Nieuwe communicatie onderweg

• GerritA
    Advanced
    GerritA op 22 september 2020 路 10:22
    Kwam deze dingen tegen. https://get.okmilo.com/?fbclid=IwAR1FN8nhs3_nmmg44py_D3H4rctULitoKSDXG...

Zijn echter op basis van mesh netwerk dus vraag me af of bereik wel voldoende is. Zo, ja dan is het wel makkelijk om contact te houden met je buddies in het bos (behalve als iemand niks meer kan zeggen (om wat voor reden dan ook). Zou er niet voor 100% op vertrouwen in ieder geval, meer leuke aanvulling..
    And snow it is.....
  • Kabouter Plofzak
    Advanced
    Kabouter Plofzak op 22 september 2020 路 12:08
    Word je niet horendol / doof als iedereen tegelijk aan het schreeuwen/gillen (niet praten) is vanwege de geweldige poeder? (zit er een volume knop op?)
    Ook lijkt het me nogal wat afleiding geven tijdens een run. - "Wat doe je nu? Nee dat was mijn lijn! Wat een eikel is het toch. etc."

Ik hoef echt niet te horen wat iedereen tijdens een run uitkraamt. Of eigenlijk, ik denk niet dat ik anderen wil laten horen wat ik allemaal zeg (tegen mezelf) tijdens een run.

Maar als het misgaat. Ja dan misschien wel, maar waarschijnlijk kan je dan ook nog wel schreeuwen of zoals je zelf aangeeft mogelijk niet meer in staat ook maar iets uit te brengen.

Ik denk dat er vast wel handige gebruiks situaties te bedenken zijn, maar de rust van de backcountry is zeker wel heerlijk genieten voor mij. Onderaan de run is er dan weer ruimte voor kletspraat en grote verhalen.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 september 2020 路 12:56
    Op zich wel leuk idee. Prijskaartje is minder mijn ding; Reserve Milo with a $10 refundable deposit to join our exclusive priority list and be among the first to receive Milo at up to 45% off retail, starting at $169 (solo Milo), $319 (2-pack), $449 (3-pack), and $549 (4-pack). Dan liever een gewone walkie talkie geloof ik. En voor mijn gejoel tussendoor heb je sowieso niet echt een microfoon nodig 馃槂.
    bericht aangepast door Tim3 op 22 sep 2020 12:56 (1% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 22 september 2020 路 13:02
    Ik vond ook flink prijzig en omdat het kickstarter is moet je ook maar afwachten of ze leveren wat ze aanbieden (als ze al leveren). Ik vertrouw ook op mijn BCA portofoon voor communicatie maar zover ik weet kan je die niet op voice control kunt zetten zodat je kan praten zonder de knop in te drukken. Je moet om en om praten.
    And snow it is.....
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 september 2020 路 13:57
    @GerritA; wat is nou het voordeel/meerwaarde van de BCA ten opzichte van bijv een Motorola T80? Beide waterdicht en met de beperkingen in europa minder dan 10km bereik (bij ideale omstandigheden). (Off-topic alert)
    bericht aangepast door Tim3 op 22 sep 2020 14:00 (2% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • kjiratsiekoedel
    Advanced
    kjiratsiekoedel op 22 september 2020 路 13:58
    Prijzige dingen. Ik denk dat je inmiddels uit China ook al bluetooth mesh motor communicatie kan bestellen voor minder.

Als ze goedkoper waren vond ik t wel interessant. Voorlopig houd ik t bij porto's
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 22 september 2020 路 14:03
    @GerritA; wat is nou het voordeel/meerwaarde van de BCA ten opzichte van bijv een Motorola T80? Beide waterdicht en met de beperkingen in europa max 10km bereik (bij ideale omstandigheden). (Off-topic alert)Tim3 op 22 sep 2020 13:57

Ik ken de Motorola T80 niet goed, maar vindt BCA link vooral handig omdat de bediening op smart mic zit en device in je tas kunt stoppen.
    Soms valt bereik trouwens wel tegen maar dat komt meestal omdat er een heuvel of berg tussen zit. 馃槂
    And snow it is.....
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 september 2020 路 14:54
    @GerritA; wat is nou het voordeel/meerwaarde van de BCA ten opzichte van bijv een Motorola T80? Beide waterdicht en met de beperkingen in europa minder dan 10km bereik (bij ideale omstandigheden). (Off-topic alert)Tim3 op 22 sep 2020 13:57

uit mn hoofd hadden die BCA's ook behoorlijk grotere accu capaciteit dan de meeste "standaard" porto's. Maar het is al een paar jaar terug dat ik me er in verdiept heb.
    bericht aangepast door Willem2k op 22 sep 2020 14:54 (8% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 22 september 2020 路 18:06
    Ik had op facebook gevraagd wat de verwachte range was van die Milo's: 600 meter maximaal zeiden ze.
    gigiski.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro