Salomon QST of Head Kore

• Supergrover
    Supergrover op 7 januari 2019 · 18:35
    Na alweer 6 seizoenen op mijn K2 5500, waar ik (op het uiterlijk na) nooit helemaal tevreden mee geweest ben, ben ik mij aan het oriënteren op bovenstaande 2 modellen.

Ik heb veel reviews gezien, veelal van de andere kant van de plas...... Dus niet altijd even subtiel/onpartijdig/vergelijkbaar met Europa/diepgaand/enz.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze modellen?
  • TwanRamakers
    Beginner
    TwanRamakers op 7 januari 2019 · 19:41
    Ik ski zelf de QST85 (die is dan wel wat smaller) maar ik vind het een heerlijke ski. Kan er prima mee de poeder in en op de piste heel stabiel, zonder te klapperen of zonder enige instabiliteit. Ik ben er erg tevreden over. Zit zelfs te denken om de QST106 of QST99 te kopen om mee te gaan toeren. Top ding
  • Supergrover
    Supergrover op 7 januari 2019 · 21:58
    👍🏼
    Mijn gedachte gaat idd ook uit naar de 99 en 106
    Mijn huidige ski is slechts 80 onder de binding
    Is it a pistebully? Is it snowscooter? No..... it’s
  • Supergrover
    Supergrover op 9 januari 2019 · 13:25
    Verder niemand ervaring met één van beiden die zijn ervaring wil delen?
    Is it a pistebully? Is it snowscooter? No..... it’s
  • sjoerdm
    Beginner
    sjoerdm op 11 januari 2019 · 14:11
    Heb nu 2 seizoenen met de QST 106 erop zitten. Fijne ski waarop ook prima (korte) toertjes te maken zijn. Veel float in de poeder en een geweldige rebound, maar toch ook behoorlijke grip op wat hardere ondergrond. Ze zijn behoorlijk stabiel en spoorvast. Ik bot de kanten dan ook bovenaan een beetje af. Worden ze wat wendbaarder van. Denderen gemakkelijk door/over verspoorde flats. Op echte verijsde stukken op hoge snelheid gaan de tips wel wat klapperen, maar dat is vrij normaal voor de meeste 'brede jongens'.

Tot nu toe heb ik ze geskied met Salomon Guardian bindingen. Die heb ik nu net vervangen door de Shift bindingen... Lichter (voor het toeren) en hopelijk ook een wat mooiere flex. We gaan het zien want ze zijn kakelvers!

MK had een tijdje geleden wat filmjes op hun site met reviews van o.m. de QST106. Die kloppen heel behoorlijk met mijn ervaring.

in het verleden heb ik ook de nodige andere ski's uitgeprobeerd. O.m. de (originele) Rossi Soul 7. Die lijkt in een aantal opzichten aardig op de QST 106 en is nog speelser en wendbaarder, maar ook wat slapper en heeft minder te zoeken op hardere ondergrond. De nieuwe versie schijnt daarin beter te zijn geworden. Ook K2 ski's gehad (voorlopers van de Pinnacle). Die waren ook uitstekend. Je kunt je eigenlijk aan al dit soort ski's tegenwoordig geen buil vallen.

Andere ski's in deze categorie waar ik nog naar heb zitten kijken (maar ik heb toch een zwak voor Salomon 😉) waren de Völkl 100 Eight en de BMT 109 (beetje prijzig maar wel super om meet te toeren), de Black Crows Atris en de Atomic Backland 107.

Ik zou overigens ook prima uit de voeten kunnen met de QST 99 vermoed ik. Is voor de meeste omstandigheden prima, ook ietsje stijver en heel allround, behalve als het echt diep wordt, dan wil je wat meer breedte onder je voeten...

Succes met je keuze!
  • RWyves
    Beginner
    RWyves op 11 januari 2019 · 16:49
    Ik ski met de Head Kore 105!! Een super ski, echte aanrader!! Zalig in de poeder, flexibel, goed wendbaar. Ook op de piste is deze ski super! Zelfs met redelijke snelheid op de piste geen geflapper wat ik wel voor had met de Rossignol Soul7.
    Ik ben er super tevreden van en voel voorlopig geen enkele reden om al uit te zien naar iets anders!!!

Veel succes met je keuze!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro