Ortovox S1 2.1 vervangen of niet?

• emistos
    Advanced
    emistos op 15 oktober 2018 · 20:38
    Ik ski nu al behoorlijk wat jaren rond met een Ortovox S1, die grijs/blauwe met firmware 1.2.3237. Tijdens al mijn pieper-tests heeft hij nooit problemen gegeven en ik ben nog altijd erg tevreden met de eenvoudige bediening. Echter begint het na al die jaren wel een oud beestje te worden en weet ik niet hoe betrouwbaar hij daadwerkelijk nog is. Ik probeer producten altijd zo lang mogelijk te gebruiken, maar mocht de betrouwbaarheid nu echt achteruit gaan moet ik toch maar eens wat nieuws gaan zoeken. Weet iemand of ik met volledig vertrouwen mijn S1 nog een seizoen mee kan nemen of dat ik mijn spaarcentjes bij elkaar moet gaan leggen? Alvast bedankt!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 oktober 2018 · 22:30
    Bij de oude ortovox piepers met een ceramische oscillator kon je op den duur problemen met frequency drift krijgen. Deze heeft een kristal en heeft er geen last van. Dat is dus geen reden ze te vervangen. Daarnaast kun je hem met de frequentietest van een Pieps pieper controleren. Het zend en ontvangstbereik kun je ook kontroleren.
    Heeft ze héél veel meegemaakt of is ze slecht behandeld? Waarom anders vervangen als ze telkens zonder problemen piepertesten komt.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 oktober 2018 · 23:01
    Ik zeg niet nodig. Het is een 3 antennepieper zonder echt bekende gebreken en je kan er waarschijnlijk ondertussen mee lezen en schrijven.
    Als je het niet meer vertrouwd kan je inderdaad met een aantal nieuwe piepers de frequency drift meten. De pipes dsp pro en dsp (original) kunnen dit, de dsp tour, sport en micro niet.
    De Mammut Barryvox S kan met de laatste update zelf 5 parameters testen, ik wil dit best een keer voor je doen als je je daar zekerder door voelt. stuur maar een pm...
    splitfest.nl
  • emistos
    Advanced
    emistos op 17 oktober 2018 · 21:02
    Ah super bedankt voor de reacties!! Dat klinkt goed, dat zou me wellicht weer de kosten van een weekendje poederen besparen. @ieism, bedankt voor het aanbod! Ik zou als dat kan inderdaad graag even de frequency drift bij je komen meten. Ik stuur je wel even een PM

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro