Edge en base angle voor poeder ski's

• Snowrider2U
    Beginner
    Snowrider2U op 20 januari 2020 路 23:12
    Hey iedereen,

Ik heb op marktplaats een paar DPS wailer 112rp uit 2012-2013 gekocht en wil de ski gaan slijpen. Ik weet alleen niet op welke edge en base hoek ik dit het beste kan doen. Op mijn wedstrijd slalom ski's doe ik altijd 87-0.5 maar dat lijkt me wat agressief voor poeder ski's. Wat raden jullie aan? Ik zat zelf te denken aan 88-1, maar als 87-1 ook skibaar zou ik dat liever doen.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 21 januari 2020 路 00:27
    In de poeder heb je geen edge nodig dus maakt niet heel veel uit. 馃槂

Ik doe zelf meestal 89-1 en in het voorjaar iets agressiever voor wisselende condities.
    One step at a time.
  • Snowrider2U
    Beginner
    Snowrider2U op 21 januari 2020 路 00:38
    @MickeydeHaas, wat skiet fijner op de piste? Om van veld naar veld te ski毛n zal ik af en toe natuurlijk over de piste moeten.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 21 januari 2020 路 08:01
    Op de piste straight line je hem toch? Ook dan heb je niets aan je kanten.
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Snowrider2U
    Beginner
    Snowrider2U op 21 januari 2020 路 08:34
    Je kan toch wel een beetje carven?
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 21 januari 2020 路 10:10
    Met 89-1 zit je prima op de piste. Heb weleens een GS geskied op mn 107mm onder de voet skis en ging prima.

De kans is goed aanwezig dat je weleens in de poeder een steen gaat raken. Het is dan chil om veel staalkant te hebben om weg te kunnen slijpen om eventuele beschadigingen in de staalkant weg te werken. Ik zou dus zo min mogelijk al weg slijpen doormiddel van een agressieve hoek.
    One step at a time.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 januari 2020 路 12:15
    +1 voor de 89-1! Of misschien 89-0,5, weet ik eigenlijk niet, de base doe ik niet zelf. Maar is een prima hoek om lang goed te laten blijven en kan er zelf goed mee uit de voeten op de piste en ijzige condities. Verder in de poeder maakt t niet uit uiteraard. Als Shane McConkey het op waterski's kan, dan kan ik ... ehh.. oh nee laat maar slechte vergelijking.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro