Live: een wel hele dikke dump!

Live: een wel hele dikke dump!
Cauterets
Cauterets

Zo de base ligt er. En wat voor een base! Hiermee kunnen we in veel gebieden wel even vooruit! Speciale aandacht voor de pyreneen die compleet in zijn genseeuwd. Maar eigenlijk is er in de gehele Alpen veel sneeuw gevallen. Alleen valt het, bij mij om de hoek, in de Franse Zuid Alpen nog tegen. Maar ook daar lijkt verandering in te komen als ik onze weerkaarten mag geloven! Kortom zometeen is iedereen blij!

Frankrijk
Val Thorens

Villard de Lans
Villard de Lans
Les Sept Laux
Les Sept Laux

Oostenrijk
Warth am Arlberg

Saalbach
Saalbach

Zwitserland
Titlis

Jungfrau Region, First
Jungfrau Region, First

Italië

Cortina
Cortina
Rogier
lives in the French Alps. If there is even a little snow, he can be found outside to catch up with us afterwards.

Reacties

Gevorderd
FonzieAuteur29 november 2021 · 15:53

Ohww… kriebels… ben pas na kerst vrij… :-(

Never a last run..
Beginner
CoskiAuteur29 november 2021 · 16:44
Gevorderd
skiesterAuteur29 november 2021 · 17:43

Engelberg bergen sneeuw. Helaas gesloten voor skiën…lawinegevaar 😓

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Beginner
HavanaAuteur30 november 2021 · 10:59

Als je maar voor 15 januari klaar bent … Daarna wordt het tamelijk lastig!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeristen-frankrijk-zonder-booster-of-negatieve-test-bijna-nergens-meer-toegang\

Coski op 29 nov 2021 16:44


Eventjes omweg maken via Wenen… boosterprik gratis en voor niks voor iedere EU-ingezetene. Ken al een paar mensen die op en neer zijn gereden/gevlogen (al dan niet met kinderen).

Toerist
laurencegerretsenAuteur30 november 2021 · 17:07

Als je maar voor 15 januari klaar bent … Daarna wordt het tamelijk lastig!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeristen-frankrijk-zonder-booster-of-negatieve-test-bijna-nergens-meer-toegang\

Coski op 29 nov 2021 16:44


Eventjes omweg maken via Wenen… boosterprik gratis en voor niks voor iedere EU-ingezetene. Ken al een paar mensen die op en neer zijn gereden/gevlogen (al dan niet met kinderen).

Havana op 30 nov 2021 10:59

Hier wil ik wel meer info over!

Toerist
sanderwoutersAuteur30 november 2021 · 19:18

Als je maar voor 15 januari klaar bent … Daarna wordt het tamelijk lastig!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeristen-frankrijk-zonder-booster-of-negatieve-test-bijna-nergens-meer-toegang\

Coski op 29 nov 2021 16:44


Eventjes omweg maken via Wenen… boosterprik gratis en voor niks voor iedere EU-ingezetene. Ken al een paar mensen die op en neer zijn gereden/gevlogen (al dan niet met kinderen).

Havana op 30 nov 2021 10:59

Hier wil ik wel meer info over!

laurencegerretsen op 30 nov 2021 17:07

In alle grote Oostenrijkse steden kan je gewoon een boosterprik gaan halen. Ik had 1prik van J&J gekregen en heb een boosterprik gekregen in Innsbruck. Op een uurtje was ik binnen en buiten

Toerist
laurencegerretsenAuteur30 november 2021 · 19:26

Als je maar voor 15 januari klaar bent … Daarna wordt het tamelijk lastig!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeristen-frankrijk-zonder-booster-of-negatieve-test-bijna-nergens-meer-toegang\

Coski op 29 nov 2021 16:44


Eventjes omweg maken via Wenen… boosterprik gratis en voor niks voor iedere EU-ingezetene. Ken al een paar mensen die op en neer zijn gereden/gevlogen (al dan niet met kinderen).

Havana op 30 nov 2021 10:59

Hier wil ik wel meer info over!

laurencegerretsen op 30 nov 2021 17:07

In alle grote Oostenrijkse steden kan je gewoon een boosterprik gaan halen. Ik had 1prik van J&J gekregen en heb een boosterprik gekregen in Innsbruck. Op een uurtje was ik binnen en buiten

sanderwouters op 30 nov 2021 19:18

En wanneer was dit? Want ik lees dat dit niet meer mogelijk is voor toeristen, sinds de aanscherping.

Gevorderd
CheizzAuteur30 november 2021 · 20:52

Volgende week Les Trois Vallées. Off-piste staat niet centraal, maar er is zoals het er nu uitziet ook een paar dagen poeder op de piste te vinden. #alleski’smee

gigiski.com
Beginner
JFlintyAuteur30 november 2021 · 21:44

Ik begrijp van de websites die hierover schrijven dat het alleen maar is voor Nederlanders die wonen / werken in Oostenrijk. Zoals skileraren…
Sweitwohnsitz verklaring schijnt ook toereikend te zijn. Maar alleen even heen en weer vliegen volgens de papieren regels niet.

Wanneer heb je de prik gehaald daar? @@sanderwouters ?

Beginner
JFlintyAuteur30 november 2021 · 22:13

En ontopic, wat een geweldige plaatjes😍😍😍

Beginner
HavanaAuteur1 december 2021 · 10:30

In de stad Wenen ben je ook gewoon welkom als je niet in Oostenrijk woont.

Afspraak maken kan hier https://impfservice.wien/ Ook zonder afspraak is mogelijk.

Ook in Frankrijk kun je als buitenlander ook gewoon terecht. Je hebt wel een adres nodig, maar dit kan gewoon een hotelkamer (of de McDonalds) zijn. Afspraak maken kan hier

doctolib.fr

Roubaix ligt vrij dicht bij de grens.

Beginner
AndrevanHeeswijkproAuteur1 december 2021 · 12:03

@@havana, en dat is dan uiteindelijk ook terug te vinden in die QR-app neem ik aan?

I don't need therapy, i just need to go skiing
Beginner
HavanaAuteur1 december 2021 · 12:23

Op dit moment nog niet maar je krijgt in beide gevallen een geprinte QR-code mee naar huis die in heel Europa geldig is.

Ik zie dat dan maar als een voordeel, je kunt dan eventueel in NL zelfs nog kiezen voor een 4e shot. Al dan niet aangepast aan Omikron.

Toerist
sanderwoutersAuteur1 december 2021 · 23:44

Als je maar voor 15 januari klaar bent … Daarna wordt het tamelijk lastig!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/386486034/klap-voor-toeristen-frankrijk-zonder-booster-of-negatieve-test-bijna-nergens-meer-toegang\

Coski op 29 nov 2021 16:44


Eventjes omweg maken via Wenen… boosterprik gratis en voor niks voor iedere EU-ingezetene. Ken al een paar mensen die op en neer zijn gereden/gevlogen (al dan niet met kinderen).

Havana op 30 nov 2021 10:59

Hier wil ik wel meer info over!

laurencegerretsen op 30 nov 2021 17:07

In alle grote Oostenrijkse steden kan je gewoon een boosterprik gaan halen. Ik had 1prik van J&J gekregen en heb een boosterprik gekregen in Innsbruck. Op een uurtje was ik binnen en buiten

sanderwouters op 30 nov 2021 19:18

En wanneer was dit? Want ik lees dat dit niet meer mogelijk is voor toeristen, sinds de aanscherping.

laurencegerretsen op 30 nov 2021 19:26

12 november gehaald, kort na ik zag dat ze die boosterprik gingen verplichten. Stuur me even een PM als je verdere vragen hebt, wil niet teveel off-topic gaan.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!