line: -8.2cm from center; ~83.9cms from tail
    * Mount Location: Recommended Line

Waarmee ze met mount location de plek bedoelen waarop ze zelf de binding hebben gemount.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2015-2016-nordica-enforcer-2...
    bericht aangepast door Ee1co op 16 okt 2018 13:50 (16% bewerkt)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 16 oktober 2018 · 13:52
    Overigens is het mount point op het model van dit jaar / vorig jaar net anders: http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-nordica-enforcer-1...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 oktober 2018 · 18:48
    Overigens is het mount point op het model van dit jaar / vorig jaar net anders: http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-nordica-enforcer-1...Ee1co op 16 okt 2018 13:52
    die laatste review gaat over de 110.

dat zal het verschil zijn. Ik heb zelf de 193 cm lengte dus die maten zijn niet echt vergelijkbaar.

Ik zal Nordica zelf eens mailen wat zij adviseren tov die 2 ribbels die mij doen overkomen als standaard mounting point.

Thanx sofar

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro