Stompede dawn patrol carbon split

• rolphdegroot
    rolphdegroot op 25 december 2020 · 10:04
    Hi,

Ik sta op het punt om in de wereld van het splitboarden te duiken, en ben me dus aan het oriënteren op een board.

Nu heb ik in eerste instantie gekeken naar de solution van Jones, waar ik goede berichten over lees, maar ben ik ook een voor mij wat onbekender merk tegengekomen waar ik goede berichten over lees; ‘Stompede’, een Oostenrijks bedrijf die door haar producten enkel online aan te bieden de prijs wat lager kan houden, zo ben ik dus de ‘’ dawn patrol carbon split’’ tegengekomen en was erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring / kennis over dit board hebben, Voor zover ik kan zien komt dit board uit 17/18. Zijn er in de afgelopen jaren nog verbeteringen aan splitboards geweest waarvan ik absoluut niet zonder zal kunnen of is een board uit dit jaar geen enkel probleem?

Alvast bedankt!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 december 2020 · 11:14
    Hi Rolph, Ik heb dit board niet gereden maar iemand die ik ken wel een aantal jaar geleden. Hoewel de prijs vrij scherp is, betreft het wel een carbon constructie van een kleine fabrikant van een aantal jaar oud. En het is nogal een aparte shape die wel bij je rijstijl moet passen.

Ik vind zelf dat er maar een klein aantal merken zijn die er in slagen een carbon board te maken dat sterk genoeg voor een split maar toch met een fijne flex. Bij veel fabrikanten was "carbon" een aantal jaar geleden meer marketing dan dat je ook een licht board had. Vandaar dat niemand het gewicht van zijn boards in de specs erbij zet, dan bleek dat het in veel gevallen totale bullshit was. 100 gram verschil gaat echt niemand harder van omhoog lopen hoor, trust me.

Kijk ook even bij Gara Splitboards, die hebben een 159 Enduro carbon staan voor een hele fijne prijs. Dit board heb ik wel zelf gereden en het is ook daadwerkelijke een licht board met prima rijeigenschappen. Alle C-tech boards zijn carbon, alle H-tech boards zijn wat stijver voor chargers. Alle x-tech zijn gewone constructie en dus wat duurzamer voor mensen die hun board wat intensiever gebruiken.

Disclaimer: ik wordt niet gesponsord door Gara, maar in die prijsklasse is het gewoon vrij goed wat ze doen.

splitfest.nl
  • rolphdegroot
    rolphdegroot op 25 december 2020 · 15:18
    Hee Ieisim,

Bedankt voor je reactie, ik had nog niet eerder van Gara gehoord, ga me er zeker even over inlezen!
  • rolphdegroot
    rolphdegroot op 25 december 2020 · 15:18
    Hee Ieisim,

Bedankt voor je reactie, ik had nog niet eerder van Gara gehoord, ga me er zeker even over inlezen!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro