help! belastingaangifte oostenrijks inkomen in nederland

• -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 6 maart 2021 · 18:19
    Er zijn hier vast mensen die deze vaker hebben gedaan.
    Hoe vul je hier in nederland in je belastingaangifte je oostenrijks inkomen in?

wordt een beetje duizelig van deze vragen:
    Zijn deze inkomsten belast in Nederland volgens het belastingverdrag dat Nederland heeft gesloten met Oostenrijk?
    Is over dit loon de Nederlandse inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet ingehouden?

En dan komt ook nog de vraag of ik niet het volledige jaar verzekerd ben voor volksverzekeringen of Zorgverzekeringswet (Zvw).

Er zijn nogal verschillen in wat ik moet betalen of terug krijg, als ik hier en daar wat aanpas, dus ik ben de weg kwijt.

Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?
  • Daaf
    Beginner
    Daaf op 7 maart 2021 · 09:38
    Stuur me effe een PM. Misschien kan ik je op weg helpen
  • Zezima
    Zezima op 8 maart 2023 · 07:51
    Hi Jurjen, ik heb precies dezelfde vraag. Ben je hier uitgekomen? Ik hoor het graag!
  • Slim
    Beginner
    Slim op 8 maart 2023 · 14:22
    Vraag dit maar op wintersport.nl. Meer mensen, dus meer kansen.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 8 maart 2023 · 15:00
    Hoi ik ben toevallig net vandaag aan het uitzoeken hoe ik m’n Oostenrijkse belasting terug kan krijgen…. Nog moeilijker 😀
    De Nederlandse aangifte ben uit, maar ik begrijp het nog steeds niet echt, dus uitleggen is lastig. De bedoeling is uiteindelijk dubbele belasting te voorkomen, dus je kan even het een en ander proberen in de aangifte en kijken wat de uitkomst is. Als je specifieke vragen hebt, PM me even.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 8 maart 2023 · 15:00
    Hoi ik ben toevallig net vandaag aan het uitzoeken hoe ik m’n Oostenrijkse belasting terug kan krijgen…. Nog moeilijker 😀
    De Nederlandse aangifte ben uit, maar ik begrijp het nog steeds niet echt, dus uitleggen is lastig. De bedoeling is uiteindelijk dubbele belasting te voorkomen, dus je kan even het een en ander proberen in de aangifte en kijken wat de uitkomst is. Als je specifieke vragen hebt, PM me even.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 9 maart 2023 · 20:46
    Als je stopt met werken in de Alpen, vergeet dan niet naar je pensioen te kijken. Als je niet op jouw 68e zelf jouw adres doorgeeft gaan ze je niet kunnen vinden voor een uitkering. Ik heb een keer pensioen afgekocht in Oostenrijk. Dat leverde mij netto na alles bij elkaar een seizoen of 3 skiles een eenmalige uitkering van (jawel) 45 euro op. Het was wel met 1 of 2 mailtjes geregeld. Mede door deze fantastische ervaring ben ik pensioenadviseur geworden.
  • piethein
    Tourist
    piethein op 13 maart 2023 · 12:52
    Of je in Oostenrijk of NL belastingplichtig bent hangt van een aantal factoren af, waaronder de duur van je verblijf daar. Ik raad het af om maar wat in te vullen en te kijken wat het 'voordeligst' is. Ik weet dat de fiscus het druk heeft met allerlei andere dingen, maar mocht je gecontroleerd worden en blijken dat je het niet goed hebt ingevuld kun je tegen een navordering + belastingrente aanlopen. In het slechtste geval kan ook nog een boete worden opgelegd. Je kunt het daarom beter ineens goed invullen. Mocht je vragen hebben stuur dan even een pb.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 14 maart 2023 · 00:10
    Begrijp me niet verkeerd. Niet zomaar wat invullen, maar sommige vragen zijn zo cryptisch dat het helpt om even te kijken hoe het de uitkomst veranderd.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 14 maart 2023 · 00:10
    Begrijp me niet verkeerd. Niet zomaar wat invullen, maar sommige vragen zijn zo cryptisch dat het helpt om even te kijken hoe het de uitkomst veranderd.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro