Rottefella xplore - nieuwe binding

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 5 februari 2021 · 10:37
    https://scandinavianoutdooraward.com/alfa-sko-rottefella-rottefella-xp...

Rottefella maakt een nieuwe binding. Zat zelf te hopen op een wat meer tele-georienteerde nieuwe binding van ze, maar dit is een beetje een veilige gok tussen langlauf en tele in: een dynafit-langlauf combo. Het Noorse Alfa lijkt de eerste schoen te leveren. Samen ongeveer 2200gram per paar.

Lijkt me niet de droom-telebinding om 100mm skis mee bergaf te krijgen, maar ik zou dit toch weleens bergaf willen proberen op een getailleerde en minder brede ski. Je mist waarschijnlijk wat ‘veerwerking’ die alleen van het zwarte blokje bij de teen komt.

En om even te dromen, is dit waarschijnlijk de enige manier om mij ooit bergop te krijgen op rando-tandenstokers. Die zou ik dan relatief ontspannen kunnen afdalen, zonder geforceerd gehark. In mijn droom in ieder geval.

Om afstanden af te leggen ziet het er wel heerlijk uit:

bericht aangepast door EmileHendrix op 5 feb 2021 10:38 (4% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 5 februari 2021 · 14:36
    Ziet er heel goed uit. Als er nu ook een goede schoen bij komt, met een uitneembare binnenschoen...
  • Slim
    Beginner
    Slim op 5 februari 2021 · 18:48
    Voor zover ik zie heeft dit niets met telemark te maken, dit is gewoon (toer)langlauf. Als alternatief voor het NNN-BC (backcountry) systeem.
    Dat heeft veel problemen met ivst vriezen en weinig laterale kracht overbrenging, dus een beter systeem was al jaren hoog nodig.

Hopelijk komt dit van de grond.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro