Vraagje over split skins + gezocht: G3 Ion crampons 95 mm.

• OttoB
    Beginner
    OttoB op 22 maart 2022 · 23:24
    He allemaal,

Vraagje over skins. De huidige skins die ik onder mijn tourski's (Salomon mtn explore 88) gebruik beginnen langzaamaan op te raken en zijn sowieso vrij stug, groot en lomp in de rugzak. Nu heb ik bij een ander paar skies dat ik tweedehands heb gekocht (Armada tracer 98) deze vellen (zie foto) gekregen. Tot nog toe heb ik er maar een keer op gelopen en dat was in verse poeder wat verder prima ging. Nu wil ik de komende weken hoogalpien gaan trekken, wat betekent dat we ook harde en ijzige sneeuw tegen gaan komen met het bijkomende gebrek aan grip. Heeft iemand ervaring met dit soort vellen en kan je deze delen? Voordat ik ze smaller snijd hoor ik graag wat verhalen om er niet naderhand achter te komen dat het zinloos is. Ben benieuwd waar jullie mee komen.

En om niet meteen een nieuw topic te openen, ik ben op zoek naar een paar crampons voor G3 ions van 95 mm breed. Mocht iemand iets hebben liggen dan hoor ik graag wat je er voor wilt hebben. Eventueel te ruil tegen een paar G3 ion crampons van 115 mm breed.

Alvast bedankt!

Het zijn trouwens vellen van Armada, kon dit exacte model niet vinden maar ze komen oorspronkelijk van een KUFO af. Google doet vermoeden dat het 70% mohair is.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro