"Kleine" toer gebieden

• NiekLB
    Beginner
    NiekLB op 30 december 2021 · 16:48
    Hi all,

In verband met een geannuleerde trip in de derde week van januari zou ik graag op eigen houtje op pad gaan. Zou het liefste donderdag avond weg rijden en dan vrijdag, zaterdag en zondag toeren/skiën. Gaat mij juist om het toeren en niet persee om enorme hellingen skiën. Ik heb al door de verschillende trip report heen zitten lezen maar misschien hebben jullie tips qua gebieden die goed zijn aan te rijden vanuit Rotterdam.

Als je zin hebt om aan te sluiten stuur even een berichtje.

Groeten!
  • NiekLB
    Beginner
    NiekLB op 31 december 2021 · 12:24

bericht aangepast door NiekLB op 31 dec 2021 12:34 (100% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 31 december 2021 · 13:23
    Hi Niek, Je kan op het SAC tourenportal vrij makkelijk filteren op skitouren en dan op moeilijkheidgraad. Dan kan je een beetje afwachten wat het weer gaat doen en last minute een regio kiezen die een niet te hoog lawinegevaar heeft. Dit is alleen voor Zwitserland. Volgens mij is het gewoon openbaar ook voor niet leden, maar als je info nodig hebt waar je lid voor moet zijn moet je maar even vragen dan doe ik het even voor je.

splitfest.nl
  • vasco
    Advanced
    vasco op 1 januari 2022 · 10:20
    Deze site is ook wel mooi, hier wordt ook een poging gedaan om het lawinegevaar voor de touren in te schatten, voor Zwitserland, Oostenrijk, en ook stukken van Frankrijk en Italië. Een mooie tool voor de eerste stap in het 3x3 raamwerk: https://skitourenguru.ch/
    bericht aangepast door vasco op 1 jan 2022 10:21 (16% bewerkt)
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 2 januari 2022 · 18:09
    Oberstdorf is niet zo ver weg en heeft buiten de skigeiedjes goede eenvoudige skitoermogelijkheden in toch steil terrein. Zie skitourenführer Allgäu.
  • ijsbeer
    Advanced
    ijsbeer op 3 januari 2022 · 08:57
    Voor CH is dit ook een goeie bron voor de actuele condities: https://www.gipfelbuch.ch/gipfelbuch/verhaeltnisse
    Je kan er ook touren vinden etc maar dit is iets minder handig imho.
  • MC*freeride-looi
    Advanced
    MC*freeride-looi op 10 januari 2022 · 06:35
    volg
    Send it!!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro