Ischgl, waar en hoe te beginnen?

• Maarten756
    Maarten756 op 30 maart 2022 · 21:19
    Hallo allemaal,

Ik had de powderguide al maar nu ook maar even geregistreerd.

Ik ga deze week eindelijk na 4 jaar is weer eens op wintersport, naar ischgl.

Wil nu toch echt eens aan de gang met freeride, voor zover mogelijk is nog op dit moment.

Ik kan aardig skiën ( al zeg ik het zelf) en heb freeride skies. Altijd alleen maar links en rechts van de piste gebruikt, ben dus nog redelijk nieuw als het gaat om freeride.

Ben benieuwd naar tips hoe te beginnen en wat er te doen is in ischgl. Zijn er bekende routes? Staan deze op bijvoorbeeld wikilocs? Hoe bepaal ik waar wel en niet te moeten skiën. Of is het wellicht een beter idee eerst een goeie les te nemen? En zo ja waar, wellicht een goeie aanrader?

Alvast bedankt!
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 30 maart 2022 · 21:27
    Hoi maarten, welkom!

Ik zou kijken of je toch met een gids op stap kan.

uiteraard kun je Val Gronda skien (semi nieuwe gondel die vele terrein unlocked) en en daar kun je met stabiele omstandigheden zeker plezier hebben.
    wat ik niet lees is of je ook over drie-eenheid en kennis beschikt, dat is sowieso een basisbehoefte, de academy kan je voor je trip nog bijspijkeren.

Ischgl is een groot gebied met veel terrein met consequenties, op de een of andere manier wil sneeuw er ook vaak met redelijk wat wind vallen. Er gebeuren daar elk jaar (mede daardoor denk ik ) ook nare dingen. Het gaat nu na een maand eindelijk weer sneeuwen, dus de stoke zal ook wel hoog zijn.

Succes met deze handvatten en enjoy!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • MichelA
    Tourist
    MichelA op 1 april 2022 · 13:04
    Hey Maarten,

Ik zit het hele seizoen in Ischgl, dit is mijn tweede seizoen hier en ken ondertussen wel wat plekjes al naar gelang je skiniveau en de condities. Ik ben alles behalve een gids natuurlijk maar je bent welkom om een paar dagen mee te komen skien. Stuur een bericht welke data je in Ischgl bent.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro