Advies freeride ski

• mitchellvanduin
    mitchellvanduin op 28 januari 2019 · 15:58
    Vers terug gekomen uit Oostenrijk en wil me wat meer verdiepen in freeride ski's. Ik zoek een paar ski's om op de hele berg te kunnen spelen. Mijn aandacht is gevallen op de Black crow Atris(lengte 189,7). Zou dit een goede ski zijn voor mij? Ik ben zelf 198 en weeg rond de 125kg. En wat is de beste plek om de bindingen te plaatsen(center,front,back)? Mocht iemand nog goede tips en adviezen hebben, graag!

Groetjes Mitchell
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 28 januari 2019 · 16:51
    als je niet in het park skiet, switch rijdt of allerlei sprongen maakt zou ik gewoon de standaard freeride montage kiezen (achter het midden dus)
    met jou gewicht zou ik iig voor een ski kiezen met 1 metalen laag (titanal oid ) er in , ik weet niet hoe breed je wilt gaan

maar K2 pinnacle 105, head core, salomon QST 106, blizard rustler 11 zijn allemaal skies met een houden kern, rocker- camber- rocker en 1 laag metaal en side walls. de stijheid zit vooral onder de voet en afh vd ski is de tip en tail wat minder stijf (in het rocker deel zal meestal het metaal niet doorlopen) verder zullen de skies elkaar niet veel ontlopen qua gedrag en inzetbaarheid.

zelf heb ik de rustler 12 (n 180cm maar ik weeg maar 63kg en die is behoorlijk stijf (voor mij) . (nog iets stijver dan de 11)
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • JensvanD
    Elite
    JensvanD op 28 januari 2019 · 17:17
    Ik heb een Atomic Vantage 97ti splinterniew met bindingen staan moest je daarin geÏnteresseerd zijn
  • mitchellvanduin
    mitchellvanduin op 28 januari 2019 · 17:23
    Thanks! Ik wil niet te breed gaan rond de 110 ofzo, wil er ook nog beetje mee op de pistes kunnen knallen. Rustler 11 heb ik goede verhalen over gelezen, alleen die is in de lengte 188/192cm 114/116mm onder de voet. Word wel al aardig breed, of maken die paar extra millimeters niet zoveel uit? Ik kan trouwens niet zo snel vinden of de black crow ook een laag metaal hebben, maar het schijnt wel een vrij stijve ski te zijn! Lijkt mij ook denk dat de ski’s elkaar weinig ontlopen, zal denk eerder naar de prijs moeten kijken? Meeste waar voor zijn geld.
  • elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 28 januari 2019 · 17:37
    Ik heb de Atris - zijn erg fijn. Ben zelf 2 meter & 95 kg en zowel op als van de piste zijn ze fijn. Ik ski met vrij veel kracht wat erg goed werkt met deze skies. Je kan er dus goed mee rammen. En ze zien er goed uit 😃
    blablabla
  • petertav
    Beginner
    petertav op 28 januari 2019 · 20:55
    Atris is zowieso topski. Ga niet breder dan 108 onder de voet als je er ook veel op de piste met wil knallen. Erboven moet je echt zwaarder werken op harde sneeuw en dus sneller vermoeid in de beentjes. Het kantelmoment vergroot écht wel!
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 29 januari 2019 · 11:02
    Herstel ik heb de rustler 11. In 180 die is 112 mm. In 188 is die 114.

De rustler 10 is 105 - 106 mm. En nagenoeg dezelfde opbouw.. alleen iets meer piste georiënteerd. Het metaal loopt een paar cm verder door verhoudingsgewijs. Onder de voet is deze een fractie minder stijf, puur omdat hij iets minder breed is.

The black crow heeft dacht is een fiberglass laag extra..

Voor mij was de prijs doorslag gevend ander s was ik denk ik voor de head core of pinnacle gegaan.. maar de rustler was gewoon een heel stuk goedkoper
    bericht aangepast door Rutger op 29 jan 2019 11:07 (17% bewerkt)
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • mitchellvanduin
    mitchellvanduin op 29 januari 2019 · 19:38
    Wellicht is de Anima ook nog een keuze. 115mm onder de voet 188cm. Atris 108mm 189cm, dus kwa oppervlakte ga je niet gek veel groter +- 13/14cm2 per ski.
    bericht aangepast door mitchellvanduin op 29 jan 2019 19:39 (1% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro