Splitboard kopen

• robinc_
    Beginner
    robinc_ op 3 december 2018 路 14:38
    Hallo
    Ik doe weer een volledig seizoen in oostenrijk en zou graag een solitboard aanschaffen.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de rome whiteroom en de rossignol xv en spark surge bindingen. Heeft hier iemand ervaring mee of andere voorstellen voor een plank/bindingen en welke size het beste zou zijn voor mij. Ik ben 1m85 en weeg 87 kg.
    Alvast bedankt 馃馃
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 3 december 2018 路 14:52
    Ik ken die rome niet, maar heb de xv 4 jaar gehad, echt een heerlijk board! , je kunt m agressief rijden ( hij is stijf) maar komt in alle soorten terrein/sneeuw wel weg. Door de flinke neus is t heerlijk poeder rijden!
    Ik ben 1,97 met 84 kg, en reed de 167. Enige nadeel vond ik wel het belag, dat was wat te zacht voor mijn type rijden ( ik vind op een of andere manier altijd meer rotsen/stenen dan een ander).
    Maar zou m zo weer kopen 馃槂.
    Rij m zelf met de Arc, vond de Surge wat te duur. Ik zou sws voor Spark gaan.
  • robinc_
    Advanced
    robinc_ op 3 december 2018 路 14:58
    Ik ken die rome niet, maar heb de xv 4 jaar gehad, echt een heerlijk board! , je kunt m agressief rijden ( hij is stijf) maar komt in alle soorten terrein/sneeuw wel weg. Door de flinke neus is t heerlijk poeder rijden!
    Ik ben 1,97 met 84 kg, en reed de 167. Enige nadeel vond ik wel het belag, dat was wat te zacht voor mijn type rijden ( ik vind op een of andere manier altijd meer rotsen/stenen dan een ander).
    Maar zou m zo weer kopen 馃槂.
    Rij m zelf met de Arc, vond de Surge wat te duur. Ik zou sws voor Spark gaan.markindealpen op 3 dec 2018 14:52

Super! Bedankt! Ook bij treeruns en dergelijke geen probleem?
    Ik twijfel ook nog tussen de 164w en de 167.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 3 december 2018 路 16:08
    Ik moet zeggen dat ik voor treeruns ook wel mn hovercraft split pak, maar t kan ook zeker met de xv.
    De xv kun je gewoon goed gas op geven, maar ik ga er geen bos mee uit de weg.
    Ja dat laatste hangt meer af van je schoenmaat h茅.
  • robinc_
    Advanced
    robinc_ op 3 december 2018 路 16:20
    Ik moet zeggen dat ik voor treeruns ook wel mn hovercraft split pak, maar t kan ook zeker met de xv.
    De xv kun je gewoon goed gas op geven, maar ik ga er geen bos mee uit de weg.
    Ja dat laatste hangt meer af van je schoenmaat h茅.markindealpen op 3 dec 2018 16:08

Goed om te weten, ik zou graag een plank kopen die overal zijn mannetje kan staan 馃構
    Ja weet ik, voor men schoenmaat zou ik geen wide nodig hebben, maar qua gewicht zit ik bij de 163 wel dicht bij de limiet. Weet dan niet direct wat de betere optie zou zijn.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 3 december 2018 路 17:17
    Tsja dat ligt ook aan t type rijder wat je bent? De 167 zal iets stijver zijn, de 163 speelser, dan komt t toch neer op persoonlijke voorkeur.
  • robinc_
    Advanced
    robinc_ op 3 december 2018 路 17:23
    Tsja dat ligt ook aan t type rijder wat je bent? De 167 zal iets stijver zijn, de 163 speelser, dan komt t toch neer op persoonlijke voorkeur. markindealpen op 3 dec 2018 17:17
    Inderdaad, zal het nog wat laten bezinken 馃槅
    Allesinds bedankt voor de hulp 馃馃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro