Vellen plakken niet meer

• kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 21 november 2019 · 22:49
    Na de laatste trip vorig jaar zijn mijn vellen hun plakkracht kwijt. Dit zijn kustom vellen voor mijn salomon premiere split dus zou deze graag blijven gebruiken. Kan ik deze zelf met lijm herstellen of kan ik deze ergens laten herstellen?
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 21 november 2019 · 23:06
    Dat is iig te herstellen. 't Beste is volgens mij lijm eraf schrapen (bestaat speciale verwarmde schraper) en nieuwe lijm erop. Maar ik heb mij eigen vellen een keer gewoon alleen voorzien van wat nieuwe lijm (zonder de oude eraf te halen) en dat werkt ook prima. 't Verschilt per merk volgensmij welke lijm ze aanraden, dus zou dat even bij 't originele merk houden.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 22 november 2019 · 20:42
    Met een oud strijkijzer en plamuurmes of oude pinpas alles eraf halen. Colltex verkoopt van die sheets die je erop kan smelten met je strijkijzer. Die zijn handiger dan tubes met lijm.
    Plakkerig klusje maar goed te doen als je heen 2 linker handen hebt.
  • Bros
    Expert
    Bros op 22 november 2019 · 21:07
    Je kunt ook bakpapier op de plaklaag leggen en dan met een strijkijzer warm maken. Je haalt dan het bovenste laagje met vuil eraf. Een eenvoudige manier om je vellen een boost te geven. Nieuwe lijm aanbrengen is best een klusje en ook gesmeer.

Wat meer uitleg:
    http://www.larryscascaderesource.com/weird/weird_files/skins.html...
    Bros
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 23 november 2019 · 19:33
    Thanks, ik ga ermee aan de slag.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 23 november 2019 · 21:44 Life is what happens the moment you put your phone away.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro