FWT in Fieberbrunn live: zaterdagmorgen 8.00 uur

FWT in Fieberbrunn live: zaterdagmorgen 8.00 uur

De verse sneeuw heeft de Wildseeloder in volle glorie hersteld en dus is het tijd voor de derde stop van de Freeride World Tour van dit seizoen. Het is de laatste stop voor de finale in Verbier. Momenteel wordt druk gewerkt om de Wildseeloder helemaal veilig te krijgen. Zaterdagochtend 13 maart om 8.00 uur kan je genieten van wat dikke freeride actie. Enjoy!

Startlijst

  1. Snowboard Mannen
  2. Ski Mannen
  3. Ski Vrouwen
  4. Snowboard Vrouwen

Face preview

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Expert
tellie-GAuteur13 maart 2021 · 15:42

heerlijke wedstrijd, en wat is Victor toch een baas

(gravity) I fought the law but the law won...
Gevorderd
Arnie777Auteur13 maart 2021 · 18:14

Ski mannen stond zo ver boven de rest vandaag. Victor had een super vette run maar de rest was een stuk minder. Vrouwen waren vandaag ondergeschikt. Snowboarders omdat ze gewoon niet beter kunnen en skiers vawege het slim skiën van de goede skiërs om te kwalificeren voor de Bec.

Freeride = Life
Gevorderd
FonzieAuteur13 maart 2021 · 18:30

Victor de la Rue… serious Boss !

Never a last run..
Gevorderd
Ee1coproAuteur13 maart 2021 · 20:34

Pffff, Aymar Navarro, wat een cojones.

Gevorderd
emistosAuteur13 maart 2021 · 22:05

@@Ee1co zo jammer dat hij verderop onderuit ging, ik was benieuwd geweest naar zijn score. Ik kreeg elke keer al klamme handjes als ik ze door “the eagle” zag gaan, blijkt er een nog idiootere lijn te zijn.

Beginner
dimsumproAuteur14 maart 2021 · 07:34

De ‘channel gap’ van Victor.

Expert
tellie-GAuteur14 maart 2021 · 23:47

Ski mannen stond zo ver boven de rest vandaag. Victor had een super vette run maar de rest was een stuk minder. Vrouwen waren vandaag ondergeschikt. Snowboarders omdat ze gewoon niet beter kunnen en skiers vawege het slim skiën van de goede skiërs om te kwalificeren voor de Bec.

Arnie777 op 13 mrt 2021 18:14

ok boomer,
de vrouwen vond ik superleuk om naar te kijken, ben dr zelf een dus ik identificeer me daar toch meer mee. ze rijden hun eigen wedstrijd op dezelfde face, en ja, in door de heren kapotgereden en door warmte alweer minder optimale sneeuw, maar ze staan daar mooi wel, pushen hun grenzen en de stoke spat er vanaf. Dat is waar het hele spelletje om gaat, niet om wie wie nou “domineert”. Enneh, skiers vs snowboarders is toch ook allang geen ding meer? We zitten tenslotte ook gezellig samen op WEpowder ;)

(gravity) I fought the law but the law won...
Gevorderd
MedicineAuteur15 maart 2021 · 06:44

Ski mannen stond zo ver boven de rest vandaag. Victor had een super vette run maar de rest was een stuk minder. Vrouwen waren vandaag ondergeschikt. Snowboarders omdat ze gewoon niet beter kunnen en skiers vawege het slim skiën van de goede skiërs om te kwalificeren voor de Bec.

Arnie777 op 13 mrt 2021 18:14

ok boomer,
de vrouwen vond ik superleuk om naar te kijken, ben dr zelf een dus ik identificeer me daar toch meer mee. ze rijden hun eigen wedstrijd op dezelfde face, en ja, in door de heren kapotgereden en door warmte alweer minder optimale sneeuw, maar ze staan daar mooi wel, pushen hun grenzen en de stoke spat er vanaf. Dat is waar het hele spelletje om gaat, niet om wie wie nou “domineert”. Enneh, skiers vs snowboarders is toch ook allang geen ding meer? We zitten tenslotte ook gezellig samen op WEpowder ;)

tellie-G op 14 mrt 2021 23:47

“Pushen hun grenzen” echt niet. Ik weet nog kicking horse vorig jaar (of 2 geleden?) toen werden er grenzen gepushed voor de skivrouwen. In Fieberbrunn was het gewoon underwhelming, waarschijnlijk imderdaad vanwege conservatief rijden.

Zelf vraag ik me ook af waarom snowboard mannen niet meer is wat het was, oftewel, waarom de allerbeste niet mee doen. Als je snowboard films kijkt gebeuren er dingen die je de afgelopen 2-3 jaar in de FWT niet terug ziet, terwijl in ski mannen (en sommige stops dus ook ski vrouwen) er echt heeeul indrukwekkende, film worthy lijnen worden gereden.

In snow women zegt het fijt dat er al een world champ is voor 4e keer achterelkaar terwijl ze eigenlijk gewoon naar beneden is gegaan (inclusief een controle issue) al genoeg.

Misschien is het probleem dat er niet genoeg zijn van de andere categoriëen waardoor risico’s nemen minder belangrijk is geworden , wie weet.

Beginner
ardtAuteur15 maart 2021 · 08:20

De snowboarders hadden hun eigen evenement. De Natural Selection tour.

Beginner
MTVAuteur15 maart 2021 · 10:26

Gaaf @@ardt ! En dat zeg ik vanuit gender- en code-neutraal standpunt.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!