Wat is het toch een K-winter

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 11 februari 2020 · 10:42
    Man, man, man... wat is het toch een K-winter tot dusverre. Lange tijd droog, vaak regen en weinig langdurige momenten van kou. Winter waar ben je?
    bericht aangepast door meteomorris op 11 feb 2020 11:00 (8% bewerkt)
    May the powder be with you.
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 11 februari 2020 · 10:55
    Poëtisch realisme!
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 11 februari 2020 · 11:27
    @meteomorris Ga denk maar een surf/kite trip naar een warm land boeken 😉
    xs2arjan
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 11 februari 2020 · 11:49
    Ik voel je maar een wijs man zei ooit "het seizoen duurt nog lang". Ik hoop een koud en sneeuwrijk voorjaar!
    bericht aangepast door Ee1co op 11 feb 2020 12:00 (15% bewerkt)
  • 49
    Advanced
    49 op 11 februari 2020 · 12:03
    kwakkelwinter?
    montagna bianca, ti amo
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 11 februari 2020 · 12:09
    Ik vond de eerste versie "Lange tijd droog, vaak regen en weinig langdurige momenten van jou" een stuk beter 😁
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 11 februari 2020 · 12:16
    idd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
    Tukker(ik)
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 11 februari 2020 · 12:20
    Ik voel je maar een wijs man zei ooit "het seizoen duurt nog lang". Ik hoop een koud en sneeuwrijk voorjaar!Ee1co op 11 feb 2020 11:49

Ik ook, maar twee regen crusts in het sneeuwdek is niet best...
    May the powder be with you.
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 11 februari 2020 · 14:01
    Wat er al een tijdje voorspeld wordt komt echt naar boven nu. Kortere, warmere winters met meer stormen. De laatste winters zag je al verschijnselen maar dit jaar is het wel overduidelijk. De sneeuwmomenten koesteren!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 11 februari 2020 · 14:55

In Rosa Khutor nergens last van....
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 11 februari 2020 · 16:17
    Het houdt allemaal niet over. Hoop doet leven!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • boardhead
    Beginner
    boardhead op 11 februari 2020 · 16:21
    In Rosa Khutor nergens last van....Guy. op 11 feb 2020 14:55

Ik denk dat @Morris het over de Alpen heeft. Ben je met de trein @Guy? Of zijn jouw vliegkilometers mede verantwoordelijk voor onze Kwalitatief Uitermate Teleurstellende winter?
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 11 februari 2020 · 16:34
    In Rosa Khutor nergens last van....Guy. op 11 feb 2020 14:55

Ik denk dat @Morris het over de Alpen heeft. Ben je met de trein @Guy? Of zijn jouw vliegkilometers mede verantwoordelijk voor onze Kwalitatief Uitermate Teleurstellende winter?boardhead op 11 feb 2020 16:21

Nee, ben vanuit Nederland gaan skinnen en heb onderweg zo veel mogelijk bomen geplant zodat we vanaf nu elke week tot begin mei een retour d'est krijgen.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 11 februari 2020 · 17:21

Nee, ben vanuit Nederland gaan skinnen en heb onderweg zo veel mogelijk bomen geplant zodat we vanaf nu elke week tot begin mei een retour d'est krijgen.Guy. op 11 feb 2020 16:34

Maar ik wil helemaal geen retour d'est, ik wil noordstau!
    bericht aangepast door bertjebertje op 11 feb 2020 17:22 (13% bewerkt)
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 11 februari 2020 · 18:11
    Ik wil gewoon sneeuw op de plek waar ik zit 😉 De regen werkt heel deprimerend. De helft van de berg is kaal vanwege wind en raincrust, de andere helft is snel afgeragd en de beste lift openen ze pas als de zon de enige echt interessante helling heeft vernacheld met die warmte... Gelukkig genoeg noordhellingen in de buurt waar genakkelijk met een kort toertje te komen is!
    Freeride = Life
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 11 februari 2020 · 18:49
    En de volgende stormcyclus is zich aan het opladen boven de Atlantische oceaan...het dus nog niet gedaan...
    Benieuwd hoe de kaarten gaan liggen na passage van storm 'Dennis'. Of wat de gevolgen gaan zijn van 'Dennis'....
  • ThePowthologist
    Advanced
    ThePowthologist op 11 februari 2020 · 20:24
    terwijl in VS en Canada er zoveel sneeuw is/ligt. Lijkt wel dat in de laatste winters wanneer het daar goed hier slecht is en andersom...
    The Powthologist
  • kanski
    Elite
    kanski op 11 februari 2020 · 21:57
    Get used to this! Because this is the future...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 11 februari 2020 · 22:44
    Get used to this! Because this is the future... kanski op 11 feb 2020 21:57

Ach jah, en in canada hebben gebieden de beste januari in jaren, net als dat oostenrijk vorig jaar gigantisch veel sneeuw had. Het is gewoon een slechte winter, volgend jaar kan het weer anders ziin, geen zin in doemdenken.
    Freeride = Life
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 februari 2020 · 04:39
    Ja, je moete elke poederbocht diep genieten, dat zowiezo, of je nou zin hebt om te denken of niet.

Niemand van ons kan puur individueel verantwoordelijk worden gehouden, wij hebben niet bedacht om vliegen niet te belasten en treinen wel, maar we dragen wel, elk individueel, verantwoordelijkheid. Dat het moeilijk is die in te vullen begrijp ik.

De Hakuba vallei doet het ook niet echt lekker dit jaar. Hier in Oost Kanada swingt het alle kanten op. Volgens de locals hier is het minimaal tien graden te warm.

bericht aangepast door Dutchess op 12 feb 2020 04:52 (2% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 februari 2020 · 04:46
    (Dit alles heet overigens shifting baseline syndrome)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 februari 2020 · 07:56
    Het is een hobby, geniet van wat je wel hebt.
    splitfest.nl
  • Lubo
    Advanced
    Lubo op 12 februari 2020 · 09:34
    Misschien is dit, wat het wordt.

En freeriden wordt weer meer een elitesport. Voor mensen die naar Canada kunnen vliegen en daar een heli betalen. Of voor locals, die even na een vlinke dump vanuit huis kunnen hiken en paar lines draaien, tot het volgende dag verdwijnt. Ik krijg toch een beetje het gevoel, dat off piste skeien tegevnwoordig is door de media en reclame gepromoot als een sport voor iederman...
    Lubo
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 12 februari 2020 · 09:48
    Mooi boek gelezen dit jaar die het allemaal wat samenvat: liefde voor de sneeuw & de toekomst ervan:

The Secret Life of Snow: The science and the stories behind nature's greatest wonder http://www.goodreads.com/book/show/48908262-the-secret-life-of-snow...

Dat wintersport terug meer elite wordt, merk je de laatste jaren al.

De Noord-Amerikaanse gebieden aan de westcoast gaan de komende decennia 'relatief' sneeuwrijke winters hebben door hun geografische ligging (maritiem sneeuwklimaat) en grotere stormen met veel neerslag wat voorlopig nog een ideale cocktail blijkt. Op lange termijn wordt het een ander verhaal.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 12 februari 2020 · 10:35
    Een flinke dump en een koude week er achteraan en alle twijfels (voor de korte termijn) verdwijnen als sneeuw voor de z... eh
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 februari 2020 · 14:42
    Een flinke dump en een koude week er achteraan en alle twijfels (voor de korte termijn) verdwijnen als sneeuw voor de z... ehTim3 op 12 feb 2020 10:35
    Yep, your baseline is shifting!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 februari 2020 · 14:49
    Ik zal m in deze thread ook maar ff pluggen:

Quote van mijn post in een andere thread:
    "Bekijk, als je hem nog niet kent, ook deze: https://www.tomorrow-documentary.com/

Beschikbaar op vimeo, mits je een VPN hebt die doet alsof je in de USA zit. Ook via andere platformen te huur. Niet duur, en zeker de moeite waard. Deze documentaire probeert de manieren te belichten die allerlei mensen in verschillende delen van de wereld hebben bedacht om op hun schaal, in hun context, iets te doen. Het zijn geen grote dingen, maar wel behapbare dingen, en er spreekt hoop uit de film. Er valt inspiratie uit te halen. (Edit: het stuk over landbouw is erg interessant)

Ze staan erg open als je de film wilt screenen voor publiek. Ik ga m hier vertonen, dat gaat me 170 dollar kosten. Misschien een ideetje?"

Einde quote.

bericht aangepast door Dutchess op 12 feb 2020 14:56 (3% bewerkt)
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 12 februari 2020 · 16:22
    Elke (winter)dag die voorbij gaat is een dag dichterbij een nieuwe Tocht der Tochten; hoop doet leven!

Maar die Tocht zal dan wel gelijk de allerlaatste zijn.....want we warmen de aarde met z'n allen toch maar fijn op 😞
  • Micko
    Advanced
    Micko op 12 februari 2020 · 19:59
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 12 februari 2020 · 21:16
    Ik ben nu al aardig veel op pad geweest deze winter. Zulke diepe poeder als vorig seizoen heb ik nu nog niet gevonden, maar is dat hetgene wat het belangrijkste is?

Op pad zijn met mooie mensen, lekker buiten in de bergen zijn en het doen met wat de natuur ons geeft. Dat is waar het voor mij om draait.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro