Mogelijk Probleem bij Pieps en Black Diamond bij switch van Send naar Sear

• misteriks
    Beginner
    misteriks op 15 april 2022 · 22:45
    https://www.blackdiamondequipment.com/en_US/content/beacon-notificatio...

Mail die ik zojuist ontvangen heb:

Dear User,

We have observed a small number of PIEPS and Black Diamond Avalanche beacons with malfunctioning electronic components that may prevent it from switching from SEND to SEARCH mode. Our testing is ongoing, but it is important to us that we communicate this information promptly and ask that anyone in possession of the following beacons to immediately perform a safety inspection to ensure your beacon is functioning properly.

PIEPS Micro BT Button
    PIEPS Micro BT Race
    PIEPS Micro BT Sensor
    PIEPS POWDER BT
    PIEPS PRO BT
    PIEPS DSP PRO
    PIEPS DSP SPORT
    BLACK DIAMOND RECON
    BLACK DIAMOND GUIDE

If you have one of these beacons, we ask that you immediately check and verify that the SEND/SEARCH/BLUETOOTH modes are working properly. If your beacon does not pass the Safety Check, you should retire it immediately and return it to PIEPS / BLACK DIAMOND for service, free-of-charge.

Instructions to perform the Safety Check and related information can be found here: https://smoton.com/uv0nibpv-cp6jktlj-hud92h1y-18sn

We will update you as more information becomes available.

• vasco
    Advanced
    vasco op 16 april 2022 · 12:10
    Dat is een rare link naar een website. Vreemd dat die niet naar a black diamond of naar pieps wijst
  • Pieter-Jan M.
    Beginner
    Pieter-Jan M. op 17 april 2022 · 00:50
    Dit is de correcte link:

https://www.pieps.com/safety-check-mode-failure/

Zeker nakijken. Slechte punten voor Pieps/BD na de hele saga rond Nick McNutt zijn burial met falend DSP-baken.

Op sociale media hoor ik de terechte vraag of dit probleem zich op elk moment kan beginnen voordoen. BD geeft eigenlijk amper info: is dit een issue dat ofwel wél voorkomt omdat je baken een productiefout heeft, of is het een probleem dat zich kan beginnen ontwikkelen na verloop van tijd? Want hoe kan je er dan ooit nog op vertrouwen?

Quote: "Could you elaborate on suspected root cause? If it’s a solder reliability issue or other issue that may get worse with time that would be good to know vs if it’s an issue that you confirmed isn’t dependent on extended use or time. If our beacons pass this test now, are you positive the failure mode won’t present itself in the future?"

Eigenlijk is deze waarschuwing een PR nachtmerrie... Voor zover ik weet is er ook naar dealers geen verdere heldere communicatie gestuurd buiten deze algemene mail. Ik neem maandag contact op met Black Diamond/Pieps, zal hier proberen een update te posten.
  • ieism
    Expert
    ieism op 17 april 2022 · 06:49
    Ook raar dat we in de EU dan weer geen mail krijgen, net als vorige keer eigenlijk. En ik snap ook niet hoe het bijvoorbeeld een mechanisch probleem zou kunnen zijn, want de pieper van mijn dochter staat er ook bij en die werkt met een sensor en heeft helemaal geen knop. Dus dan zit het probleem schijnbaar in de PCB zelf als ze het met een software update niet weg krijgen.

Ik ben persoonlijk alle vertrouwen in Pieps wel een beetje kwijt zo. Hoe weet ik nou of het ding het blijft doen?
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 20 april 2022 · 11:47
    Dat is een rare link naar een website. Vreemd dat die niet naar a black diamond of naar pieps wijstvasco op 16 apr 2022 12:10

Het is de link uit de mail die ik gehad heb. Zal een tracking link zijn,maar verwijst inderdaad door naar de link die Pieter-Jan M geeft

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro