hoi ShibbyDV,
welkom hier en in de wondere witte off piste wereld.
Wellicht 1 deel van de droom die ik wellicht verpest. Maar ik kan zo snel geen heel insert ontdekken in de Scott Voodoo NTN schoen... Enkel de Crispi heeft dat. Scarpa ook niet (in huidige nieuwe modellen). Maar laat pasvorm aub ook zwaar meewegen in je keuze tussen de 3 merken.
Ja als je een NTN schoen met front en heel inserts kan bemachtigen dan kan je die ook in een Dynafit binding krijgen. Mits je de schoen onder de "bellows" (buigende deel) ondersteund met een blokje. Een alpiene schoen met inserts hangt namelijk zwevend in de pins van een binding. Een telemark schoen zou doorbuigen en daardoor bij de heel unit uit de pinnen "knallen". En daarmee ook direct de (veiligheids)issue waarom de schoen fabrikanten ivm rechtzaken de heel insert uit de telemark schoenen hebben gehaald.
Meidjo met hielstuk ook n optie
Maar dat is wellicht al veel detail. Ik zou persoonlijk m'n hoofd niet gaan breken over mogelijke combinatie... Compromissen blijven.... compromissen.
1a. set om mee te leren telemarken. Duurt wellicht nog even voordat je op een off piste niveau zit (uitzonderingen bevestigen de regel)
1b. ook n alpiene freeride/toer set om lekker off piste te knallen
of
2. één dedicated telemark set kopen. Hak altijd los. De telemark bocht leren en direct jezelf alpien/parralel leren skien op je telemark set voor de situaties dat je er telemarkend (nog) niet vanaf komt.
bericht aangepast door Teleaddict op 1 mei 2019 17:11