Ga mee met de Haute Route des Ecrins (paasweekend)!

• Bros
    Advanced
    Bros op 13 februari 2019 · 20:02
    Ben je een ervaren toerskiër en op zoek naar een echt uitdagende tocht? Zoek niet verder en ga dan mee met de Haute Route des Ecrins van 17 april tot 22 april (paasweekend). Er zijn nog 2 plaatsen vrij (Powderguides)!

“Voor toerskiërs met alpiene ervaring is dit de parel van alle tochten. Het touw komt regelmatig uit de rugzak tijdens deze doorsteek.
    We starten deze vijfdaagse tocht in la Grave, waar we met de kabelbaan direct het massief intrekken. Over grandioze gletsjers, lange flanken, couloirs en onder indrukwekkende rotsmassieven trekken we door het grootste en meest desolate massief van Frankrijk. Zelfs een vierduizender staat op het programma.

We komen gedurende deze week niet onder de 2000 meter.Maar liefst 5500 meter stijgen en 7000 meter dalen zonder dorpjes of autowegen tegen te komen; dat vergt een uitstekende conditie en ruime ervaring. We overnachten in kleine, sfeervolle berghutten met prima Franse maaltijden.

We vertrekken de tocht vanuit la Grave en beklimmen onder andere de 'Pic Nord du Replat', 'Grande Ruïne', 'Pic Neige Cordier', 'Dôme de Neige' en de 'Dôme de Monetier' om in Monetier le Bains weer uit te komen rond lunchtijd. Na de lunch gaan we terug naar de auto naar het startpunt van de tocht, circa een half uur verderop en eindigt hier uw reis op vrijdagmiddag.”

Stuur gerust een pm als je alvast kennis wilt maken met een van de tochtgenoten.

Voor meer info:
    https://www.powderguides.nl/programma/ski-rando/haute-route-des-ecrins...

Bros
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 februari 2019 · 06:35
    Gave regio en eigenlijk best nog wel betaalbaar. Is het een skifeestje of mogen boarders ook mee?
    splitfest.nl
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 15 februari 2019 · 10:58
    @Bros, Zoek je nog mensen om de trip door te laten gaan? (Sorry dan heb je niks aan mij dit jaar) Maar ik ben wel benieuwd naar het aantal hoogtemeters per dag.
    xs2arjan
  • netraam
    Beginner
    netraam op 15 februari 2019 · 12:10
    Dit is wel de ultieme tocht volgens mij als je van het alpine werk houdt.
  • Bros
    Advanced
    Bros op 15 februari 2019 · 16:10
    Ik schat het aantal hoogtemeters per dag op circa 1500m. Het wordt georganiseerd door Powderguides en we zoeken inderdaad nog een aantal deelnemers om het door te laten gaan. De prijs vind ik ook scherp, vooral omdat je met maximaal 4 personen met 1 gids op pad gaat.

In hoeverre de tocht ook geschikt is voor splitboarders kan je het beste navragen bij Powderguides. Voor zowel skiers en splitboarder is uiteraard de eerste vraag of je het zelf ziet zitten.
    Bros
  • outdoorjoy
    Advanced
    outdoorjoy op 16 februari 2019 · 18:49
    @ieism en Splitboarders: Ik heb het nagevraagd bij Powderguides:
    splitboarders die veel ervaring hebben met toeren op splitboard en met freeriden kunnen ook mee.

Als je hierover twijfelt, kan je contact opnemen met Powderguides/Martijn Schell.
  • Bros
    Advanced
    Bros op 23 februari 2019 · 08:36
    Er is inmiddels nog maar 1 plek beschikbaar!
    Bros

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro