Wat kost bij jou 4 a 5 dagen Roadtrippen???

• $andokan
    Tourist
    $andokan op 11 november 2010 · 15:56
    Wat kost bij jou 4 a 5 dagen Roadtrippen???

Voorbeeld bij mij:
    Donderdag namiddag/avond weg en maandag of Dinsdag terug.
    Kost bij mij rond de €450,=

En bij jou?
    Kom maar op met je tips & tricks......Waar bezuinig jij?
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 11 november 2010 · 16:29
    Gemiddeld 94,-- per dag (obv de cijfers van de laatste 3 tripjes. Do avond weg, zo-nacht terug, 3 dagen skiën).

Vermijdt grote gebieden met veel liften klein = fijn = goedkoop. Zorg ervoor dat je KEIHARD skiet/board, dan lig je 's avonds in je bed ipv de kroeg. Zoek goedkope slaapplekken of slaap in je bus/caddy/auto. Zoek de rand van het dorp, appartementjes, oude kippenhokken, zoek het ook vooral in de kleine (voor)dorpjes, "stay away from the bright lights". Couchsurfen bij bekenden (saisonniers?) helpt ook.
    Smeer 's ochtends aan het ontbijt je lunchpakketje. Rij 120 ipv 150 (of 100 ipv 120 als je geen autobahn-powertool hebt). Zorg voor optimale bezetting van je auto. Meer mensen = lagere brandstofkosten p/p.

Nog meer open deuren nodig?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 11 november 2010 · 16:33
    Goed topic. Ik sluit me aan bij @Dio. Ik heb overigens nog geen ervaringen die ik kan delen.
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 11 november 2010 · 16:47

Gemiddeld 94,-- per dag (obv de cijfers van de laatste 3 tripjes. Do avond weg, zo-nacht terug, 3 dagen skiën).

Vermijdt grote gebieden met veel liften klein = fijn = goedkoop. Zorg ervoor dat je KEIHARD skiet/board, dan lig je 's avonds in je bed ipv de kroeg. Zoek goedkope slaapplekken of slaap in je bus/caddy/auto. Zoek de rand van het dorp, appartementjes, oude kippenhokken, zoek het ook vooral in de kleine (voor)dorpjes, "stay away from the bright lights". Couchsurfen bij bekenden (saisonniers?) helpt ook.
    Smeer 's ochtends aan het ontbijt je lunchpakketje. Rij 120 ipv 150 (of 100 ipv 120 als je geen autobahn-powertool hebt). Zorg voor optimale bezetting van je auto. Meer mensen = lagere brandstofkosten p/p.

Nog meer open deuren nodig?

Nou dio, ik kan me met jou nog een hotel herinneren wat alleen al 100chf+ was 😉
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 november 2010 · 16:50
    bezuinigen kan zeker:

- Op korte trips zijn de reiskosten vaak de killer.. Reken 200-275 E aan brandstof en tol
    - groot gebied = duur (klein soms overigens ook)
    - onderdak: Ibis familyrooms zijn vaak goedkoper + uitgebreid ontbijt. Slapen in je auto nog goedkoper

May the powder be with you.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 11 november 2010 · 17:20
    Ga je naar Frankrijk? Dan kun je er tevens voor kiezen om een deel v/d tol te omzeilen door via DE en CH te rijden.
    Wel effe een vignet voor CH scoren als je die nog niet had...😃

Verder: Aangezien ik geen luxe van een tankpas heb, tank ik hier in NL bij een onbemand tankstation. Dat scheelt al 10 cent per liter met de snelweg. Duitsland kom ik net niet helemaal door dus moet daar tanken.
    Dat doe ik per definitie niet langs de autobahn maar draai even de snelweg af (TomTom is je grote vriend!). Hier scheelt het vaak ook aanzienlijk met de tankstations direct langs de autobahn.
    Ik tank dan niet helemaal af maar gooi er 10/15 liter in zodat ik bijv. CH makkelijk kan halen. In CH is het sap namelijk een stuk goedkoper...😃. En ook daar zoek ik (bijv. http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&a... bij Basel of http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&a... bij de Mac op de kruising van de 1 en de 2 ) een onbemande tank op.

Op de terugweg weer even voltanken in CH en herhaalt alles zich tot aan NL.
    Lijkt veel moeite maar met meerdere tripjes kun je hier toch een dagpas mee verdienen... 8)

Every turn is a sign of weakness
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 11 november 2010 · 17:26
    Op een skipas bezuinigen is wel het meest zinloze wat je kan doen, je komt namelijk om poeder te scoren dus je moet gewoon het "beste" gebied hebben, groot of klein. In de praktijk hebben we het over verschillen van 10e.
    Kortom, blijft over wat boven al genoemd is
    -reis --> auto opvullen met personen, zuinig rijden
    -slapen --> bij bekenden slapen anders lagers oid
    -eten --> mueslirepen FTW en goedkope pasta scoren/zelf koken in hostel.
    -bier --> lastig 😋 zelf blikjes halen dan maar 😃

Aantekening bij reis en slapen is dat 4(of 6 if possible) goedkoopste combi/pp oplevert.

Ondanks al het bovenstaande reken ik altijd 100 per dag, zowel voor 3 dagen als voor 10daagse trip, over een heel seizoen middelt kom ik daarmee zeker uit. Langere trips koop je bv meer gear  8)
  • Dio
    Advanced
    Dio op 11 november 2010 · 17:47

Nou dio, ik kan me met jou nog een hotel herinneren wat alleen al 100chf+ was 😉

Waar lag dat nou aan?

Blah... ipv de kroeg... blah

Zeg ik toch.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 12 november 2010 · 10:11
    met je ISIA zegel kan je een hoop knaken op de skipas besparen.
    De mogelijkheid hebben om zelf te kunnen koken in het onderkomen scheelt ook een hoop.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 november 2010 · 10:19

De mogelijkheid hebben om zelf te kunnen koken in het onderkomen scheelt ook een hoop.

Waar krijg je zo'n 'ISIA zegel'? Moet je je dan bij één of andere club aansluiten.

Met een tentje op stap kan ook pegels schelen. Je kunt je eigen potje koken. En de meeste campings kom je nog wel op als je midden in de nacht aankomt. Mijn auto'tje lijkt me niet comfortabel genoeg om langer dan een uurtje te slapen. Als het niet anders kan is het een optie.
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 12 november 2010 · 10:42

[quote author=robbert link=topic=1854.msg26151#msg26151 date=1289553070]

Waar krijg je zo'n 'ISIA zegel'? Moet je je dan bij één of andere club aansluiten.
    [/quote]

Landes skilehrer (of hoger) worden. M.a.w. je moet behoorlijk wat skipassen kopen om de knaken die je in je opleiding gestoken hebt terug te verdienen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 november 2010 · 11:15
    Ik had al het idee dat voor zo'n zegel niet te sparen was met Oostenrijkse margarinezegeltjes. 😞 😀
  • Artman
    Tourist
    Artman op 12 november 2010 · 13:37

Moet je me er weer ff aan herinneren dat jij afgelopen seizoen steeds goedkoop een skipasje kon bemachtigen...? >😞 Wanneer ben je weer in Utreg?
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 12 november 2010 · 22:55
    Vriend met een lease auto met pas voor het buitenland helpt erg veel😉 verder 25 euro voor overnachting met ontbijt (goedkope B&B bij ouwe vrouwtjes😉. ski pas 30 euro en eten max 25 euro...

Als ik een week met een reisorganisatie ga ben ik vaak 500 euro kwijt voor de hele week all incl.
    High Roller
  • Steven
    Tourist
    Steven op 13 november 2010 · 12:22
    Ik heb gisteren nog 47 euro betaald voor een dagpas in Diavolezza. 😋 En dat is gewoon een klein gebiedje....OK, geen gewoon klein gebiedje  :😃

Ik verheug me al op het echte seizoen, 12 euro voor een dagpas heb ik regelmatig meegemaakt.

Ik merkte afgelopen trip dat het bier eind van de dag ook een behoorlijk aandeel in de kosten per dag geeft. Maar ook een hoop voldoening.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 13 november 2010 · 14:28

Vriend met een lease auto met pas voor het buitenland helpt erg veel😉 verder 25 euro voor overnachting met ontbijt (goedkope B&B bij ouwe vrouwtjes😉. ski pas 30 euro en eten max 25 euro...

Als ik een week met een reisorganisatie ga ben ik vaak 500 euro kwijt voor de hele week all incl.

Dan ben je met een reisorganisatie goedkoper uit dus  😉
  • robbert
    Advanced
    robbert op 14 november 2010 · 11:00
    @ Artman, duurt nog wel even voordat ik in Utrecht ben, denk ergens half dec.
    Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar een seizoenspas had voor Puy.........
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 14 november 2010 · 16:15
    @ sppokjuh ;D

klopt alleen leveren zij niet altijd de sneeuw erbij in de mega pakketten van hun😉
    High Roller
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 november 2010 · 17:12

@ sppokjuh ;D
    klopt alleen leveren zij niet altijd de sneeuw erbij in de mega pakketten van hun😉

Precies.. zelf gaan roadtrippen levert je de meeste poeder per euro op.
    Houd de groep verder klein. 4-6 is echte de max en ideaal met 1 a 2 auto's.
    Neem per trip maximaal 2 nieuwkomers mee. Zij kennen de code van de groep nog niet. Bij 2 is dat te doen, maak je de groep nieuwkomers groter, dan ben je meer aan het praten dan aan het rijden.

Stem het niveau van de groep op elkaar af. Check je freeridepaspoort kortom. En stem er het gebied op af.
    Het heeft geen zin om naar La Grave te gaan als je net hebt leren rijden. Aan de andere kant is een dagje 'klein-maar-fijn' voor de meest ervaren rijders zelfs nog een openbaring.. als de puff er maar is!

Kosten voor 3 dagen roadtrippen:
    * onderdak
    * liftpas
    * vervoer
    * eten
    reken op 250-350
    (en dan zit ik niet aan de zuinige kant, als je echt wil kan het nog goedkoper...)

Regel je er een plaatselijke gids/skigids bij, dan komt het totaal voor 3 dagen rijden: 350-450 euro all in..
    * 225-350 E per dag/gedeeld door het aantal rijders. Bij 6 rijders: 50e pppd
    * 2 dagen gids
    (in Zwisterland door de ongunstige wisselkoers wellicht iets meer)

Dus voor 450 euro heb je een compleet verzorgd lang weekend poederen..
    Maar eerlijk gezegd zou ik die 100-150E extra per weekend voor een gids in je zak houden en bewaren voor de topafdalingen die je toch ooit wilde doen met een gids, voor extra techniekcursus, voor safetycursus. En die momenten boek je bij die gidsen waarvan je weet dat ze top zijn. En dan kom ik weer op 250-350 uit.

• fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 november 2010 · 15:47
    Ik doe het meestal zo:
    Vertrekken donderdagavond na het werk. De eerste nacht een nachtje in de auto (slaapzak en muts niet vergeten). vrijdagnacht en zaterdagnacht ergens een onderkomen scoren onder het motto zo goedkoop mogelijk. Ik heb al kamer met ontbijt gehad voor 17€ per nacht en dat pension was echt netjes.  Zoek gewoon in de dorpjes rond het gebied , google maps kan handig zijn. De zondagavond rijden we dan terug om maandag opnieuw op kantoor te zijn.

Waarop besparen op het eten s'avonds bijvoorbeeld door kampeervuurtje mee te nemen en op het terras te koken of gewoon brood met belg te eten op de kamer.

Voor de skipassen goed nadenken waar je naar toe gaat, dat ene groot gebied dat super gekend is of een klein hol van pluto 😃 😃.

Ik ben zo al voor -200€ een weekendje weg geweest.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 15 november 2010 · 16:10
    een brood met belg vult zeker wel goed ;D
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 november 2010 · 16:10

of gewoon brood met belg te eten op de kamer.

Ik weet niet wat onze zuiderburen van deze vorm van besparen vinden :😃 :😃 :😃
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 november 2010 · 21:01
    vooral als je zelf Belg bent dan mag het 😃 mt natuurlijk beleg zijn.
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 15 november 2010 · 21:32
    mmmmm...belg met azobé...
    WeRookie
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 november 2010 · 22:14
    Vlaamse belg of waalse belg? Dat is dan maar net de vraag... En een pintje erbij natuurlijk!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 16 november 2010 · 11:52
    @sander: 450 voor wat dan?

vanaf hoeveel personen?
    liftpas?
    onderkomen?

Voor dat geld kan je of niks organiseren, moeten de mensen nog heel veel zelf betalen of je houdt er als organisator niks aan over.

Het lijkt wel of alles maar goedkoop en gratis moet zijn. Ik vindt 450 voor een 5 daagse roadtrip veel te weinig.
    @MichieldRuijter
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 november 2010 · 11:56
    Gratis zou ideaal zijn ;D Tot die tijd proberen we te bezuinigen waar het enigszins kan.

Tips en tricks hebben we nodig om het betaalbaar en dus frequent te houden. 8) Geen aanwijzingen waar het budget te krap is 😉

Het gaat hier in dit topic ook niet over professioneel georganiseerde tripjes, maar over eigen initiatief, dacht ik. ???

Groetjes,

Arjen
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 november 2010 · 13:03
    @emmer you're right. Het gaat over tripjes zonder tussenkomst van een organisatie (sorry Michiel  😉)

Als je een aantal maal per jaar zo'n lang weekendje wil poederen wordt het een dure aangelegenheid. Ik ga sowieso elke voorjaarsvakantie met vrouw en kind skiën en dan ben ik al meer als € 2000,- euro (alles meegerekend) kwijt. Er blijft dan weinig ruimte over om ook nog eens een paar weekendjes mee te pikken  ;D
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 16 november 2010 · 14:00

Op een skipas bezuinigen is wel het meest zinloze wat je kan doen, je komt namelijk om poeder te scoren dus je moet gewoon het "beste" gebied hebben, groot of klein. In de praktijk hebben we het over verschillen van 10e.

Helemaal mee eens, echter soms heb je maar 1 lift nodig...
    Het loont wel degelijk om je dag, als dat kan uiteraard, te plannen.
    Met 1 liftje koop je beter een halve dag of uren kaart...
    Niet dat ik dat ooit doe, maar dan wordt het toch weer goeiekopper!
    sneeuw, pffff
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 16 november 2010 · 15:05

@sander: 450 voor wat dan?

vanaf hoeveel personen?
    liftpas?
    onderkomen?

Voor dat geld kan je of niks organiseren, moeten de mensen nog heel veel zelf betalen of je houdt er als organisator niks aan over.

Het lijkt wel of alles maar goedkoop en gratis moet zijn. Ik vindt 450 voor een 5 daagse roadtrip veel te weinig.

Wie is sander?

White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro