Jake Burton Carpenter overleden op 65-jarige leeftijd

• dennispaag
    Advanced
  • BASC
    Beginner
    BASC op 21 november 2019 · 21:24
    Ben nooit echt een Burton fan geweest, maar respecteer wel alles wat deze man voor de sport heeft gedaan.
    RIP Jake
    www.firsttours.nl
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 22 november 2019 · 06:37
    Zes weken geleden heb ik heb tijdens zijn laatste bezoek aan Nederland nog mogen ontmoeten. Ontzettend gelachen en een heel leuk gesprek gehad over de beginjaren van Burton, uiteindelijk uit eten geweest in Amsterdam en aan de bar gehangen. Wat een fantastische avond was dat !!
    Of je nou fan bent of niet, die man heeft zoveel gedaan om de snowboardsport te krijgen waar hij nu is dat is ongelofelijk.
    RIP Jake !
    www.boerteun.com
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 november 2019 · 07:02
    Rip. Burton doet nog steeds wel echt goede dingen voor snowboarden hoor, het is deels wel onterecht dat mensen er altijd negatief over zijn omdat het een groot merk is.
    Bedenk bijvoorbeeld eens hoeveel scholen met BURTON werken. Ze doen gratis events voor peuters wereldwijd, en zijn ook de enige die voor deze leeftijd spullen verkopen. De beste warranty in de industrie. Dat soort dingen.
    splitfest.nl
  • Lubo
    Advanced
    Lubo op 22 november 2019 · 10:57
    R.I.P. Jake
    Lubo
  • patrick
    Beginner
    patrick op 22 november 2019 · 13:49
    R.I.P. Burton Jake
    Mijn eerste snowboard was een burton in 1991...
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 22 november 2019 · 20:11
    Zonder hem was deze sport heel ergens anders. RIP Jake. Thanks for the shitloads of fun!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Micko
    Advanced
    Micko op 23 november 2019 · 15:41
    Hoe kun je niet fan zijn....

bericht aangepast door Micko op 23 nov 2019 15:42 (2% bewerkt)
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 25 november 2019 · 21:48
    Zes weken geleden heb ik heb tijdens zijn laatste bezoek aan Nederland nog mogen ontmoeten. Ontzettend gelachen en een heel leuk gesprek gehad over de beginjaren van Burton, uiteindelijk uit eten geweest in Amsterdam en aan de bar gehangen. Wat een fantastische avond was dat !! Of je nou fan bent of niet, die man heeft zoveel gedaan om de snowboardsport te krijgen waar hij nu is dat is ongelofelijk.
    RIP Jake !Bobdeboarder op 22 nov 2019 06:37

Hear hear.. inderdaad. RIP as in Ride in Pow ... of Rip in Pow... zeker een bijzonder leven en ontwikkelaar en inspirator van de snowboardsport. @Bob? Was je bij een meet&greet van Burton..? Dat is wel bijzonder in dit licht.... ik zag toevallig je profiel verleden week met de opmerking Burton Fan van het eerste uur. Is daar de ontmoeting door 'ontstaan' ? Of was je werkelijk persoonlijk bevriend?
    Never a last run..
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 27 november 2019 · 06:51
    @Bob? Was je bij een meet&greet van Burton..? Dat is wel bijzonder in dit licht.... ik zag toevallig je profiel verleden week met de opmerking Burton Fan van het eerste uur. Is daar de ontmoeting door 'ontstaan' ? Of was je werkelijk persoonlijk bevriend?Fonzie op 25 nov 2019 21:48

@Fonzie
    Ja, ik was bij de meet&greet en de "afterparty" van de meet&greet.
    De ontmoeting is inderdaad ontstaan door mijn interesse voor de historie en door mijn "Boerteun" hobby project ken ik veel mensen in die scene en zodoende mocht ik daarbij zijn.
    Ik had een originele folder van een Burton Backhill (nog in plastic) meegenomen en hij vond het fantastisch, heeft erover zitten vertellen alsof hij weer terug in 1980 was. Ik zal kijken of ik het filmpje hier even kan plaatsen dat is misschien wel leuk.
    bericht aangepast door Bobdeboarder op 27 nov 2019 06:52
    www.boerteun.com
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 27 november 2019 · 19:06
    Ja graag!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 27 november 2019 · 19:36
    Ik kwam 'toevallig' ook wat tegen.... het lijkt wel of youtube weet wat je op andere media bespreekt 😉

Never a last run..
  • Bobdeboarder
    Advanced
    Bobdeboarder op 28 november 2019 · 07:36
    www.boerteun.com
  • Erik-71
    Tourist
    Erik-71 op 28 november 2019 · 14:45
    #RideonJake
    Leven en laten glijden.... #ridingisthereason #itsallaboutmentelity #sci #snowboard #ski #c4 #lifeaftersci #walkingquadriplegic #adaptiveskiing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro