Het grote sokken topic

• SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 21 september 2019 · 02:08
    Sinds een jaar of twaalf draag ik snowboardsokken van X Socks. Echt heel veel plezier aan gehad. Echter bij de laatste editie van het beroemde Flatland Splitfest had ik een vreselijke blaar op mijn hiel. Ik merkte dat mijn sokken makkelijker afzakten en niet meer de elasticiteit en pasvorm hadden zoals voorheen en nu ben ik op zoek naar nieuwe sokken. Blijkbaar is er het afgelopen decennium heel wat veranderd op het gebied van ski/snowboardsokken.
    Ik ben op zoek naar snowboardsokken voor freeriden en splitboarden.
    Heeft iemand tips en/ of suggesties?
    Live to ride, ride to live
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 september 2019 · 11:19
    Ben zelf onwijs fan van Stance Backcountry/Techtron sokken. Ik geloof dat hoe dunner hoe beter is en deze zijn goed dun, fijne en duurzame materialen. Ik ga er even voor het gemak van uit dat er weinig verschil zit tussen touren in snowboardschoenen en skischoenen, maar juist bij het touren zweer ik bij deze! Weinig wrijving, blijven goed zitten, stevig, goede vocht afvoer enzo, geen naden alles. Alleen heb ik soms nog steeds pijnlijk koude voeten bij het afdalen, maar dat ligt meer aan mij dan aan de kwaliteit van sokken. Aanrader!
    https://www.skatepro.nl/321-32864.htm
    Dacht eerst ook fan te zijn van ultradunne sokken van Smartwool, maar daar zit wat extra stof om de tenen voor comfort en zelfs dat is dan te dik. Blijft zweet wat meer vasthouden en knelt wat meer af, waardoor ik helemaal stuk ga bij het afdalen. Dun dun dun dus.
    bericht aangepast door Tim3 op 21 sep 2019 11:22 (19% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • kanski
    Elite
    kanski op 21 september 2019 · 11:27
    Ben na een 2de keer bevroren tenen gehad te hebben overgestapt (gekregen) op de verwarmde sokken d.m.v. batterijen. Ben er zeer over te spreken. Gebruik te echter alleen als het extreem koud is of verwacht wordt. Ik heb ze o.a. van Lenz.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • tillnlpn
    Tourist
    tillnlpn op 21 september 2019 · 20:36
    Ik ben ook zeer blij met mijn Stance Backcountry. Zeker ook omdat mijn schoenen daar volledig op zijn afgestemd. Zodra ik iets dikkere sokken heb, heb ik gelijk geen plezier meer tijdens mijn afdaling..
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 22 september 2019 · 12:48
    Als skiër zweer ik sinds een aantal jaren bij de compressie sok van Falke, ik vond het een investering voor een paar sokken maar ik zou nu niet anders meer willen.

Verkoop praatje van Falke;
    " Bloedtoevoer bevorderend!
    De Falke SK Energizing skisok is een compressiesok voor verbeterde bloedcirculatie. Door de geleidelijke compressie van de sok verbetert de circulatie van bloed en zuurstof waardoor spieren sneller zullen herstellen en de voeten warmer blijven gedurende de dag. Gemaakt met origineel Merino Wol, voor een snelle vochtafvoer en uitstekende isolatie.
    Bovendien (zoals de naam al doet vermoeden) zijn de voeten en benen minder snel moe door de verbeterde bloedcirculatie. Meer energy dus, om meer kilometers te maken! "
    One Life, Live it
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 22 september 2019 · 13:31
    https://www.decathlon.nl/p/compressiekousen-hardlopen-kanergy/_/R-p-11...

Ik ben blij met deze Decathlon compressie sokken

Maar t begint met goed passende schoenen.

• SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 23 september 2019 · 04:48
    @all, bedankt voor de tips. Ik ga de komende tijd eens goed in verdiepen welke sokken het beste bij mij passen

Live to ride, ride to live
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 23 september 2019 · 07:14 May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 september 2019 · 09:32
    Ben na een 2de keer bevroren tenen gehad te hebben overgestapt (gekregen) op de verwarmde sokken d.m.v. batterijen. Ben er zeer over te spreken. Gebruik te echter alleen als het extreem koud is of verwacht wordt. Ik heb ze o.a. van Lenz.kanski op 21 sep 2019 11:27Merel inmiddels ook. Was een leerzaam tochtje 😉
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 23 september 2019 · 09:49
    Ik gebruik nog altijd gewoon x socks, ik heb gewoon 4 verschillende merken 1 paar kousen gekocht en kwam toch uit bij x socks.
  • martijnuiterwijk
    Advanced
    martijnuiterwijk op 25 september 2019 · 18:15
    ehm ik gebruik normale wandelsokken van falke. Gaat op alle touren prima zonder blaren of wat dan ook
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro