Gids Arlberg - Lech

• annehjorritsma@hotmail.com
    annehjorritsma@hotmail.com op 22 januari 2020 · 17:19
    Ik heb voor morgen, donderdag 23 januari, een gids gehuurd voor Arlberg regio, start vanuit Lech. Iemand interesse om aan te sluiten? Hoor graag! Anne
  • Sandervdw
    Advanced
    Sandervdw op 22 januari 2020 · 21:31
    Ha Anne, net een dagje te vroeg. Wij gaan met 3 op vrijdag en zaterdag daar ook op stap. Als je er nog niet genoeg van hebt na donderdag, aanhaken kan altijd.
  • shredgar
    Advanced
    shredgar op 23 januari 2020 · 11:47
    Ah jammer, ben net terug....epic condities waren er niet maar op mooie plekjes was er nog wel wat poeder te vinden. Laat ff svp weten welke gids je hebt gehuurd, ik was in St Anton maar heb een dagje een tourtje gemaakt en kwam ook in Lech, Zurs, Zug, etc..
    annehjorritsma@hotmail.com op 23 januari 2020 · 22:05
    Ik was op pad met Matthias. Gestart in Lech, maar vooral elders geskied; we hebben de Valluga gedaan en bij Stuben afgedaald in de buurt van de Albonagrat. Vooral dat laatste was erg goed, je eindigt bij een klein hutje waar je met bus terug kunt naar St Anton.
    @Sander: morgen lukt mij helaas niet!
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 24 januari 2020 · 15:49
    Twee vragen aan jullie.

1. Staan ze het toe als je de Valluga zonder gids doet. Het miniliftje slaan we dan over en klauteren zelf die afstand tot het uitzichtpunt. Of wordt je tijdens het klauteren teruggeroepen? Deze route al een paar keer met gids gedaan, maar we willen het nu eens zonder gids gaan doen begin februari als de omstandigheden goed zijn.

2. Waar ben je precies in Stuben/Albonagraat afgedaald en hoe. Kortom welke route? Is er een herkenningspunt? Klinkt als een goede route.

SnArty!
    annehjorritsma@hotmail.com op 25 januari 2020 · 10:46
    Bij Albonagrath zijn we begonnen aan einde sleeplift, dan linksaf n boven langs de hutte die daar staat. Met vellen of op schoenen in kleine drie kwartier boven. Vervolgens afgedaald naar de Verwall/Wagnerhutte; daar kun je goed lunchen en er is een bus die je voor 4 euro terugbrengt naar st Anton,
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 25 januari 2020 · 10:54
    Ah dank je. Ik neem de aanwijzingen mee en als de omstandigheden goed zijn plakken we de vellen onder. Gaafgaaf, klinkt als een moi avontuur. Als ik half februari terug ben laat ik weten of we het gedaan hebben. Salut!
    SnArty!
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 27 januari 2020 · 13:44
    En ja, nu we toch bezig zijn, heb je nog meer mooie tips voor het Arlberg gebied, waarbij je even moet vellen voor een mooie afdaling. Dan is de kans een stuk groter dat de helling nog niet helemaal is afgegraasd. Ik zag ze ook bij de Rendl omhoog oplopen aan de achterkant, maar waar kom je dan uit?
    SnArty!
  • ErikDutch
    Tourist
    ErikDutch op 27 januari 2020 · 14:30
    Voor de Verwallhutt hoef je niet te vellen, kan je meteen vanuit de albona cabine meteen links over de rand skieend bereiken.
    Als je uit de sleeplift komt en links aanhoud kan je de Albonagrat opvellen dat is idd ongeveer 3 kwartier.
    Daan kun je to aanLange off piste en daar staat beneden een bord van een restaurant die je komen halen als je bij hun eet , of met de trein of taxi terug
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 27 januari 2020 · 14:59
    Dank je Erik!
    SnArty!
  • Ronald Ophuis
    Advanced
    Ronald Ophuis op 11 februari 2020 · 11:17
    Het is uiteindelijk de afdaling naar Langen geworden afgelopen week. In combinatie met een goed half uur omhoog vellen, hoewel dat onder deze omstandigheden ook zonder vellen had gekund. Onze voorgangers hadden de sneeuw goed genoeg aangestampt voor een hike. Naar Langen, de sneeuw was daar afgelopen zondag beter dan in de hellingen richting de Wagnerhut. Het was een prachtige afdaling.
    SnArty!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro