Tips gezocht voor Italiaans skiën!

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 4 oktober 2020 · 11:10
    Hi poederaars!

In deze barre tijden ben ik toch voorzichtig aan het fantaseren over de komende winter. Afgelopen jaren heb ik met een groepje veel geskied in Frankrijk (3 Vallées, Saint Sorlin, Serre Chevalier) maar we willen eens een andere hoek van de Alpen proberen: Italië. Ik ben al uitgebreid de Wepowder guide aan het doorbladeren, en hoor als aanvulling graag nog wat tips van jullie.

We zoeken een gebied in Italië:
    - Goede sneeuwzekerheid relatief vroeg in seizoen (2/3e week januari)
    - Liefst leuke mix aan treeruns en open terrein
    - Variatie aan pistes (geen beginners mee, wel piste skiërs)
    - Bij voorkeur niet te duur/druk (dus kleiner "familiegebiedje" of dergelijke)

Ik zat al te kijken naar La Thuile, San Domenico, Madesimo, Livigno. Wat zijn jullie ervaringen in deze en andere gebieden?
    Ik ben benieuwd!
  • 49
    Advanced
    49 op 4 oktober 2020 · 13:02
    Monte Rosa.
    montagna bianca, ti amo
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 4 oktober 2020 · 15:38
    San Do is leuk als het dumpt, maar qua pistes ben daar snel klaar imo. Dan is er in Madesimo meer te doen denk ik.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 oktober 2020 · 20:42
    +1 Monte Rosa , wat meer kans op goede sneeuw ook als je nu al iets gaat vastleggen.
    splitfest.nl
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 6 oktober 2020 · 13:29
    Dank voor de reacties!
    In de wepowder guide staat dat de zuid en zuidoost Alpen nogal eens onderhevig kunnen zijn aan fluctuerende sneeuwval: de ene winter of maand bakken met sneeuw, andere periodes juist heel weinig. Ik heb het idee dat de sneeuwval meer wisselvallig is dan de noord en/of west Alpen. Herkennen jullie dit?

Heeft iemand ervaring met La Thuile? Ziet er op het oog goed uit (sneeuwval kan vanuit oost en west komen, goede combi van treeruns voor slecht weer en open terrein op bluebirds)
  • kanski
    Elite
    kanski op 6 oktober 2020 · 16:18
    Dank voor de reacties!
    In de wepowder guide staat dat de zuid en zuidoost Alpen nogal eens onderhevig kunnen zijn aan fluctuerende sneeuwval: de ene winter of maand bakken met sneeuw, andere periodes juist heel weinig. Ik heb het idee dat de sneeuwval meer wisselvallig is dan de noord en/of west Alpen. Herkennen jullie dit?

Heeft iemand ervaring met La Thuile? Ziet er op het oog goed uit (sneeuwval kan vanuit oost en west komen, goede combi van treeruns voor slecht weer en open terrein op bluebirds)Reinoud op 6 okt 2020 13:29

De laatste 3 winters was het in hartje winter (eind jan, begin feb) hard te halen in het Monte Rosa gebied. In het voor seizoen daarentegen krijgt het vaak bakken met sneeuw vanuit de föhn stau's waar de afgelopen 6 winters keer op keer mee lijken te beginnen.

Vaak ben je dan een stukje hoger in de Aosta vallei beter af mid winter. La Thuille en Pila zowel als Courmayeur natuurlijk scoren bijzonder vaak goed in deze periode. In deze gebieden da afgelopen twee jaar in februari de beste sneeuw gevonden. De eerste twee zijn ook zeker off piste pareltjes met nog relatief weinig freeriders around.
    bericht aangepast door kanski op 6 okt 2020 16:39
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 6 oktober 2020 · 19:16
    Valgrisenche, Bardo (necchia) Champoluc.... Aosta vallei
    meer sneeuw man
  • ctm
    Advanced
    ctm op 7 oktober 2020 · 00:16
    Alagna of Cesena [gebied sestriere, Cesena is leuker Italiaans dorp]
    Ciao, Christian
  • kanski
    Elite
    kanski op 8 oktober 2020 · 08:32
    Italië stelt coronatesten verplicht voor Nederlandse reizigers
    Italië stelt coronatesten verplicht voor reizigers die uit Nederland komen. Dat maakte minister van Volksgezondheid Roberto Speranza bekend. Ook reizigers uit België, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk moeten zich laten testen.

De Italiaanse regering scherpt het coronabeleid aan omdat het virus weer sneller om zich heen grijpt. In Italië is woensdag bij nog eens 3.678 mensen vastgesteld dat ze het besmettelijke virus hebben opgelopen. Dat is de hoogste dagelijkse stijging sinds 16 april.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro