Vandaag bijna 1000 hoogtemeter achter een visserman aangelopen voor een prachtafdaling met een dm of 2-3 vers, ergens boven een fjord, een paar uur ten noorden van Bodø. Genieten geblazen 😃 (Dank aan Sailing taxi)
bericht aangepast door EmileHendrix op 3 mrt 2023 19:57 (1% bewerkt)
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Nog nooit van "Argentera" gehoord, anders dan uit de wepowder gids. Enfin, gebied blijkt gesloten, maar zowel de Italiaanse als Franse kant hebben dikke noord hellingen met lariksen, die volop gepakt hebben met de retour d'est. Argentera, tour tip! Niet om de hoek.
Val cenis. Na de eerst koude dump alsnog aan het inregenen tot circa 2000m-2200m. Daarboven zware poeder. Morgen trois vallees zou goed moeten worden gezien de hoeveelheid
Drie kwartier ten oosten van Bodø. Een dagje bluebird tussen drie neerslagrondes in. Eerder wat wind hogerop maar op de meest geblazen stukken na, zat lekkere poedervelden te vinden. Stroopwafel for scale.
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Onder de rook van Verbier was er om 15:30 nog vanalles onverspoorts te vinden bij Bruson. Zachte triebschnee, aange blazen sneeuw of zware natte sneeuw. Overal 25 cm+ op een zachte onderlaag. Zelfs op mijn 68mm brede slalomskies was het erg lekker.
In 7 laux was het hele zware sneeuw tot 2000 ongeveer, 25-30cm, maar alles onverspoord want in het hele gebied precies 4 mensen die offpiste gingen. Morgen wat hoger, de poeder zoeken.
Ongeveer 30 cm wat oudere sneeuw, aardig wind affected, en het was heeeel warm, dus alles wat in de loop van de dag de zon had gezien was zware meuk onder 2800 ongeveer. Heel veel stenen hogerop, en zo veel tracks, het zal woensdag wel een gekkehuis geweest zijn.
Mijn verwachtingen waren hoog, en ik was eerlijk gezegd best teleurgesteld. Leuk gebied en veel meters, maar je bent toch wel telkens lang in de lift en aangezien er veel vlakke stukken en traverses in zitten profiteer je in mijn mening ook niet echt van het hoogteverschil. De bumps in het bos waren wel top, en er was heus nog wat te vinden tussen de bomen.
Het zal wel aan het slechte sneeuwjaar liggen, maar ik zag ook niet zo veel bijzondere lijnen waarvoor je moest lopen en/of abseilen. Sure, gletsjer gear nodig en een abseil, maar de beloning blijft een relatieve mellow pow run. De Y couloir was zeker niet in, dat was de enige zone die ik zag die mij wel interessant leek van previous knowledge.
Trifides en Couloirs de Lac zijn geinig, maar vond het geheel minder bijzonder dan verwacht.
Misschien een keer tijdens een beter sneeuwjaar met iemand die zin heeft in lopen, en dan de backside doen, die ik eerlijk gezegd niet heb gezien.
Hoe dan ook een fijne dag in de bergen en heerlijk geprofiteerd van de verse sneeuw de afgelopen drie dagen, zeker nu dat het te warm is geworden.