Natuur maakt Gelukkig! Verzoek deelname onderzoek

• Bros
    Expert
    Bros op 25 mei 2021 · 11:27
    Hi,

Voor een onderzoek waar mijn vriendin aan meewerkt wordt op korte termijn nog naarstig gezocht naar MANnelijke respondenten.
    (Ik realiseer mij dat dit misschien wat een grensgeval qua onderwerp voor Wepodwer... Anderzijds is gaat onze passie in essentie over natuurbeleving. De volgende keer zal ik weer wat gaan posten over poedertripjes..)/

Het wordt heel erg gewaardeerd als je de enquête wilt invullen. Thanks!!

Korte toelichting:
    Uit onderzoek blijkt dat in de natuur zijn een positieve invloed heeft op onze mentale gezondheid. Om dit effect verder te onderzoeken zijn wetenschappers aan de Universiteit van Groningen op zoek naar Nederlandse volwassenen die willen deelnemen aan een wereldwijd onderzoek. Het onderzoek kijkt naar de effecten die blootstelling aan een natuurlijke omgeving hebben op ons lichaamsbeeld en is onderdeel van een internationale samenwerking tussen 200 onderzoekers in 66 landen. Je wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen, dit duurt ongeveer 15 minuten. Deelname wordt enorm gewaardeerd.

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0dFMWksIJ2nw2mW...
    Bros
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 25 mei 2021 · 14:48
    "op zoek naar Nederlandse volwassenen"

Check

En daarna in de enquête

"Omdat u inwoner bent van nederland"

(Gelukkig?) ben ik dat niet, sorry!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 25 mei 2021 · 16:42
    Interessant onderzoek! Ik heb het net ingevuld.

Ik ben zelf momenteel bezig met een onderzoek naar de invloed van een actieve levensstijl op de mate van acceptatie van activistische merken. Mocht men willen helpen is dat altijd zeer gewaardeerd ook. Duurt maximaal 5 min.

https://vueconomics.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_5tCvlyCzUxlFEgu...
    One step at a time.
  • Bros
    Expert
    Bros op 25 mei 2021 · 22:41
    Ik heb het nagevraagd: dit onderzoek richt zich op Nederlandse respondenten die in Nederland wonen. Het is een internationaal onderzoek, dit heeft te maken met de analyses van de data.

Nogmaals veel dank voor degene die het ingevuld hebben.
    Bros
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 26 mei 2021 · 19:01
    Hoewel ik groot voorstander ben van het vergroten van kennis en het meedoen aan onderzoeken moest ik voor mezelf constateren dat de vragenlijst van het onderzoek behoorlijk uit de bocht vloog.
    Een hoog new-age gehalte.
    Vandaar dat ik mij helemaal kan voorstellen waarom ze geen MANlijke respondenten kunnen vinden. En dan ben ik volgens mijn vriendin nog een gevoelsmens...
    Dit leek een vervolgonderzoek voor mensen die al hadden aangegeven op een bepaalde manier in het leven te staan.
    Om in natuurtermen te spreken, "Ik kon er mijn ei niet in kwijt".

Goed, het is natuurlijk aan eenieder om er zelf een afweging in te maken, maar ik vond het zonde van mijn tijd. Die tijd kun je beter gebruiken volgens mij.
    Avalensemble!
  • Rutger
    Beginner
    Rutger op 27 mei 2021 · 12:48
    Dit klinkt als een gesponsorde studie in opdracht vd happinez ofzo...
    Dit is toch geen manier van onderzoek doen, afgezien dat het niet representatief is, ga je ook nog actief een selectie bias introduceren door actief naar mannelijke respondenten te werven op een outdoor forum. Wat heb je trouwens aan subjectieve zelfevalutatie dmv een vragenlijst als je verder niks objectief meet?
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Bros
    Expert
    Bros op 31 mei 2021 · 21:51
    Inmiddels zijn er ook voldoende mannelijke respondenten, heb ik begrepen. Er waren al voldoende vrouwelijke respondenten, de heren waren nog ondervertegenwoordigd, vandaar het verzoek hier.

Namens de onderzoekers HARTELIJK DANK!
    De respons is zeer gewaardeerd.

Als er nog vragen of suggesties zijn, stuur gerust een PM, dan zet ik dat door.
    bericht aangepast door Bros op 31 mei 2021 21:55 (85% bewerkt)
    Bros

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro