Wie wil er mee: 4 dagen gids, focus 'veiligheid op de berg'

• Sandervdw
    Tourist
    Sandervdw op 21 december 2019 · 11:45
    Hoi,

Ik kijk al een hele tijd naar de praktijk lawinecursussen van Snowsafety. Om een heleboel redenen komt dat er telkens niet van. Dus probeer ik een variant te organiseren: vier dagen lekker skiën, fijne afdalingen, genieten van de berg, met een NL gids die de focus legt op 'veiligheid op de berg'. Welke beslissingen op welk moment en waarom? Hoe steil is de helling eigenlijk ,en welke andere hellingen hebben we te betrekken bij de keuzes? Welke strategie? Waar te stoppen? Wat als we de route niet kennen en niet kunnen (over)zien? En als ik met een sonde aan de slag ben, hoe voel ik dan het verschil tussen stevige mos en een skijas? Dat soort dingen dus. Precieze invulling kunnen we met elkaar maken.

Om hier zoveel mogelijk over te kunnen leren en ervaren, is de gedachte om de bestemming pas zo kort mogelijk van te voren vast te leggen - idealiter vinden we een mooie bestemming met een lawinegevaar waarbij we nog wel voldoende kunnen skiën maar waarbij er ook genoeg is om vooral niet te doen en daarin te leren om de juiste keuzes in te maken. We kunnen we nog de keuze maken om alles helemaal open te laten (hele alpengebied) of te concentreren op Tirol (nog steeds veel te kiezen). Dat maakt t net wat duurder/minder duur.

Jelle Staleman, die zelf ook de cursus van Snow Safety Center verzorgt (begreep ik), heeft via Mountain Network nog een NL gids vrij van 23 tm 26 januari. Dat zijn dus de vier dagen op de berg met gids.

Wie is geïnteresseerd? Kosten afhankelijk van de grootte van het groepje, er kunnen max 7 mee. Kosten voor de gids beginnen vanaf zo'n 500 euro voor 4 dagen. Qua niveau: geen beginners, ook geen 'experts' maar gewoon gevorderd. Freeriden met her en der een kleine hike. Stuur me even een berichtje met mailadres, dan mail ik de info door. De gids houdt de data natuurlijk niet heel lang vrij dus fijn als er snel wordt gereageerd....

Gr Sander
  • Jimzane
    Beginner
    Jimzane op 22 december 2019 · 12:34
    Je hebt pb
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 22 december 2019 · 17:20
    waar zou dat heen gaan dan?
    snowfreak & elevated surfer
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 22 december 2019 · 18:09
    Stuur je een PM
  • annelandstra3747
    Tourist
    annelandstra3747 op 23 december 2019 · 00:01
    super idee de data zijn voor mij alleen onmogelijk 😖
  • Sandervdw
    Advanced
    Sandervdw op 23 december 2019 · 17:30
    Ah jammer. Er zijn nog plekjes vrij!
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 24 december 2019 · 01:43
    Stuur je morgen ( vandaag ) een pb
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 24 december 2019 · 09:02
    Klinkt als top plan. Ik kan helaas ook niet, maar mocht t vaker voor gaan komen hoor ik t graag
  • Quisa
    Tourist
    Quisa op 25 december 2019 · 01:52
    Je kunt ook met Sander Kan op stap 😎. Leuke en bekwame Nederlandse gids.

Edit: volgens mij hangt hij hier ook ergens rond @Kanski 😉
    bericht aangepast door Quisa op 25 dec 2019 01:55 (29% bewerkt)
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 27 december 2019 · 20:23
    Ik ben ook wel geïnteresseerd ben dan toch in de buurt
  • Sandervdw
    Advanced
    Sandervdw op 30 december 2019 · 18:03
    Nog altijd een paar plekjes voor de liefhebber!
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 7 januari 2020 · 20:20
    @sander Hoe staan de zaken ervoor ?
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 8 januari 2020 · 09:24
    @sandervdw nog iemand die wil maar niet is meegenomen in de reactie?
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 8 januari 2020 · 15:45
    @sandervdw wellicht kan ik wat ruimte maken die dagen. Heb er wel zin in. Is er al wat meer duidelijkheid of je gaat?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro