Wil jij de Shift binding testen?

Wil jij de Shift binding testen?

Onlangs schreef ik een artikel over de Shift MNC binding van Salomon en Atomic. Deze innovatie binding brengt afdalen en toeren bij elkaar. Hij werkt als een pinbinding bij het omhoog lopen: soepel en licht. Bij het afdalen echter is de Shift MNC een volwaardige alpine binding (inclusief DIN certificering). En jij kan deze revolutionaire binding testen!

Wat moet je daarvoor doen?

Jij kunt de Shift MNC dus testen. Je kunt de ski met binding voor een periode van maximaal 8 dagen meenemen naar de Alpen. Wanneer je terugkomt uit de Alpen verwachten we het volgende:

  • Uitgebreide review van zowel de ski als de binding inclusief foto’s
  • De ski even waxen/slijpen/repareren voor de volgende tester. Dit kan bij MK Skiservice (waar je de ski’s kunt halen en brengen). De kosten hiervan zijn voor rekening van de gebruiker.

Let op: alleen wePowder gebruikers die al minimaal zes maanden een account hebben komen voor deze actie in aanmerking.

Welke ski’s?

We hebben vier paar ski’s (inclusief vellen) voor je klaar staan:

  • Salomon QST 118 (lengte 185 cm)
  • Salomon QST 99 (lengte 188 cm)
  • Atomic: Backland 107 (lengte 182 cm)
  • Atomic: Bent Chetler 100 (lengte 188 cm)

Gereserveerd voor

Backland 107 (voor maat MP 25-27)

  • 24 t/m 30 december 2018: Sanders
  • 16 t/m 21 januari 2019: Flant
  • 31 januari t/m 10 februari 2019: Derek Waterman
  • 2 t/m 9 maart 2019: Tito

Bent Chetler 100 (voor maat MP 27-29)

  • 4 t/m 17 januari 2019: Bassol89
  • 5 t/m 13 februari 2019: DaSpike
  • 15 t/m 24 februari 2019: Misterr
  • 5 t/m 13 april 2019: Mathieu Van Strydonck

Salomon QST 118 (voor maat MP 26-28)

  • 14 t/m 20 januari: Leon Aarts
  • 20 t/m 25 maart 2019: Paul Otto

Salomon QST 99 (voor maat MP 28-30)

  • 1 t/m 10 februari: ERES
  • 15 t/m 24 februari: Niels Simons
  • 12 t/m 20 maart: Ruudvw

Je kunt je Atomic of Salomon ski reserveren door een mail te sturen aan info@wepowder.nl. Vermeld daarin de ski en de periode waarin je 'm mee wilt nemen. Wij checken dan of de periode waarin jij de ski wilt meenemen nog beschikbaar is. De ski’s kunnen worden afgehaald bij MK Skiservice in Bilthoven!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Arnie777Auteur20 november 2018 · 11:23

Kunnen jullie die Bent Chetler niet even shippen naar Canada :P

Serieus leuke actie, had er graag aan meegedaan! Komen de reviews ook op deze site terecht? Ben heel benieuwd naar gebruikservaringen!

Freeride = Life
Gevorderd
evr66proAuteur20 november 2018 · 12:14

Mooi geregeld! Alleen die 6 dagen zou wel een dingetje kunnen zijn. Weekenbd-warriors only zeg maar :)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 november 2018 · 18:05

Op veler verzoek is het aantal dagen dat de binding getest kan worden verlengd naar acht!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
evr66proAuteur20 november 2018 · 18:07

Goede zet denk ik!

Gevorderd
TeleaddictAuteur21 november 2018 · 15:40
http://verticaldissidents.net
Beginner
HavanaAuteur23 november 2018 · 07:49

Mocht iemand ze niet binnen de winkelopeningstijden kunnen ophalen of terugbrengen dan kan je mij een PB sturen. Ik woon in Bilthoven op 5 min. van MK.

Gevorderd
DaSpikeAuteur23 november 2018 · 09:27

Setje op splitfest mee? Lijkt me ultiem.

Vliegen doet geen pijn...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur23 november 2018 · 18:19

@@DaSpike Kom maar in de mail, dan kunnen we een reservering vastleggen
@@Havana Top, wat een mooi aanbod!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur25 november 2018 · 09:05

Mocht er nog behoefte zijn aan een duurtest. Stuur maar een setje op naar Maishofen/ Kaprun. Woon er nog steeds. En tour meer dan genoeg :)

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Expert
ERESAuteur25 november 2018 · 23:36

Toffe actie! Mail gestuurd!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur26 november 2018 · 09:12

@@ERES je staat erbij!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
skiesterAuteur26 november 2018 · 23:41

zitten er ook vellen bij de ski’s? anders wordt het zo lastig touren…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
DaSpikeAuteur27 november 2018 · 08:21

Zit er ook een mogelijkheid bij om de salomon quest schoen te voorzien van een pin binding voorkant? Anders werkt die nog niet.

Vliegen doet geen pijn...
Expert
ERESAuteur27 november 2018 · 12:33

Zit er ook een mogelijkheid bij om de salomon quest schoen te voorzien van een pin binding voorkant? Anders werkt die nog niet.

DaSpike op 27 nov 2018 08:21

Salomon quest heeft verwisselbare zolen, de oude versies hadden soms wat problemen met bepaalde pinbindingen (scheurden uit of met het puntje van de teen drukte je de binding open), maar ik weet niet hoe compatibel ze hiermee zijn. Evt. heb ik wel een setje quest zolen met pininserts voor je?

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur27 november 2018 · 17:46

probleem bij de quest is het wisselen terug naar alpine. de boorgaten zijn gewoon kunststof. na 5x wisselen is de draad kapot. en heeft de schoef geen grip meer.

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Toerist
AnoniemAuteur27 november 2018 · 19:02

Ah, jammer dat ik nog niet zo lang dit account heb. Het lukte me niet meer om in te loggen op mijn oude account, dus heb ik een nieuwe aangemaakt… Veel plezier iedereen die mag gaan testen deze winter! :)

Expert
ERESAuteur27 november 2018 · 19:09

probleem bij de quest is het wisselen terug naar alpine. de boorgaten zijn gewoon kunststof. na 5x wisselen is de draad kapot. en heeft de schoef geen grip meer.

martijnuiterwijk op 27 nov 2018 17:46

Klopt, al zit ik inmiddels al op 10 zonder problemen…alles met beleid en met de hand draaien en het gaat prima ;)

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur2 december 2018 · 21:00

probleem bij de quest is het wisselen terug naar alpine. de boorgaten zijn gewoon kunststof. na 5x wisselen is de draad kapot. en heeft de schoef geen grip meer.

martijnuiterwijk op 27 nov 2018 17:46

Klopt, al zit ik inmiddels al op 10 zonder problemen…alles met beleid en met de hand draaien en het gaat prima ;)

ERES op 27 nov 2018 19:09

tsjah wanbeleid is ook een beleid. Ik merkte dat gauw een van de schroeven door begon te draaien. Wilde geen risico mee lopen.

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Expert
ERESAuteur10 december 2018 · 12:43

zitten er ook vellen bij de ski’s? anders wordt het zo lastig touren…

skiester op 26 nov 2018 23:41

Is hier eigenlijk al meer informatie over bekend?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur10 december 2018 · 13:39

@@ERES Er zitten geen vellen bij de ski’s

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
ERESAuteur10 december 2018 · 23:17

@@ERES Er zitten geen vellen bij de ski’s

Arjen op 10 dec 2018 13:39

Helder, tnx. Moeten we die nog ergens scoren!

Gevorderd
evr66proAuteur11 december 2018 · 07:39

Welke maat heb je nodig?

Expert
Luukie25Auteur11 december 2018 · 09:40

Helder, tnx. Moeten we die nog ergens scoren!

ERES op 10 dec 2018 23:17

Maar gelukkig ken je nog wel iemand die nagenoeg passende vellen heeft :-)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur11 december 2018 · 16:06

Goed nieuws! Na overleg met Salomon, Atomic en MK zijn er ook vellen beschikbaar bij de ski’s!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur13 december 2018 · 11:59

Inmiddels lopen de inschrijvingen voor het testen lekker vol. Benieuwd naar alle testreports!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
Luukie25Auteur6 januari 2019 · 17:02

@@Arjen Na een telefoontje met MK heb ik de skies afgelopen dagen gebruikt. Februari is daarom weer beschikbaar voor de QST99! Zie review op het forum.

Gevorderd
Haas™Auteur7 januari 2019 · 13:18

probleem bij de quest is het wisselen terug naar alpine. de boorgaten zijn gewoon kunststof. na 5x wisselen is de draad kapot. en heeft de schoef geen grip meer.

martijnuiterwijk op 27 nov 2018 17:46

Mee eens dat het niet erg handig ontworpen is, maar ik zit al op 30+ wissels zonder enige problemen. Ik draai wel altijd de schroef eerst even de andere kant op zodat die er netje invalt. Die tip heb ik ooit voorbij zien komen op TGR of Blister Gear.

Hopelijk hebben de volgende Quest’s wel metalen inserts voor de zolen ?

Rex Monte - Amor Nix
Gevorderd
ArjenproadminAuteur7 januari 2019 · 15:56

@@luukie25 Top, thanks voor het doorgeven.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
BSSKI.chAuteur7 januari 2019 · 17:41

Ik weer met mijn maatje 24 … :(

Expert
BSSKI.chAuteur7 januari 2019 · 17:41

Ik weer met mijn maatje 24 … :(

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!