Gun je oude tourski's een nieuw leven aan de Inuit in Groenland - Kuummiut

• svenk
    Advanced
    svenk op 4 december 2019 · 15:05
    Nav de post in het topic "Mega bulk aankoop met tour skis" en de reacties daarop hierbij het het vervolg in een eigen topic.

Als je tzt uitgekeken of uitgeskied bent op de 'Mega bulk aankoop met tour skis' of nog oude ski's hebt staan, dan geeft de Arcticycle Foundation graag de ski's een tweede leven in Oost Groenland bij de Inuit. De ski's zijn heel goed bruikbaar voor de Inuit om zich mee te verplaatsen - nu maken ze vaak zelf allerlei ski's .. zie foto 😊

We verzamelen de ski's en zorgen voor transport naar Kuummiut. De Inuit zijn er heel blij mee 💙❄

De voorkeur gaat uit naar tourski's of bredere all mountainski's. Slalom (GS / SL) en downhill zijn te zwaar, stijf en bieden onvoldoende drijfvermogen. Dank voor jullie reacties! Sven namens Articycle Foundation.

svenk op 3 dec 2019 11:00
    If in doubt, don't go out!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 6 december 2019 · 18:11
    Kinderski’s en kinderschoenen zijn ook welkom! We zijn bezig de lokale kids op ski’s te krijgen - vanuit het dorp, achter de lagere school kunnen de kids zo de berg op (lokale berg: zeeniveau tot 960 meter). De foto's:
  • michielneyens
    Advanced
    michielneyens op 7 december 2019 · 20:47
    Leuk project! Verdient zeker support. Succes.
    Beauty is in the eye of the beholder.
  • Roene
    Advanced
    Roene op 8 december 2019 · 16:09
    Hoi Svenk,

Ik heb nog 'oude' ski's liggen (custom made Birdo's uit Andermatt) met Marker Tour bindingen. Verkeren nog in goede staat, maar staan nu stof te happen bij mij in de kelder. Als ze op deze manier nog een leuk tweede leven krijgen, dan help ik daar graag aan mee!

Laat maar weten of je er wat aan hebt.

Groet,
    Roene
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 11 december 2019 · 11:12
    Hoi Svenk,

Ik heb nog een paar Fischer Excalibur tourskis staan, 76mm onder de voet, met Fritschi Freeride Binding en vellen/harschijzers en paar Garmont Adrenalin toerskischoenen. Als je hier wat aan hebt, laat maar weten.
    Groeten,
    Jurgen
  • Schneebegeistert
    Tourist
    Schneebegeistert op 17 december 2019 · 20:18
    Hoi Svenk,

Ik heb nog een paar Movement tourskies van 184m staan, 85 mm onder de voet, die voor mij veel te lang zijn. Er zit nu geen tourbinding op (momenteel een piste huurbinding, maar die kan ik eraf halen) en er zijn ook geen vellen meer bij.
    Laat me even weten of ze daar van nut kunnen zijn.

Groeten,
    Isabella
  • svenk
    Advanced
    svenk op 18 december 2019 · 08:53
    Wow 😃 Dank voor jullie reacties! Ik neem per PB contact met jullie op. Groeten, mede namens Arcticycle, Sven
  • Bros
    Expert
    Bros op 18 december 2019 · 11:18
    Ik heb nog een paar Dynafit Khion toer/freeride schoenen. Schnallen zijn beschadigd maar wel bruikbaar. Maatje 47..

Ik stuur ze graag op voor het goede doel.

Ik heb denk ik ook nog wel ski's, maar die staan in Frankrijk.
    Bros
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 december 2019 · 09:57
    Een kickje voor dit goede initiatief en wil mijn ex-leger ski setje aanbieden! Is in super staat. Naast mijn andere sets zal hij meer stof verzamelen dan sneeuw zien en mooi om te bedenken dat hij een tweede leven in Groenland kan krijgen! Laat maar weten hoe ik hem bij jou krijg.

bericht aangepast door Tim3 op 22 dec 2019 10:02 (2% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • svenk
    Advanced
    svenk op 5 januari 2020 · 16:01
    Gaaf Tim! Dank je wel. Je hebt Pb
  • svenk
    Advanced
    svenk op 17 februari 2020 · 10:14
    Kleine update... inmiddels zijn de eerste ski's verzameld. Alvast dank aan de gulle gevers 😃 In april gaan deze op transport.

Voor de geïnteresseerden: om je ski's in te leveren hebben we nu ook 2 inzamelpunten weten te organiseren; in Zoetermeer en in Woerden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro