Tripreport: andere tijden

• Luukie25
    Expert
    Luukie25 op 29 december 2020 路 15:30
    Alweer even geleden en iedereen weet hoe anders de wereld eruit kan zien binnen korte tijd. Om de stoke maar een beetje hoog te houden en een beetje na te genieten hierbij ook voldoen aan het verzoek van @ieism. Een niet heel te lange tocht, maar wel een mooie klassieker! Het doel die dag was de Naviser Kreuzj枚chl met vertrek en eindpunt de Naviser H眉tte. De dag ervoor een cm of 20 vers gevallen. Terwijl dit overal in de buurt met veel wind naar beneden kwam was het in de hut eigenlijk compleet windstil, ook in tegenstelling tot elders in de dalen. Dat gaf goede hoop op mooie omstandigdheden. Het lawine bericht was een 3 boven ergens in de lage 2000m. Wel was ik alleen, dus indien er onderweg geen groepje is, betekent dat dat tenminste 90% van de mogelijkheden niet beschikbaar zijn 馃槂 Zoeken dus.

Na de vele sneeuwval van de eerste dag gelukkig mooi weer. W茅l een hoop wind hier dus, ergens rond 2000m.

Meer in de buurt van de Gipfel: duidelijk veel wind maar wel schitterend weer. Toen ik daar stond ook relatief veel wind, wat een flinke kou veroorzaakte. Extra nadeel: flink kaalgeblazen, dus jammer dat de verse sneeuwval bij de afdaling niet te merken zal zijn.

Tot mijn verbazing ook heel wat mooie hangen te vinden, dus dit is zeker een plek om meer te komen.

Na een klein stukje afdalen twee locals tegengekomen; dat moet goedkomen! We duiken een paar mooie hellingen in.

De afdaling begon met een mooie ~35gr hang in gunstige expositie. Licht gebonden sneeuw, maar lekker om te ski毛n. De bochten waren dan ook te fijn om veel foto's te maken. Terugblik naar de begane route:

Om verder de berg af nog wat echt verse poeder te scoren doken we het bos in. Niet uitdagend, maar wel voortreffelijke sneeuw. Zeker 30cm super lichte poeder. We daalden af tot de parkeerplaats en daarna weer stukje omhoog naar de hut.

Tot slot kaartje van de tocht: 15km en 1200hm in totaal.

bericht aangepast door Luukie25 op 29 dec 2020 15:40 (3% bewerkt)
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 29 december 2020 路 16:29
    Lekker om te lezen Luuk! Zou leuk zijn weer eens iets te gaan doen... Niet oud & nieuw in de Potsdamer neem ik aan?
    winter is definitely coming!
  • Luukie25
    Expert
    Luukie25 op 29 december 2020 路 16:42
    Lekker om te lezen Luuk! Zou leuk zijn weer eens iets te gaan doen... Niet oud & nieuw in de Potsdamer neem ik aan?KrisL op 29 dec 2020 16:29
    Zodra dat weer kan gaan we plannen maken! Kijk ik naar uit.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 29 december 2020 路 19:35
    Lekker Luuk. Leuk om te lezen.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 1 januari 2021 路 18:07
    Leuk verhaal
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 januari 2021 路 19:20
    Mooi terrein in die kom Luuk, daar kan je wel een paar mooie lijnen zetten. Toch lekker om te lezen, ook al zitten we thuis...
    splitfest.nl
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 3 januari 2021 路 09:02
    Lekker Luuk! Hopelijk kan je nog wel aan de conditie werken en ben je klaar voor een laat en hopelijk lang toersezieon
    Sharing Secrets, Sharing freedom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro