Whitedot Ragnarok (gereserveerd)

• Medicine
    Beginner
    Medicine op 19 mei 2019 · 15:59
    Disclaimer: Deze ski's zijn in principe al gereserveerd. Eerlijk gezegd zag ik niet hoe foto's sturen via PB ging dus maak ik even een topic. Plus als @sanderwouters ze niet zou willen staat dit er alvast.

Ski: Whitedot Ragnarok 2014. Gekocht 2016 volgens mij. Het is de OG, zware, stijve, brede, lange big mountain ski, de Fred Syversen editie. Tyrolia Peak 18 op 340 mm gemonteerd. Gaat weg ivm te weinig praktisch gebruik. Zijn gemaakt voor snelheid en stabiliteit, kan er ook wat kleinere bochten mee rutschen (radius 37 meter).

Schade:

-Topsheet eigenlijk zo goed als nieuw. Hebben nog genoeg camber. Rocker nooit echt gehad, moet je andere ski voor zoeken.

Bindingen gebruiksporen maar nog in perfecte staat. Mist bij een toepiece het plastic raampje waar ook de DIN getallen op staan. Cosmetisch.

Sidewall heeft hier en daar een tik gekregen. Deuken in het ABS maar verder geen probleem. Wel heeft de tail eens een dikke klap gehad, is met Epoxy gerepareerd maar is niet meer perfect. Heeft geen invloed op het skiën.

Ik zag tijdens het foto's maken dat er een crack zat in een kant. Deformatie is verder minimaal en je merkt het met skiën niet.

Belag... 2 vrij significante Coreshots onder dezelfde ski. Zijn on the hill gerepareerd om waterdamage te vorkomen, maar is daarna een beetje aggenebbes bijgehouden. Eentje was met epoxy+ptex gevuld, de andere met metalgrip en Ptex. Die tweede op de laatste gebruiksdag, dus ziet er nu niet uit. Zelfde steen had ook een stuk van de epoxy eraf gebeten. Valt verder goed te repareren (en dat doe ik met liefde voor je), maar lelijk is het natuurlijk altijd.

Enorm plus punt (als je het mij vraagt) is dat ze nog nooit door een machine zijn gehaald bij een shop. Kanten zijn ook nagenoeg nooit gedaan (alsof je daar iets aan hebt met deze ski's...). Dat wil zeggen: belag en kanten zijn nog (bijna) net zo dik als toen de ski's gekocht werden. Als je dus erg zit met die paar krasjes hier en daar op het belag (naast die coreshots natuurlijk) kan je ze altijd nog naar een winkel halen zodat ze weer lekker glad zijn. Ik vertrouw die machines eigenlijk niet, maar ieder zijn ding.

That's all!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro