ARV Evo 4 lawine pieper

• Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 16 december 2018 · 14:30
    Forumleden,

Ik heb de Arva evo 4 aangeschaft. Met vrienden hebben we in de bossen de piepers getest. Hierbij kwam ik er achter dat ik deze pieper niet van mijn lichaam af kan krijgen zonder de pieper uit te schakelen. Heeft iemand deze pieper en wat is dan je oplossing?

Ter verduidelijking. De strap om je schouder dien je in de pieper te steken waarna deze inschakelt.

bericht aangepast door Schoenend00s op 16 dec 2018 14:37
  • sanno
    Tourist
    sanno op 16 december 2018 · 14:39
    Om = aan
    Toerisski
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 december 2018 · 15:33
    Van outdoorgearlab.com:
    One note on the Evo4's harness during the fine search. While it's a pretty snazzy feature, to put the Arva4 on, you need to insert the red tab that powers it up to help the wearer avoid an obvious, yet grave mistake. The harnesses lanyard for the beacon is a little short though, and our testers felt like it restricted our movement during the bracketing portion of the fine search. None of our testers felt like they couldn't overcome this shortcoming, but it was annoying.

Verder een prima pieper, zij het wat groot, volgens outdoorgearlab.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 december 2018 · 09:44
    Jammer van die functie ja, maar dit is dé oplossing: https://www.freezeproshop.com/arva-evo4-transceiver-holster...

Een andere mogelijkheid: je kunt de lawinepieper ook in een broekzak dragen. Hiervoor zijn wel een aantal voorwaarden, o.a. dat de broekzak NIET op de buitenkant van je broek genaaid zit, maar deze aan de binnenkant zit. Kijk hier voor meer info: https://backcountryaccess.com/where-to-wear-your-avalanche-transceiver...

Zorg er daarnaast voor dat je telefoon altijd minimaal 20 cm ver weg zit van je lawinepieper.

Groetjes
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 17 december 2018 · 13:39
    Je kunt toch ook het palletje in de pieper stoppen zonder dat je het harnas om hebt?
    bericht aangepast door markindealpen op 17 dec 2018 13:39 (1% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 december 2018 · 14:05
    Je kunt toch ook het palletje in de pieper stoppen zonder dat je het harnas om hebt? markindealpen op 17 dec 2018 13:39

Bij deze niet geloof ik. Maar ARVA heeft in de loop der jaren nogal wat verschillende harnassen gemaakt voor deze stijl pieper. Bij mijn 3 axes kon dat bv wel.

Als ik @Schoenend00s was zou ik dus kijken of er ergens nog zo'n alternatieve holster te vinden is voor dat ding. (ARVA verkocht die ook los)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro