Ook hier in Canada geen skigebied meer. Fernie is dicht - in eerste instantie voor een week maar nu toch voor de rest van het seizoen. Dus ik zit zonder werk, zonder afleiding en met niet al te veel mensen die ik wil zien vanwege de physical distancing maatregelen..
Genoeg om verdrietig van te worden en genoeg twijfels over al dan niet naar huis komen om me gek te maken.
Gelukkig zijn de bergen hier. Leende ik een splitboard van werk. Namen m'n maatjes (op 2m afstand) me mee op een makkelijk tourtje - geen gnarly lijnen en bizar risico, juist een wandeling om onszelf blij te houden. Uiteraard viel ik tijdens een stukje downhill in touring modus (tot groot vermaak van die twee skiers met wie ik was) en plakte m'n skin aan zichzelf tijdens de transitie. En uiteraard kwam ik moe en zielsblij thuis, houdend van de twee vrienden die me onder hun hoede namen en nog meer houdend van de bergen. Ik vind voorzichtig een nieuwe liefde in splitten, en blijf voorlopig nog hier!
Not really work, not really play. Just having fun living - Craig Kelly
Bedankt voor het leuke report, Post ook een leuk filmpje, Canada is nu zo onbereikbaar voor ons...
bericht aangepast door Flachlander op 28 mrt 2020 08:55 (22% bewerkt)
Lucky you; geniet er van! Hier in de Franse Alpen kunnen we alleen maar kijken naar de besneeuwde bergen, met dikke boetes als je je toch aan berg activiteiten waagt. Ik ben bang dat de split in de garage blijft, wachtend op komende winter...