Dit is de ultieme Canada reis incl. heliskiën/-boarden! Ga jij mee?

Dit is de ultieme Canada reis incl. heliskiën/-boarden! Ga jij mee?

Iedere winter beleven we met een groep de ultieme reis die iedere skier of boarder op z’n bucketlist heeft staan: heliskiën of heliboarden in BC, Canada. Vorig seizoen waren we met een groep in CMH Galena (check hier het verslag) en dat was al dik, maar dit jaar voegen we er nog een heel vet element aan toe. Een roadtrip langs misschien wel de mooiste en meest pure gebieden van British Columbia. Skiën en boarden in Red Mountain, Whitewater en Revelstoke, de vibe voelen van Nelson en Revy, chillen in natural hotsprings in Nakusp en als klap op de vuurpijl 3,5 dag heliskiën of heliboarden bij CMH Revelstoke! Het is simpel: als er een moment is om mee te gaan dan is het het nu wel!

Wanneer gaan we heliskiën/heliboarden en roadtrippen?

Januari 2020 wordt het legendarische Regent Hotel in Revelstoke weer helemaal wePowder. Januari 2020 lijkt dan misschien nog ver weg, maar de praktijk heeft geleerd dat de helitrips van CMH binnen no time vol zitten. We gaan met Revelstoke terug naar onze basis. Met toegang tot de Monashees en de Selkirks staat Revelstoke bekend om de diepe sneeuw, groot en open alpine en gletsjer terrein met veel tree skiing, vergelijkbaar met het beste van alle andere CMH gebieden. Verwacht heel veel sneeuw en ongerept natuurschoon! Alle plekken in het hotel (dat zijn er 44) zijn alleen beschikbaar voor wePowder! En daar voegen we dus een waanzinnige roadtrip langs de mooiste gebieden van BC (Red Mountain, Whitewater en Revelstoke) aan toe! In 2011 maakten we een roadtrip door Noord-Amerika en bezochten daarin o.a. Red Mountain en Whitewater. Check dat verslag hier!

Morris in de poeder in Revy
Morris in de poeder in Revy

Vijf redenen waarom je met deze trip meewilt

  • Het begint een beetje cliché te worden, maar de koers van de Canadese dollar is nog altijd zeer gunstig. Dat betekent dat nú nog steeds de tijd is om een helitrip/roadtrip naar Canada te ondernemen. En met de huidige ontwikkelingen in Noord-Amerika en op geo-politiek gebied weet je nooit hoe lang die koers nog zo laag blijft.
  • Revelstoke. Dit is een van de legendarische skitowns in Noord-Amerika. Het skigebied van Revelstoke is al te gek, maar een aantal dagen met een heli omhoog natuurlijk nog vetter. 's Avonds geniet je van het nachtleven en de geweldige vibe in dit rauwe en pure stadje!
  • Voorafgaand aan de trip kan je gaan skiën of boarden in de legendarische skigebieden van Red Mountain, Whitewater en natuurlijk Revelstoke zelf. Voel de vibe in de bizarre en unieke skitown Nelson, dat in een soort eigen tijdperk lijkt te leven. En geniet van de unieke hotsprings in Nakusp. Dit deel van Canada is nóg wilder, nóg uitgestrekter en nog unieker dan de rest van BC. Uiteraard kan je ook direct in de shuttle van CMH te stappen die je direct naar Revelstoke brengt.
  • Het terrein waar de heli je in Revelstoke heenbrengt is heel gevarieerd. Je vliegt in de Monashees en Selkirks. Treeruns, mooie open velden, pillows, clifs, steeps en diepe poeder. Revelstoke is heel gevarieerd. Beginnende heliskiërs vinden te gekke runs, terwijl de echte pro’s die omweg langs die vette clif of pillowline nemen. Ga er in ieder geval maar van uit dat je op het einde van de trip dingen hebt gereden waar je eerder alleen nog maar van droomde. Hier verlegt iedereen (gecontroleerd) zijn grenzen.
  • Kort door de bocht: het is bucketlist materiaal. Niet langer meer wachten. Excuses zijn er niet meer. Met alleen maar wePowderaars in deze geweldige plaats. Stoke. Gezelligheid. Dikke afdalingen. Fantastisch terrein. Jacuzzi’s in de sneeuw. Poeder. Nog meer poeder. En ook nog eens een roadtrip langs de dikste skigebieden vooraf. Het is simpel. Hier moet je bij zijn. #bucketlist
Arjen in Revelstoke
Arjen in Revelstoke

Wanneer?

In samenspraak met Cloud9 Travel hebben we de volgende week gekozen: maandag 20 januari 2020 tot en met donderdag 30 januari 2020.

Hoe ziet de reis eruit?

Er wordt vier dagen poeder gereden vanuit de Regent Inn in Revelstoke van CMH. Om er te komen zijn er twee opties:

Optie 1: de ultieme roadtrip!

  • Maandag 20 januari: Vlucht naar Kelowna (via Calgary)
  • Dinsdag 21 januari: Skiën/boarden in Red Mountain, rijden naar Nelson
  • Woensdag 22 januari 2020: Skiën/boarden in Whitewater, overnachten in Nelson
  • Donderdag 23 januari 2020: Roadtrippen via de natural hotsprings van Nakusp naar Revelstoke
  • Vrijdag 24 januari 2020: Skiën/boarden in Revelstoke
  • Zaterdag 25 januari 2020: 's middags safety programma en eerste vluchten met de heli
  • Zondag 26 t/m dinsdag 28 januari 2020: dikke poeder rijden met de heli!
  • Woensdag 29 januari 2020: 's ochtends bijvoorbeeld de backcountry in op een sneeuwscooter en 's middags vertrek naar Kelowna
  • Donderdag 30 januari 2020: Vlucht vanaf Kelowna via Calgary naar Amsterdam

Optie 2: de korte, maar zeer krachtige versie!

  • Vrijdag 24 januari 2020: Vlucht op Kelowna (overnachting in Kelowna)
  • Zaterdag 25 januari 2020: Met de shuttle van CMH naar Revelstoke ('s middags safety programma en eerste vluchten met de heli)
  • Zondag 26 t/m dinsdag 28 januari 2020: dikke poeder rijden!
  • Woensdag 29 januari 2020: 's middags vertrek naar Kelowna, overnachting in Kelowna
  • Woensdag of donderdag 29/30 januari 2020: Vlucht vanaf Kelowna naar Amsterdam

Mocht je je trip naar Canada anders willen invullen dan met de twee opties hierboven? Dat kan natuurlijk ook. Laat het ons weten en we gaan het voor je regelen!

Waar verblijven we tijdens het heliskiën/heliboarden?

De Regent Inn in Revelstoke ligt midden in het centrum van dit gezellige stadje. Revy is geweldig (als het lokale ijshockeyteam speelt zitten wij op de tribune), maar het terrein is nog beter. Het is super gevarieerd, gigantisch groot (denk aan ongeveer 12 keer de Trois Vallées, maar dan met 44 man) en er valt heel veel sneeuw (jaarlijks 18-24 meter). Dankzij de goede ligging kan de hele op drie verschillende ‘heliskigebieden’ vliegen en is de kans op een downday minimaal. Wij hebben de beste afdalingen van ons leven hier gemaakt.

Wat nog meer?

Het hotel is heerlijk. Gym, massage, sauna, jacuzzi buiten en gewoon veel gezelligheid. Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het verstandig om fysiek in goede conditie te zijn. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Wat kost het?

Deze helitrip naar Revelstoke inclusief de roadtrip is een stuk goedkoper dan de trips de afgelopen jaren. We hebben heel goed gezocht welke weken er gunstig geprijsd waren en deze direct vastgelegd! Okay, vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent.

Totale kosten (heliskiën/boarden en roadtrip) kost CAD 7.572,- op basis van een tweepersoonskamer. Da’s met de huidige koers dus vanaf zo’n € 5.048,00 voor de allermooiste trip van je leven. Je reserveert je plaats door minimaal 20% aan te betalen. De rest van het bedrag moet zo’n 16 weken voor de trip betaald zijn. Op basis van een éénpersoonskamer betaal je CAD 8.999,- (da’s € 5.999,-).

Wil je alleen heliskiën/boarden (dat is de korte maar zeer krachtige optie 2), dat kan natuurlijk ook: CAD 6242,00 (€ 4160,00) op basis van twee personen per kamer en CAD 6956,00 op basis van een éénpersoonskamer.

Inclusief (voor de roadtrip optie, vanaf punt 4 is het inclusief voor de korte, maar krachtige optie)

  1. Accommodaties in Kelowna (twee nachten Four Points), twee nachten Cloudside Inn (Nelson), twee nachen Best Western Plus (Revelstoke) en vier nachten in de Regent Inn (Revelstoke)
  2. Liftpassen: Red Mountain, Whitewater, Revelstoke Mountain Resort (allen één dag)
  3. Autohuur: 10 dagen een SUV.
  4. 17.500 meter vertical te verspreiden over de 4 dagen heliskiën/boarden. Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet. Ski je meer vertical, dan betaal je $ 167 (CAD) per 1000 hoogtemeters.
  5. Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks). Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn.
  6. Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt. Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel
  7. Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2 en Atomic ski’s of snowboards van Burton. Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!

Exclusief

  1. De vlucht van Amsterdam-Calgary of Amsterdam-Kelowna v.v.
  2. Benzine van de huurauto (splitten met de rest van de groep)
  3. Alle alcoholische versnaperingen bij CMH
  4. Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters bij CMH heengaat

Ervaar het zelf

In deze VR experience kun je vanuit je luie stoel meemaken hoe vet heliskiën en -boarden is. Nu nog het echte werk!

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Paul de Groot of Philippe Mullens (info@cloud9travel.nl of tel: +31 (0) 20 854 50 07) van Cloud9 Travel. Zij kunnen je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

Wat is er ook alweer zo tof aan heliskiën/heliboarden?

In de categorie ‘beelden zeggen meer dan woorden’ hieronder een korte selectie van blogs en video’s. Het is simpel: dit wil je gewoon een keer gedaan hebben! Lees hier het verhaal van Mike, en hier de verslagen van dik drie winters terug in Revelstoke. In 2017 waren we met een grote groep wePowderaars naar de Cariboos (en dat was wederom een topweek, bekijk hier, hier, hier en hier maar wat filmpjes en foto’s). Ook in 2018 in de Gothics lodge was het weer top!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
MedicineAuteur12 juli 2019 · 15:56

Hoe zat het hier ook al weer mee?

https://wepowder.com/nl/forum/topic/262287

Mijn rough estimate van de trip met z’n allen komt uit op zo’n 100 ton CO2 voor nog geen tien dagen plezier. Moet je wel met z’n vieren in die SUVs zitten. Maar ja auto’s, heli’s en snowmobiles allemaal peanuts vergeleken met alleen die 44 retourtjes Kelowna al. Food for thought, ik vind het zelf nogal schijnheilig

On the other hand, zonder moral debt kan je beter nu reizen en skiën, ieder z’n ding!

Als je dat dan toch doet en er 5000 € voor over hebt, misschien nog 500 erbij voor Carbon Compensation? Dan kan je weer “even vooruit”

Gevorderd
El-AndresAuteur14 juli 2019 · 17:45

Ik denk dat nogal makkelijk is om die tien dagen plezier te bagatelliseren en over schijnheiligheid te spreken voor iemand die in de Pyreneeën opgegroeid is. Vooral laaglanders hebben niet de luxe om hun powder days uit te zoeken.

Het aandeel aan deelnemers die die €5000 gewoon even ophoesten mag een minderheid zijn, voor de meesten zal dit toch een grote luxe zijn, iets waarvoor ze jaren van tevoren begonnen zijn met de financiële planning en/of het verkopen van het idee aan vrouw en kinderen. Ik vind het dan ook niet oké om mensen voor deze absolute highlight een schuldgevoel aan te praten.

Natuurlijk moeten we allemaal een steentje bijdragen, maar dit kan beter uit het dagelijks leven komen (autokeuze, recycling, water- en energieverbruik), dan uit die dingen waar mensen zo naar uitkijken.

Gevorderd
MedicineAuteur14 juli 2019 · 23:16

Jammer, mijn 6 jaar oude 2e hands telefoon crashte toen ik op reactie plaatsen drukte…

Probeer het nog eens

Paragraaf 1: ik ben in de pyrenëen opgegroeid. Daarom ski ik. De zee is te ver weg om te surfen, het waait niet genoeg om een vlieger te gebruiken, en ik ben bijna nooit naar een bioscoop geweest. Ik heb ook een jaar als student in nederland gewoont. Ging met de bus naar de uithof, was een keer naar de alpen met een paar auto’s en medestudenten. In Mei zat ik weer in de Pyrenëen; ik wou terug. Niet iedereen heeft de vrijheid om alles achter te kunnen laten voor skiën, maar misschien zal dat wel moeten in de context van de huidige climate-crisis. Als je er niet woont, dan maar niet in canada skiën. Hier lift ik trouwens ook regelmatig naar het skigebied, dan maar geen first-chair.

Brengt ons naar paragraaf 3:

Het is namelijk niet zo dat je met autokeuze of de termostaat wat lager zetten je iets serieus opleverd. Zoals David mcKay zei; “if everyone does a little, we’ll achieve a little”. Probeer maar een co2 calculator. Een huidigr realistische scenario, en eentje met maximale haalbare bezuiniging+transatlantische vlucht erbij. Ik kan zelf geen retourtje meer bezuinigen in andere velden, waarschijnlijk jij ook niet. On topic: om een beetje de impact van je dagelijkse leven in perspectief te brengen: without the hot air punt com is de website van mckay (rip)

Ik vind het ook zonde. Zou dolgraag in japan of gulmarg of alaska willen skiën. Misschien doe ik dat ooit nog, maar niet in een trip van een paar weken met het vliegtuig. Liever stap ik er dan uberhaupt niet meer in.

En dan paragraaf 2:

Als je na jaren plannen de trip niet meer kan maken omdat ie 10% duurder is, misschien toch maar een jaar wachten. Tegenwoordig is er nog de mogelijkheid van het low-hanging-fruit van goedkope co2 compensatis, al geloof ik zelf niet zo in commodification of environmental services enzv. Misschien kan je ook in een ander veld je co2 reductie bijdrage doen. Hoeveel mensen kan je overtuigen om geen nieuwe kleren of gadgets te kopen dit jaar? Vleeswaren consumptie 80% verminderen? Toch maar die auto weg? Geen kinderen ivm milieu?

Ik ben een beetje radicaal voor het huidige paradigm. Hopelijk veranderd dat over een aantal jaar.

Schuldgevoel is wel nodig. Zonder schuld is er geen aansprekelijkheid, geen verantwoordelijkheid. Zonder schuld is er geen actie. Sorry, not sorry.

Gevorderd
DutchessAuteur16 juli 2019 · 00:30

Hear hear!!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
49Auteur17 juli 2019 · 13:12

Dagje er aan vast plakken met zijn allen, als een mooie reünie: https://www.boomfeestdag.nl/

Bomen planten is trouwens totally BC-style.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
sebvdkampproAuteur25 september 2019 · 21:54

Hoi, ik ben zelf ook al jaren bezig met het plannen van een trip naar Canada en Alaska (zoveel mogelijk “earn your turns”), alleen zat ik ook met het CO2 en fijnstof vraagstuk. Moet je inderdaad een trip naar de andere kant van de oceaan maken? En zo ja, waar kun je dan bijvoorbeeld het beste terecht voor je CO2-compensatie? Dus ik heb contact opgenomen met Jelmer Mommers van de Correspondent. Hij is correspondent Klimaat & Energie en tevens schrijver van het boek “Hoe gaan we dit uitleggen”.
Hij stuurde onder andere twee interessante artikelen betreft CO2-compensatie.

https://decorrespondent.nl/5939/zo-vlieg-je-het-komende-jaar-groen/654531251-92d2d206

https://decorrespondent.nl/8762/wij-gaan-de-co2-uitstoot-van-de-correspondent-in-tienvoud-compenseren-doet-jouw-organisatie-mee/965651258-0c006711

Trouwens, als je nog een steentje zou willen bijdragen met het surfen op het web, dan is het overstappen naar Ecosia (zoekmachine die bomen plant) ook nog een mooie tip.
Ik maak daar nu 2 maanden gebruik van en heb ik inmiddels al 25 bomen geplant, haha.
En als je echt nog wil weten wat je uitstoot, of het nou met de auto, trein of vliegtuig is, dan kun je nog even op deze site de emissiefactoren checken.

Maar blijf vooral je dromen van dikke poeder nastreven, of het nu dicht bij huis is of aan de andere kant van de plas, zolang je het maar bewust doet, toch?

Gevorderd
sebvdkampproAuteur25 september 2019 · 23:34

Even vergeten de link te plaatsen voor het checken van de emissiefactoren.
https://www.co2emissiefactoren.nl/lijst-emissiefactoren/

Expert
ieismAuteur26 september 2019 · 12:03

@@sebvdkamp Dank voor de links. Ik ga eens uitrekenen hoeveel een poedertrip of 20 per jaar in de alpen nou precies uitstoot en dan compenseren voor zover mogelijk. Ik ben altijd wel sceptisch bij dat soort oplossingen, maar een beter idee heb ik ook even niet (andere hobby doen we niet) .

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
meteomorrisAuteur26 september 2019 · 17:55

@@sebvdkamp goede boektip (aanrader). Ik compenseer sinds ik het boek ‘de verborgen impact’ heb gelezen nu al sinds 1,5 jaar de uitstoot van mijn trips. Ook mijn zomertrips. Dat doe ik via trees for all. Ik doneer overigens voor mijn trips omdat dan de voorpret kan beginnen en ik na een trip eerder geneigd was het uit/af te stellen.

powfinder.com
Gevorderd
sebvdkampproAuteur28 september 2019 · 20:10

@@meteomorris, thanks voor de tips. Goed bezig allemaal, laten we de trend zo doorzetten!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 november 2019 · 16:52

Er zijn nog een paar laatste plekken beschikbaar op deze once in a lifetime trip!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
GaiusAuteur6 november 2019 · 21:47

Mmm ik kreeg net ook al een mail binnen of ik niet nog een keer mee wilde gaan ;) Morgen eens navragen of de Olympic Experience Tokyo nog doorgaat anders wordt t wel een erg kostbaar jaartje en m’n agenda een checken

Gevorderd
BoarderbuisAuteur15 november 2019 · 09:40

Ik ben wel echt verbaasd hoe weinig het kost om CO2 te compenseren. Dat is echt een paar % van de reiskosten, dus zal in mijn ogen a) te weinig helpen en b) ervoor zorgen dat mensen toch sneller de keuze maken om wel ver te reizen, met auto of vliegtuig. De beste CO2 blijft toch de CO2 die je niet hoeft te compenseren omdat je hem niet uitstoot.
Dat gezegd hebbende is het toch verdraaid lastig om alleen maar thuis stil te zitten! Maar hoe vet deze Canada-trip me ook lijkt, ik verkies dan toch een paar keer richting de Alpen de komende winters. Jammer dat het zo ver fietsen is…

Expert
ieismAuteur15 november 2019 · 10:32

Ik ben wel echt verbaasd hoe weinig het kost om CO2 te compenseren. Dat is echt een paar % van de reiskosten, dus zal in mijn ogen a) te weinig helpen en b) ervoor zorgen dat mensen toch sneller de keuze maken om wel ver te reizen, met auto of vliegtuig. De beste CO2 blijft toch de CO2 die je niet hoeft te compenseren omdat je hem niet uitstoot.
Dat gezegd hebbende is het toch verdraaid lastig om alleen maar thuis stil te zitten! Maar hoe vet deze Canada-trip me ook lijkt, ik verkies dan toch een paar keer richting de Alpen de komende winters. Jammer dat het zo ver fietsen is…

Boarderbuis op 15 nov 2019 09:40

Goed punt, jouw droomtrip is met een splitboard de wildernis in en winterkamperen lees ik? Kan je tussen 15 en 21 maart?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
BoarderbuisAuteur15 november 2019 · 12:15

Jep, dan kan ik nog en klinkt als een erg gave trip! Zie verder PB

Beginner
KrisLAuteur15 november 2019 · 18:48

Ha Pieter ik lees dat je meegaat???

winter is definitely coming!
Beginner
PettyAuteur16 november 2019 · 22:08

Mochten er mensen zin hebben in een omweggetje naar Fernie, geef me een heads up en we drinken een pintje!

Not really work, not really play. Just having fun living - Craig Kelly
Toerist
luximaxAuteur17 november 2019 · 21:01

En de Canadezen hebben de Alpen op hun bucketlist staan ?

Expert
BrosAuteur17 november 2019 · 21:28

Goed punt, jouw droomtrip is met een splitboard de wildernis in en winterkamperen lees ik? Kan je tussen 15 en 21 maart?
@@ieism op 15 nov 2019 10:32[/post][/quote]

Ik ga graag ook nog eens touren, de wildernis in en winterkamperen!

Bros
Beginner
JoopAuteur30 december 2019 · 12:07

Vraagje. Organiseren jullie dit soort zaken ook in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk? Het is direct een hele grote stap naar BC, Canada vind ik persoonlijk. Je zult ook wel bekend willen worden met heliskien in de backcountry, de voors en de tegens, alvorens je een opmaat maakt tot wat jullie hier voorstellen. Ik heb hierin persoonlijk geen ervaring. Het is geen trip lijkt me om even daar iets bij te leren. Dat zul je toch eerst op kleinere, meer dicht bij huis gelegen gebieden willen opdoen. Volgens mij houd je dan ook de kosten meer in de hand of is dat allemaal net zo duur?

ps. Ik lees overigens nergens wat het programma is/ wordt bij slecht weer?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur30 december 2019 · 17:37

@@Joop Wat bedoel je precies? Heliskiën in de Alpen is namelijk op geen enkele manier te vergelijken met heliskiën in Canada. Het is natuurlijk een must dat je als deelnemer voldoende freeride / off-piste ervaring hebt. Daarvoor heb je in de Alpen natuurlijk geen heli nodig om dat te verbeteren/ervaring in op te doen.

Programma met slecht weer is nog steeds skiën/snowboarden. De heli vliegt alleen in zeer uitzonderlijke gevallen niet (bijvoorbeeld met freezing rain). In die gevallen wijken we uit naar het skigebied van Revelstoke.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur8 januari 2020 · 18:22

Komende periode nogal droog in de Alpen. Ondertussen is het aan in Canada.
Er is nog 1 plekje vrij…

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/b9c02c9a88b733001040f8cbad88a4a4_schermafbeelding_202020_01_08_20om_2018_19_19.png?width=800

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!