een lawine : da's lache !

• koen_djfistel
    Advanced
  • koen_djfistel
    Advanced
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 januari 2019 · 12:58
    Het waren geen 2 snowboarders : één skiër en één snowboarder.
    En het waren "Snowpark owners Felix Ehmann and Mario Grinschgl" ... Locals dus ; kzou toch zeggen dat zij er verstand van hebben ????
    sbs roelz
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 23 januari 2019 · 13:17
    Dat gelach... wat een pannenkoek. Maar goed: een snowpark owner hoeft niet direct verstand te hebben van lawines. Een badmeester weet ook niet altijd iets over getijdestromingen en muien 😉
    May the powder be with you.
  • SneeuwHaas™
    Advanced
    SneeuwHaas™ op 23 januari 2019 · 14:43 Rex Monte - Amor Nix
  • petertav
    Beginner
    petertav op 24 januari 2019 · 09:42
    Vorige week (12-20 januari) juist genoten van veel poeder is Solden. Maar ook veel onwetendheid gezien...!! Ik beschouw mezelf verre van een lawine-expert, maar met wat ik hier al geleerd heb met de module's en van gidsen die ik al heb meegehad ben ik reeds een expert tov al de onwetendheid van anderen. Het was fantastisch aan het dumpen tijdens het eerste weekend en op maandag, zalig tss bomen gereden en spelen op de piste, tss de huizen, je kent het wel. De dag erna (dinsdag) stralende hemel en de liften hogerop gingen druppelgewijs open. Nog steeds lawinegevaar 4! De snowcats hadden veel werk en vele bommetjes gingen af. Evengoed iedereen poederstrepen trekken in (te) stijl terrein (én veelal ook in afgesloten gebied); en 95% van deze mensen hebben zelf geen rugzakje met pieper/schup/sonde mee. Toch zonde!! 'Mijn' poeder dat verspoort geraakt door echte onwetenden.😃 Ma bon, onder het moto 'live to ride another day' geen stress. 'k heb nog snoepreisje naar het verre oosten volgende week dus dat neemt ook een deel vd stress weg. Evengoed mooi zelf gewacht tot lawinerisico gedaald was -vrijdag 3 en zaterdag 2- en evengoed prachtige lijnen nog kunnen trekken op mooie routes. En ja er waren veel te veel sporen wat het enkel maar 'technischer' maakte met al dat verspoorde

en gehobbelde gedoe om door te skien. Hier en daar nog prachtige untouched poedervelden (zoals op foto). De pret kon niet op. Maar was vooral blij dat er geen erge zaken gebeurd zijn met al die 'onwetenden'. Of was ik té conservatief in mijn keuze's??😃) Tijdens het hoge risoco van 4 heb ik heerlijk geskied op de pistes, techniek nog wat zitten bijschaven, zalig kunnen carven op perfecte pistes en genoten van de omgeving en vrienden (en eventueel enkele schapps).

Conclusie: merci @meteomorris en zijn bende om hier toch een platform te creëren van 'wijsheid'...

bericht aangepast door petertav op 24 jan 2019 09:43

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro