Wed'ze SNB 100 Click snowboardbindingen

• Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 19 november 2019 · 14:39
    Ha Poederbazen en dan vooral de snowboarders,

Ik wil de overstap eindelijk maken om naast te skiën ook te leren snowboarden. Nu ben ik dus op zoek naar materiaal voor de eerste twee jaar.
    Ik kwam de Wed'ze SNB 100 Click tegen ( https://www.decathlon.nl/p/snowboardbindingen-voor-heren-snb-100-click... )en die ziet er veelbelovend uit. Ik ben zoiezo prijs/kwaliteit de laatste 5 jaar fan geworden van de Decathlon.

Ik snap dat dit nieuwe bindingen zijn en ervaringen schaars. Maar heeft hier iemand iets op te schieten voor een beginnende boarder?
    (Dat je bijvoorbeeld hoger staat dan met een ''normale'' binding.) Of dat de kwaliteit van Decathlon bindingen in het verleden ruk bleek te zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Be safe out there
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 20 november 2019 · 10:13
    1 Klikbindingen zou ik sowieso niet aan beginnen, tenzij je er zelf een hele sterke mening over hebt. Te veel kans op gedoe, te weinig voordelen.
    2 Als het Decathlon moet zijn zou ik deze https://www.decathlon.nl/p/snowboardbindingen-voor-freestyle-heren-dam... of dit https://www.decathlon.nl/p/snowboardbindingen-voor-heren-dames-illusio... model proberen. Geen idee van de kwaliteit, maar dat ziet er iig uit als een binding...
    3 Als je het allemaal niet weet zou ik eerder gebruikt of overjarig van een bekend merk kopen. Burton, K2, Salomon... oid. Dan heb je ook meer kans dat ze in skigebieden reserve onderdelen beschikbaar hebben als je er een keer wat mee hebt. En als je naar een fatsoenlijke shop gaat zullen ze je nog helpen met de boel afstellen ook.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • JoostD
    Advanced
    JoostD op 20 november 2019 · 13:25
    Ben het hier helemaal eens met @Willem2k wat betreft klikbindingen. Ik weet niet precies wat er volgens decathlon 'nieuw' is aan het systeem maar soortgelijke systemen met pinnen waren altijd drama zodra er drie vlokken sneeuw onder je schoen zaten. Daarbij zit je nu dus met een hele binding aan je voet als je uit los van je board bent, lijkt mij ook niet echt relaxt. Los van het step-on systeem van Burton (waar ik wel positieve verhalen over hoor) zou ik dus weg blijven van dit soort bindingen.
    Verder heb ik geen ervaringen met bindingen of boards van decathlon maar voor die prijzen moeten ze natuurlijk ergens op bezuinigd hebben... Ik zou zelf dus lekker marktplaats of wepowder afstruinen voor een mooie tweedehands set.
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 20 november 2019 · 13:41
    hi @tasmodeus ,

Ik heb nog een zowat ongebruikte paartje bindingen liggen van twee jaar oud. Gaat om Drake 50, maat M. Die mag je voor €125,- overnemen. Ik woon in Utrecht voor als je ze zelf wilt komen ophalen. Eventuele verzendingskosten uiteraard voor eigen kosten.

Laat maar weten!
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 20 november 2019 · 22:02
    Ha Thijs bedankt voor het aanbod maar met mijn maat 46 lijkt me dat niet passen, misschien even ergens anders op het forum gooien.

@Willem, misschien moet ik dan inderdaad maar afzien van de klik binding. (Maar het vele wachten op de boarders zit gewoon nog in mijn hoofd als skiër)

Ik heb al een keer slechte ervaring gehad met tweedehands materiaal. Een Burton van 3 jaar oud waarvan de strap brak bij een val. Even later van de andere binding ook een strap.
    Met Decathlon heb ik dat al jaren niet meer gehad. Ik durf hun kleding met gemak tegen de betere merken te meten. (Okay het topsegment van Arc'teryx, norrona e.d. is natuurlijk beter).

Ik ben vooral ook benieuwd naar mensen die ervaring hebben met Wed'ze bindingen.
    Be safe out there
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 21 november 2019 · 06:59
    Waarom huur je niet in de les periode een goed board en goede bindingen ? Een goed board en goede bindingen voegen zoveel toe aan het snowboard plezier.
    Je schrijft dat je nog gaat leren snowboarden dus wachten zullen ze dan toch wel moeten doen, daar voegt een Decathlon klik binding echt niks toe.
    www.boerteun.com
  • robinklaver
    robinklaver op 28 november 2019 · 23:14
    Wat wil kwijt voor je set? Ik heb nog een leuk K2 board (156) en union force bindingen(M/L) te koop staan. Staat op marktplaats voor €185 maar voor €150 kan het setje ook voor jou zijn. Stuur mij even een PB.
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 29 november 2019 · 09:22
    Bedankt voor het input jongens! En Robin bedankt voor het aanbod maar ik ben inmiddels voorzien.

Ik was vooral op zoek naar mensen met ervaring rondom Wed'ze bindingen, maar die zijn dus schaars op WePowder.

De reden waarom ik niet huur is omdat losse huurdagen gewoonweg te duur is. (Op goede dagen zal ik echt wel poeder op ski's gaan knallen) En we willen ook verplaatsen tussen ski-gebieden. Het is dus niet even in een resort een weekje skivakantie (totaal niet mijn stijl). Maar meerdere keren over het jaar verspreid. Daarnaast ga ik ook eind Januari snowkiten in Frankrijk (zie ook het een ander topic)
    Hierom wil ik ook op een board staan ipv alleen ski's omdat het dan meer lijkt op het kitesurfen.
    Om het topic klein te houden heb ik niet al deze informatie erbij vermeld, omdat het nogal specifiek en buitengewoon is.
    Be safe out there
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 29 november 2019 · 10:45
    @Tasmodeus Misschien wel handig om ook even te melden waar je op uitgekomen bent en waarom. Mochten er nog eens mensen met een vergelijkbare vraag zitten. (Aangezien er zoals je zelf al aangeeft niet veel over te vinden is.)

bericht aangepast door Willem2k op 29 nov 2019 10:46 (16% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 3 december 2019 · 13:12
    @Willem2k Niet relevant aangezien het geen antwoord geeft op het topic van de kwaliteit van Wed'ze. Maar ik heb gekozen voor Burton Step on. Gekocht bij Frosty.
    Het gemak van snel uit de lift en kunnen rijden heeft zich al bewezen in snowworld. Het is gewoon zo heerlijk snel en gemakkelijk.
    De dubbele ''klik'' van de step on zorgt dat je al direct kan rijden ook al heb je niet je schoen sneeuwvrij gemaakt.

Ik ga hem snel uitproberen in de 'echte' sneeuw.
    Be safe out there

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro