tripreport Maasvlakte

• tellie-G
    Expert
    tellie-G op 11 december 2020 · 14:19
    De voorspellingen zagen er al dagen veelbelovend uit, maybe zelfs wel een beetje too much. En de webcams in de gaten houden, jup, het is aan! In de appgroep ging het ineens ook los. Wie gaat er? hoe laat gaan we rijden, wie rijdt met wie mee?
    En dan snel vertrekken. Spullen verzamelen. Snacks mee voor onderweg. Files onderweg, zelfs een auto die zo vast komt te zitten dat ze zijn teruggekeerd. Wij gelukkig niet, L en ik gaan ervoor. De eerste foto's verschijnen ook al in de app, het ziet er echt goed uit!
    Op een winderige koude parkeerplaats kleden we om. Er staan een paar bekende busjes op de parking. We zijn stoked!

Als bergen komen ze op ons af. Er zitten af en toe golven bij van 3 meter+, ik voel me ineens best klein. Uitpeddelen is pittig en ik raak L kwijt als zij net voorbij een golf komt die vlak voor mn neus in een enorme bak schuim verandert. Het stroomt ook als een malle. Een golf terug naar het strand en een kilometer teruglopen. Het begint al te schemeren, de golven worden langzaam steeds zwarter. Ik kom er deze keer sneller doorheen en lig eindelijk echt goed achter. Ik kijk naar de andere surfers, het is best druk, en geniet van de grootsheid van de zee. Wordt een paar keer flink gespoeld maar weet ook een paar golven te pakken. Het wordt steeds donkerder, en krijg t koud. Terug naar de bus, L komt er ook uit. Verwarming op hoog en thee uit de thermos. Moe maar voldaan rijden we terug.
    Ook in nederland kan je prima op winter trip 😃

De maasvlakte ken ik nog niet zo goed als surfer, dit was pas mn tweede keer. Een van de weinige spots in nederland die surfbaar blijft als het echt hoog is uit het noordwesten. Brute zee, en bruut industrieel aan de andere kant. Helaas zijn er plannen om een aantal windmolens midden in de branding te zetten, dit zou de spot enorm gevaarlijk maken. Er is een petitie om deze molens hoger op de dijk te plaatsen ipv midden in de branding. Ik zou het enorm jammer vinden als deze plek in de toekomst niet meer surfbaar zou zijn.

https://secure.avaaz.org/community_petitions/nl/gemeente_rotterdam_ned...

(gravity) I fought the law but the law won...
  • Teekidiezie
    Beginner
    Teekidiezie op 11 december 2020 · 18:58
    Maasvlakte is magisch!!!!!! . Ook als windsurfer.
    bericht aangepast door Teekidiezie op 11 dec 2020 18:58 (23% bewerkt)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 december 2020 · 20:22
    Kan daar wel fors stromen, beetje oppassen wanneer je moet peddelen 😉
    bericht aangepast door evr66 op 11 dec 2020 20:22 (4% bewerkt)
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 11 december 2020 · 23:37
    Dit klinkt kouder dan sneeuw!
    Lovin' it!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro