Powfinder wint Freeride Test!!!!

• Haas
    Expert
    Haas op 17 november 2018 · 21:55
    Met de deur in huis: Dit had ik nooit durven dromen...
    De jaarlijkse snowboard Freeride test van de Nskiv is gewonnen door de Powfinder 157 Morris Signature!
    Tijdens de test, die plaatsvond in Bad Gastein waren alle testrijders het er unaniem over eens; De Powfinder is één van de drie favorieten.

De afgelopen jaren hebben Morris en ik steeds de intentie om weer boards te gaan bouwen naar elkaar uitgesproken.
    Velen onder jullie, die ons beter kennen, weten dat we al jaren bezig waren maar dat het bouwen van boards na het overlijden van skibouw legende Steven van BMB een tijd kwam stil te liggen. Samen met Steven hebben we veel geshaped. Op kleine schaal bouwden we boards om diepe poeder mee te kunnen schredden. Van hele lange boards met een giga grote radius tot ultra kleine snowsurfers. Bouwen, testen, aanpassen, bouwen en weer testen. Over één ding waren we het altijd eens; er moet bamboe in de kern.

Vorig seizoen lanceerden we onze eerste productieboards. Boards geïnspireerd op de trend die in het surfen al langer gaande is. Relatief korte en brede boards met veel float en een kleine radius. De 157 kreeg de signature van Morris mee. Onze eigen Meteo Morris. Hij was tenslotte degene die jaren lang bleef geloven in het snowsurf concept. Zelf was ik sinds de Rossignol Undertaker, een board dat ik in de jaren 90 in Flaine kocht, overtuigd van het fenomeen swallowtail. Zo ontstond er een 157 swallow snowsurfer. Niet alleen geeft een swallowtail je een ideale pre-positioning in powder maar de opgedeelde staart geeft je een super relaxte torsie flex achter de laatste binding. Hoewel ik onze 157 proto's met veel plezier heb gereden was ik van mening dat we ook met een 164 moesten komen en deze dezelfde korte progressieve radius mee moesten geven.
    Naast de 157 bleken we vorig seizoen, redelijk onverwacht, in staat ook de 164 te launchen.

Inmiddels is de eerste sneeuw van het seizoen 18/19 alweer uit de hemel gevallen en hebben zich, net als afgelopen seizoen, weer een groot aantal gepassioneerde freeriders verzekerd van een eigen Powfinder board, door in te tekenen op de presale.
    Naast de 157 en 164 signature hebben we nu ook een 149. Dit board is ontworpen voor meisjes en lichtere / jonge rijders.
    In de afgelopen week hebben Morris en ik eigenhandig boards in dozen verpakt en die naar de presale klanten opgestuurd.
    Daarmee komt de presale bijna tot een eind. Nu de dagen weer serieus kort worden, de wekker gaat als het nog donker is en de temperaturen onderuit gaan, begint het bij mij weer te kriebelen. Ik kijk echt uit naar m'n eerste powder turns op m'n Powfinder 164 limited...
    En jij?

www.powfinder.com

filmpje by Chilo tv

bericht aangepast door Haas op 17 nov 2018 22:44
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • waingro
    Advanced
    waingro op 17 november 2018 · 22:42
    Gefeliciteerd met het winnen van de test! Kan niet wachten om mijn powfinder 157 ltd binnenkort uit de verpakking te halen!
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 17 november 2018 · 22:50
    Te gek! Gefeliciteerd
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 18 november 2018 · 02:46
    Ik ben niet verbaasd. Specs zeggen mij niet zoveel. Ik moet voelen wat een board doet. En de Powfinder doet precies wat ik wil. Het voelt levendig aan door de bamboe, in poedersneeuw of verspoord terrein is het surfen geblazen en op de piste kan ik er heerlijk mee carven. Was wel een beetje voorzichtig wat betreft de lengte, maar dat is helemaal geen issue. Ik vind het niet gek dat de Powfinder zo goed uit de test komt. En ik durf ook wel te zeggen dat ik trots ben op dit Nederlands product tussen al die grote internationale merken. Grote klasse @Haas en @Meteomorris! Genoeg gepraat. We willen poedersneeuw!!!
    Live to ride, ride to live
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 18 november 2018 · 10:30
    Er hier 2 boards te popelen om het huis uit te mogen, de sneeuw in. Helaas is alles hier nog groen en nog geen poeder aan de horizon. Ben erg benieuwd naar het rijgedrag. Jaren geleden eens de BMB versie mogen testen en was blij verrast.
    Het 2e board is trouwens een Powfinder testboard, dus als je in de buurt van (bovengenoemd) Flaine, Grand Massif bent; bienvenue voor een ritje!
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 19 november 2018 · 11:08
    Heel goed om te lezen @Haas ! Ik had niet anders verwacht! Het is een top board wat veel meer kan dan waarvoor hij eigenlijk gemaakt is. Er zit leven in het board, je kan er mee door de poeder beuken, maar ook lekker carven en springen. Zelfs fakie is geen probleem door de opstaande swallowtail (misschien wel één van de meeste toffe, onderbelichte specs). Ik heb na aanschaf 2,5 week geen ander board aangeraakt, zelfs nadat er geen poeder meer was om af te krassen. En zoals door Gillie aangehaald, ben ik stiekem ook best een beetje trots dat dit board uit Nederland komt. Ben dan ook reuze benieuwd naar de split versie 😃 . Hoe dan ook, keep up the good work!
  • Haas
    Expert
    Haas op 19 november 2018 · 17:20
    Heel goed om te lezen @Haas ! Ik had niet anders verwacht! Het is een top board wat veel meer kan dan waarvoor hij eigenlijk gemaakt is. Er zit leven in het board, je kan er mee door de poeder beuken, maar ook lekker carven en springen. Zelfs fakie is geen probleem door de opstaande swallowtail (misschien wel één van de meeste toffe, onderbelichte specs). Ik heb na aanschaf 2,5 week geen ander board aangeraakt, zelfs nadat er geen poeder meer was om af te krassen. En zoals door Gillie aangehaald, ben ik stiekem ook best een beetje trots dat dit board uit Nederland komt. Ben dan ook reuze benieuwd naar de split versie 😃 . Hoe dan ook, keep up the good work!ThijsB op 19 nov 2018 11:08

Thx! @ThijsB Ik heb me na afgelopen winter uitsluitend op de 157 en 164 te hebben gestaan het volgende afgevraagd:
    Zou de Powfinder een 'one quiver' board kunnen zijn?
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 19 november 2018 · 23:42
    @Haas: is dat dan iets positiefs een one quiver board?
    knowledge is powder
  • Haas
    Expert
    Haas op 20 november 2018 · 00:33
    @Haas: is dat dan iets positiefs een one quiver board? 3zel op 19 nov 2018 23:42

Dat kan maar zo!

Als je vanwege je carbon footprint op de fiets naar de alpen gaat bijvoorbeeld!

bericht aangepast door Haas op 20 nov 2018 00:33
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 20 november 2018 · 08:40
    @Haas: Wanneer vertrekken we? en welk one quiver biertje nemen we dan mee?
    knowledge is powder
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 20 november 2018 · 08:47
    Is dit het het hazenpad waarop de goede man fietst?
    Tukker(ik)
  • Haas
    Expert
    Haas op 20 november 2018 · 09:37
    Is dit het het hazenpad waarop de goede man fietst?
    Tukker op 20 nov 2018 08:47

Kijk es ff goed @Tukker

De Hazenpas!
  • Haas
    Expert
    Haas op 22 november 2018 · 20:15
    @Haas: Wanneer vertrekken we? en welk one quiver biertje nemen we dan mee?3zel op 20 nov 2018 08:40
    We vertrekken 17e dec.!!
    ben je er trouwens bij in Gent 30 Nov?
    Ik zit te denken aan een tripel maar welke?? ik denk dat jij daar wel een idee over hebt.
    Westmalle?

bericht aangepast door Haas op 22 nov 2018 20:16 (7% bewerkt)
  • brakkeman
    Tourist
    brakkeman op 22 november 2018 · 23:53
    Ik raad Karmeliet of abt 12 aan. 😉
  • MagicEd
    MagicEd op 23 november 2018 · 09:02
    Prachtig nieuws, gefeliciteerd. Ben nu, na bezoek van de snel lopende powbode, in het bezit van de LTD 164. Uiteraard nog niet op gestaan in de sneeuw, maar wat een plaatje! Thanks Haas 😃
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 23 november 2018 · 11:58
    @Haas: de 30ste wordt moeilijk maar ik werk eraan...
    De 17e kan ik ook niet mee wegens nog maar 1 verlofdag...

Hmmm tripel,
    de tripel hop 2013 van Duvel blijft mijn all-time favorite maar dat is geen pure trippel.
    De Zeezuiper van https://www.scheldebrouwerij.com/schelde-bieren vind ik een toptripel en is NL.
    Maar als je echt eens wat verfijnd wil voelen, raad ik je de grand cru van Saint-feuillien aan. Geen tripel, wel 'extra-blond' beetje zoals jij 😉
    http://www.st-feuillien.com/nl/nos-bieres/st-feuillien-grand-cru/...

One quiver biertje: doe mij dan ook maar de st-Bernardus abt 12. Eten en drinken tegelijk. En dan liefst in een vaatje met bijpassende hond eraan.
    knowledge is powder
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 november 2018 · 12:32
    Hoe bedoel je, twijfel je dat de powfinder een one quiver board is? Het is voor mij het ultieme one quiver board, rijdt alles super. Ik heb al mijn andere boards eruit gedaan, behalve de split. De Moss heb ik ook nog, maar wordt misschien wel noboard-board in de toekomst. (Wat een luxe!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 23 november 2018 · 13:28
    Hoe bedoel je, twijfel je dat de powfinder een one quiver board is? Het is voor mij het ultieme one quiver board, rijdt alles super. Ik heb al mijn andere boards eruit gedaan, behalve de split. De Moss heb ik ook nog, maar wordt misschien wel noboard-board in de toekomst. (Wat een luxe!) Dutchess op 23 nov 2018 12:32
    @dutchess: Ik betwist niet dat het een one quiver board is. Ik stel de vraag of dat dat een goede eigenschap moet zijn.
    Logistiek, economisch en 'ecologisch' lijkt het een goede zaak maar alleen als je niet moet inboeten op de kwaliteit waarvoor je het board gekocht hebt. maw liever een board dat uitblinkt in het specifieke segment waarin je je wil uitleven dan een board dat heel veelzijdig is maar nergens in uitblinkt. Een poederboard waarmee je fijn kan carven op de piste is top zolang het vooral een poederboard is.

Anderzijds vind ik het ook leuk om meerdere boards te rijden en te kiezen naargelang de dag en doeleinde, en dat kunnen dan zomaar meerdere powfinders zijn 😉

knowledge is powder
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 23 november 2018 · 15:36
    Westvleteren, heeft geen Triple maar de 12 of de Blonde.....

[ sorry, vrijdag middag obsessie en ik moet nog effe net doen of ik nu iets heel belangrijks voor een les aan het typen ben ]
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 23 november 2018 · 15:49
    Westvleteren, heeft geen Triple maar de 12 of de Blonde.....

[ sorry, vrijdag middag obsessie en ik moet nog effe net doen of ik nu iets heel belangrijks voor een les aan het typen ben ] fanneige op 23 nov 2018 15:36

@Fanneige, st-Bernardus heeft lang geleden West-Vleteren gebrouwen omdat de brouwinstallatie in de abdij van West-Vleteren stuk was. recept abt 12 zou gebaseerd zijn op recept West-Vleteren 12 maar is wel een stuk betaalbaarder.
    knowledge is powder
  • Haas
    Expert
    Haas op 23 november 2018 · 16:01
    Mooi hoe de kleine brouwerijen met hun mooie bieren marktaandeel terug pakken van de grote merken.
    We hopen met Powfinder een beetje hetzelfde te doen. Door kleinschalig en kwalitatief hoogwaardige plankjes te bouwen en daarmee liefhebbers te bereiken.
    bericht aangepast door Haas op 23 nov 2018 16:02 (2% bewerkt)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 november 2018 · 17:54
    Maar dat is mijn punt juist: De powfinder blinkt uit waar hij voor gemaakt is en is daarnaast ook nog eens een heel goede piste/ verspoorde meuk blazer (heb m nog niet in de slush mogen testen maar heb daar alle vertrouwen in) Als in: een HEEL goede. Goed genoeg om er geen ander board naast te hebben. Dat vind ik ersoonlijk een erg goede eigenschap. Ik heb lang niet meer zulk plezier gehad op de pistes als met de powfinder, omdat hij stijver is en meer staart heeft dan alle andere powsurfers die ik tot nog toe onder de kont heb gehad. Alleen als je echt de halfpipe ingaat wil je er een freestyler naast hebben. Tenminste, dat denk ik. Heeft natuurlijk met mijn rijstijl te maken, en mijn niet betsaande freestyle kwaliteiten.

PS: dikke plus één voor de St Feuillien. Ook heerlijk.
    bericht aangepast door Dutchess op 23 nov 2018 17:55 (2% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 16 december 2018 · 21:53 May the powder be with you.
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 17 december 2018 · 08:36
    Ja maar dat is Irian..😀😀 powfinder!!
    winter is definitely coming!
  • BMT
    Advanced
    BMT op 20 december 2018 · 17:54
    Carven? Switch? No problem...

https://www.instagram.com/p/BrdX_JmAr58/?utm_source=ig_web_copy_link...meteomorris op 16 dec 2018 21:53

Sodeju dat ziet er goed uit!!!

En wow super dat jullie je passie hebben kunnen vertalen naar zo'n goed board!!!
    bericht aangepast door BMT op 20 dec 2018 17:55 (18% bewerkt)
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 21 december 2018 · 00:03
    Heel nice maar ben nu al een tijdje op zoek naar de testresultaten. Staan deze inmiddels ergens online of weet iemand waar ik ze kan vinden? Ben een erg nieuwsgierig.. 😅
  • Haas
    Expert
    Haas op 21 december 2018 · 00:29
    Heel nice maar ben nu al een tijdje op zoek naar de testresultaten. Staan deze inmiddels ergens online of weet iemand waar ik ze kan vinden? Ben een erg nieuwsgierig.. 😅victorvaneerd op 21 dec 2018 00:03

Goede vraag!
    De uitslag van de test kun je vinden in wintersport magazine. @arjen is er mee bezig om de resultaten op wepowder te publiceren. Stay tuned.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 21 december 2018 · 09:38
    @Haas Top! Ik wacht het even (geduldig) af 😉.
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 22 januari 2019 · 15:09
    Zie hier de review!

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/449889/nationale-snowboardte...

Ik zie wat beelden voorbij komen van de Powfinder die ik al in op andere media gezien had, geloof ik 😃
    bericht aangepast door ThijsB op 22 jan 2019 15:13 (42% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro