Op pad zonder qr etc.

• roel2
    Beginner
    roel2 op 17 januari 2022 · 19:02
    Hey mede freeriders,
    Na 2 jaar afwezigheid in de sneeuw wil ik onderhand wel eens met mijn board van een berg naar beneden. Volgens mij kan ik in Zwitserland terecht zonder qr bullshit maar weet niet hoe dit gaat in hotels, appartementen etc. Ik wil ook niet testen en andere flauwekul. Ik verwacht geen enkel probleem om de grens over te komen maar ben benieuwd hoe ik als freerider ter plekke uit de voeten kan. Iemand ervaring daarmee? Ik wil wel lift-access terrein rijden.
    Groeten Roel
    The only source of knowledge is experience
  • Steef
    Advanced
    Steef op 17 januari 2022 · 19:17
    Volgens mij kan ik in Zwitserland terecht zonder qr bullshitroel2 op 17 jan 2022 19:02
    Alles begint met een gedegen en grondig eigen onderzoek! Wij raden aan om eerst zelluf onderzoek te doen! Genoeg goede bronnen op het internet te vinden die je met deze vraag kunnen helpen.
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 17 januari 2022 · 19:22
    Nou ja, het is een behoorlijke wirwar aan regels maar ik ben meer op zoek naar verhalen uit de praktijk...
  • JoostD
    Advanced
    JoostD op 17 januari 2022 · 19:32
    Hey mede freeriders,
    Volgens mij kan ik in Zwitserland terecht zonder qr bullshit

Ik zou dit ook nog even nakijken:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zwitserland/reizen/reisadvie... ->
    "Alle reizigers uit Nederland moeten bij aankomst in Zwitserland een negatieve PCR-test laten zien. Vanaf 20 december 2021 mag dit ook een antigeentest (sneltest) zijn die niet ouder dan 24 uur is. Daarnaast moeten alle reizigers zich tussen de 4e en de 7e dag na aankomst in Zwitserland op eigen kosten opnieuw laten testen met een PCR-test of antigeentest (sneltest). Dit geldt voor alle reizigers van 16 jaar en ouder. "
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 17 januari 2022 · 19:40
    Dank voor je reactie Joost, maar ik denk dat de soep in de praktijk niet zo heet gegeten wordt. Vandaar dat ik op zoek ben naar praktijkervaringen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 januari 2022 · 20:49
    Als je op zoek bent naar praktijkervaringen dan laat je je toch niets wijs maken door anderen? Laat het hier vooral weten wat jouw praktijkervaringen zijn geweest. Die gebruikelijke poedertripreports kunnen we nu wel dromen. 😉

Doe wel van tevoren even een zelftest. Het kan je 10.000 CHF kosten als je anderen in gevaar hebt gebracht terwijl je je niet aan de coronaregels hebt gehouden. Heb ik gehoord.
    bericht aangepast door Aryen op 17 jan 2022 20:52 (28% bewerkt)
  • MTV
    Beginner
    MTV op 17 januari 2022 · 21:20
    De regels zijn vrij duidelijk: je mag op dit moment CH niet in zonder negatieve test. Je mag geen restaurant in zonder geldige QR code. Dat is de lokale wet. Dat is toch ook praktijk, geen parallelle realiteit? Mijn QR code werd gecheckt bij het binnengaan van de meeste restaurants.
    bericht aangepast door MTV op 17 jan 2022 21:35 (1% bewerkt)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 januari 2022 · 21:27
    @MTV Een negatieve antigeen test van maximaal 24 uur oud volstaat ook. Al een paar keer op de heenweg in Duitsland halverwege bij de apotheek gehaald. Kost ook nog eens niks. Goed volk die Duitsers. 😃
  • MTV
    Beginner
    MTV op 17 januari 2022 · 21:35
    @Aryen Dank, correct, en excuses. Ik pas mijn post aan.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 17 januari 2022 · 21:35
    Binnen in de restaurants qr
    Buiten geen qr
    Hotel/appt kan om test vragen bij ons wel vooraf gevraagd hoefde niet te tonen
    Bij skipas werd niet gevraagd om qr weet niet wat de regel daar is.
    Aan de grens geen check op test maar kan variëren. Plf ingevuld vooraf.

Negatieve test wordt niet geaccepteerd in restaurants.

Dit is hoe ik het tot nu toe ervaren heb.

bericht aangepast door BMT op 17 jan 2022 21:40 (5% bewerkt)
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 17 januari 2022 · 22:24
    Ok, thnx all, probeer het toch een beetje in kaart te brengen want heb weinig zin om dat eind voor nada op en neer te rijden. Maar ik word steeds enthousiaster 😃

bericht aangepast door roel2 op 17 jan 2022 22:27 (69% bewerkt)
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 18 januari 2022 · 00:13
    Lees hier alle info over aktuele regels Zwitserland.
    https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-...

Boetes kunnen oplopen tot 10.000 Zwitserse franken bij overtreding.
    And snow it is.....
  • Rene
    Beginner
    Rene op 18 januari 2022 · 08:31
    Afgelopen week in CH gezeten. Bij alle restaurants en hotels een QR moeten laten zien om binnen te mogen. Bij land binnenkomst is een negatieve test vereist + PLF invullen. Ik betwijfel of je wegkomt met een zelf testje te laten zien, want hoe bewijs je dat deze in de afgelopen 24 uur is afgelopen. Bonnetje van de supermarkt zegt niets natuurlijk.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • lennart75
    Advanced
    lennart75 op 18 januari 2022 · 08:31
    Dus je wilt niet testen, geen QR code (niet gevaccineerd?) en dus eigenlijk alle regels breken? En je vraagt of iemand daar ervaring mee heeft (en dus toegeeft al deze regels ook gebroken te hebben)? Ik stel voor dat je op Feestboek gedegen eigen onderzoek doet en anders gewoon protesteert en discriminatie roept als je de CHF 10.000 boete krijgt...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 18 januari 2022 · 08:45
    Ja toch maf dat als zelfs als een moraal niet voldoende is om je aan de geldende regels te houden, dat een dikke boete riskeren ook geen rol speelt? Kan een dure trip worden 😃
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • BMT
    Advanced
    BMT op 18 januari 2022 · 08:55
    Dus je wilt niet testen, geen QR code (niet gevaccineerd?) en dus eigenlijk alle regels breken? En je vraagt of iemand daar ervaring mee heeft (en dus toegeeft al deze regels ook gebroken te hebben)? Ik stel voor dat je op Feestboek gedegen eigen onderzoek doet en anders gewoon protesteert en discriminatie roept als je de CHF 10.000 boete krijgt... lennart75 op 18 jan 2022 08:31

Even voor de duidelijkheid, ik heb alleen weergegeven hoe ik het ervaren heb. Ik ben zelf hersteld en getest.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 januari 2022 · 11:17
    Aan de grens bij Zwitserland wordt wel degelijk gecontroleerd, het is natuurlijk steekproefsgwijs maar een gele kentekenplaat is in de meeste gevallen gewoon stoppen.
    Ik hou mij altijd gewoon aan de regels van het gastland, dan is er best wel veel mogelijk nog.

Dit jaar al moeten stoppen aan de grens bij: AU 2x, Basel, St Bernard, Vallorbe. Slechts twee keer kon ik doorrijden namelijk Como en Basel in de ochtendspits.
    splitfest.nl
  • Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 18 januari 2022 · 17:02
    Hi Roel,

Ik ben t over het algemeen niet eens met de regels van de qr's dergelijke maar wil reizen en skiën zonder gedoe. Wat jij probeert lijkt mij erg vermoeiend en lijkt me niet relaxed op pad gaan in Zwitserland.
    Wellicht is t makkelijker in je eigen camper, met je eigen keuken op je eigen pad zonder verdere voorzieningen? En dan hopen dat je niet bij de grens wordt gecontroleerd...
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 18 januari 2022 · 17:33
    Hey, ja is ook erg vermoeiend... maar ja, ik sta voor mijn waarheid dus het is nu eenmaal niet anders. Het zal wel iets van een camper en splitboard gaan worden... (toch ook niet verkeerd) Ik dank eenieder die een antwoord op mijn vraag heeft gegeven zonder de deugmens uit te willen hangen :-
    )
  • MTV
    Beginner
    MTV op 18 januari 2022 · 19:00
    “Deugmens”? Bedoel je daarmee iemand die z’n best doet om dat klotevirus zo snel mogelijk weg te krijgen, zodat we allemaal weer snel zorgeloos kunnen gaan poederen?
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 18 januari 2022 · 19:17
    Laat maar gaan kerel... Jij en ik hebben een compleet ander wereldbeeld....
  • dimsum
    Advanced
    dimsum op 18 januari 2022 · 19:28
    De Zwitserse grens lijkt me inderdaad een onzekere factor. Vanaf je binnen bent en je niet per sé op hotel of restaurant wil, wel te doen.

Spanje is misschien ook een optie, niemand heeft me iets gevraagd toen ik er vorige maand was.

Na 2 jaar stoort me het vingerwijzen in alle richtingen meer dan het virus zelf. 😃
  • MTV
    Beginner
    MTV op 18 januari 2022 · 19:34
    Laat maar gaan kerel... Jij en ik hebben een compleet ander wereldbeeld....roel2 op 18 jan 2022 19:17

Dat kan, maar ik heb er kak aan dat je hier een vraag stelt en dan een groep gaat lopen beledigen.
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 18 januari 2022 · 19:57
    Ik stel een vraag ja.. Dus niet om gezeik over regeltjes volgen... Verder wens ik jou oprecht succes met je leven.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 18 januari 2022 · 20:33
    Ik zou het niet doen! Ik probeerde het afgelopen november ook, maar ik ben nu net pas weer vrij....

Ik heb zelf ook erg veel last gehad van mijn vaccinatie en daardoor 3 dagen niet kunnen zitten. Achteraf gezien had ik dan ook liever een klein prikje in mn arm gehad, dan zo'n enorme p(r)ik op een plek waar de zon niet schijnt....
    bericht aangepast door Roelaano op 18 jan 2022 20:38
  • MTV
    Beginner
    MTV op 18 januari 2022 · 21:05
    @Roelaano Een Zwitserse prik? Damn… Heb je er ook last van bij het skiën, of alleen bij het zitten? Anders ligt de oplossing voor de hand. Sterkte!
  • Rutger
    Beginner
    Rutger op 19 januari 2022 · 10:32
    Eeuh ja het kan, als je niet gecontroleerd wordt 😃

ik was in zwitserland vorige week en had 4 qr codes nodig, qr code voor vaccinatie (2x) qr code negatieve PCR (72uur, gratis bij ggd dus) en qr code voor entery form.
    Hebb ik ze laten zien, NOPE!. Bij de grensovergang (die bij boven lichtenstein, vanaf bregenz bij hohenerms de grens over) stond geen controle op de heenweg. (maar wel op de terugweg, zwitserland in)

skipas online en dan uit de muur getrokken, Appartement uberhauipt niemand gezien en restaurants met binnen zitten hanteren 2g qr, maar er waren ook genoeg waar je binnen kon lopen en iets afhalen. (dan alleen mondkapje) liften geen QR alleen mondkapje (gondels)

dus je kan er op gokken niet gecontroleerd te worden bij de grens. Als je eenmaal binnen bent geloof ik niet dat je gecontroleerd wordt. maar goed you never know
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • poling
    Beginner
    poling op 19 januari 2022 · 10:40
    Ik stel een vraag ja.. Dus niet om gezeik over regeltjes volgen... Verder wens ik jou oprecht succes met je leven. roel2 op 18 jan 2022 19:57

regeltjes volgen...rij je dan ook altijd door rood, maak je u-turns op de snelweg of zijn dat regeltjes die wel passen in jouw waarheid?
    Iemand succes wensen in zijn verdere leven is vooral een denigrerende uiting
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 19 januari 2022 · 12:07
    Nou, nou, ik dacht dat FREEriders over het algemeen wel een beetje anti-establishment zijn en buiten de lijntjes durven te kleuren... Maar dat is mijn perceptie he😃 Maar niet mijn bedoeling om mensen over de zeik te maken... Alleen krijg ik een beetje de kriebels van mensen die klakkeloos het overheidsbeleid volgen en mij dan gaan aanspreken omdat ik dat niet doe.
    bericht aangepast door roel2 op 19 jan 2022 12:13 (100% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 januari 2022 · 12:40
    Veel plezier in Zwitserland.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro