Warth

• twintipmafia
    Beginner
    twintipmafia op 2 april 2019 · 11:03
    Wij gaan volgende week nog een weekske naar Warth Voralberg, aangezien er nog een mooie dump gaat zijn willen we mss eens een gids nemen. Kent iemand een gids daar in de buurt ? Ohja, zijn beide skiërs en beginnende toerders.
  • Rickvd
    Beginner
    Rickvd op 2 april 2019 · 13:55
    Goed ervaringen afgelopen winter met Marco van de skischool in Warth. Hij is niet zo'n snowboarder fan dus 2 skiers is geen probleem en met een beetje Toeren doe je hem ook wel een plezier!
  • Micko
    Advanced
    Micko op 2 april 2019 · 18:44
    Ik ben een paar keer op pad geweest met Hubsi, Hubert Strolz, van skischool Warth. Aardige vent en lokale held (gouden en zilveren medaille winnaar op de Olympische Spelen in 1988)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 april 2019 · 19:55
    Let wel even op dat je ook echt een berggids boekt, en niet een skileraar die denkt dat ie het wel ongeveer weet.
    Ik ben zelf niet heel erg fan van Oostenrijkse skischolen die freeride doen, gaat de laatste jaren in de Arlberg nogal eens mis.
    splitfest.nl
  • BasP
    Advanced
    BasP op 4 april 2019 · 12:12
    Christian is naast de eerder genoemde twee ook een goede berggids bij skischule Warth.

Wees duidelijk wat je wilt boeken. Wat betreft de laatste comment, een vol landes leraar is bevoegd om met gasten buiten de piste te gaan. Zolang het toegang is vanuit de lift en geen lopen bij komt kijken. Uit ervaring, (werken bij de skichool in Warth) kan ik je zeggen dat er ook goede vol landes en staatlicher in de skischool zitten waar je veilig mee kunt freeriden. Alleen de locals met vol landes of hoger die het gebied kennen krijgen de freeride groepen. Alleen let op wat je wilt doen, wil je hiken en touren heb je andere bevoegdheden nodig.
    bericht aangepast door BasP op 4 apr 2019 12:12 (1% bewerkt)
  • wanobi
    Advanced
    wanobi op 4 april 2019 · 15:43
    Ik ben een paar keer op pad geweest met Hubsi, Hubert Strolz, van skischool Warth. Aardige vent en lokale held (gouden en zilveren medaille winnaar op de Olympische Spelen in 1988)Micko op 2 apr 2019 18:44

Wij zijn ook een keer met hem op pad geweest. Echt een beroemdheid daar, en wij maar afvragen waarom iedereen met die gast op de foto wilde.......totdat we hem googleden. Superaardige gast!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 5 april 2019 · 09:41
    +1 voor Marco, Christian en Hubert. In Warth hebben ze veel aandacht voor offpiste skien, al vele vele jaren. Zij nemen dat een stuk serieuzer dan andere skischolen. Als kind kreeg ik skiles maar dat was in de praktijk eigenlijk een week met gids offpiste op pad. Niet alleen skien, ook een hoop leren en oefenen. Even overleggen bij de "skischool" 😉
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 5 april 2019 · 12:35
    Ik was laatst ook met Hubsi op stap. Leuke man. Bescheiden en weet goed de weg inderdaad. Ondanks moeilijke omstandigheden wist ie ons op poeder te tracteren. En ik zat naast hem in het bergrestaurant, en zag een stel foto's aan de muur, zeg ik he.... dat lijk jij wel...en zowaar dat was zo. Olympisch zilver en goud. Echt leuk.
    Never a last run..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro