Advies voor ski rond 110 underfoot

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 1 februari 2020 路 18:51
    Hi poederaars!

Ik heb de afgelopen jaren op een rocker2 van 108mm underfoot (182cm) geskied en was daar erg blij mee. Deze zijn nu zodanig aan het eind van hun Latijn dat ik op zoek ben naar iets nieuws, en ben op zoek naar advies.

Ik ben 188cm, 95kg. Ik ski voornamelijk off-piste, en af en toe toerski毛n. Ik houd van korte en lange bochten, treeruns en af en toe rotsen springen. Ik zoek:
    - rond 110 onder de voet
    - geschikt om marker baron epf 13 op te zetten (van m'n huidige ski's)
    - liefst niet te zwaar, vanwege toeren
    - niet volledige rocker (ik vond de rocker van m'n rocker2 prettig)
    - radius niet al te groot, een beetje kunnen carven als ik me per ongeluk toch op de piste bevind, vind ik fijn

Ik zoek bij voorkeur 2e hands of andere budget optie, dus als iemand nog iets heeft liggen in deze categorie houd ik me zeker aanbevolen!

Alvast dank voor jullie input
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 februari 2020 路 19:52
    Whitedot R (ranger) 108 carbonlite, zou ik zeggen. Maar als je niet al teveel gewicht aan je voeten wilt, zou ik van die Marker Barons afstappen. 馃槈
  • MTV
    Beginner
    MTV op 1 februari 2020 路 20:07
    @Reinoud Scott Punisher 110 van 1.89 iets voor je? Heerlijke ski, zie ook Blister Gear review. In super staat, 茅茅n keer geboord voor Look Pivots. Mag voor 125 Euro.
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 2 februari 2020 路 10:40
    @Aryen
    Ja dat klopt eigenlijk wel van de barons, maar ik ga er toch nog maar even mee doen denk ik. Volgende keer serieus toeren misschien toch de overstap maken. Dank voor de tip iig!

@MTV
    Dank! Ik ga er naar kijken, ik stuur je een pm
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 5 februari 2020 路 16:08
    Mijn whitedot ranger 108 carbonlite 188 met Tech bindingen komen waarschijnlijk in de verkoop mocht je interesse hebben.
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 5 februari 2020 路 16:08
    Mijn whitedot ranger 108 carbonlite 188 met Tech bindingen komen waarschijnlijk in de verkoop mocht je interesse hebben.
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 5 februari 2020 路 22:48
    Mijn whitedot ranger 108 carbonlite 188 met Tech bindingen komen waarschijnlijk in de verkoop mocht je interesse hebben.JasperDeBauw op 5 feb 2020 16:08

Welke tech bindingen zijn dat? Misschien heb ik wel interesse!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro