Tips voor treerun gebieden regio Chamonix

• Grim3
    Advanced
    Grim3 op 12 januari 2023 · 14:21
    Wij zijn onderweg om de aankomende fronten mee te pikken. (11/01/2013 tot … ).

Gezien de onstuimige voorspellingen en de aanhoudende sneeuwval zijn we op zoek naar gebieden in de regio rond Chamonix met veel mogelijkheden voor treeruns.

Tips?
  • ieism
    Expert
    ieism op 12 januari 2023 · 15:30
    1. Is morgen niet een beetje te vroeg dan?

2. Naar Chamonix ga je niet echt voor de treeruns lijkt me, als het takkehard gaat waaien kan je dan niet beter ergens anders heen gaan met deze omstandigheden? Orsieres, La Fouly, Marecottes ofzo? Die hoek in ieder geval wat meer in de luwte en niet met die steile dalen zonder treeruns.
    Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 12 januari 2023 · 16:09
    Even door de tunnel en naar Courmayeur of La Thuile - magische treeruns aldaar
    knowledge is powder
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 12 januari 2023 · 16:11
    Als ik treeruns hoor denk ik altijd aan de lariksbomen in de Ecrins of Queyras. Daar ligt ook al een basis...
    Pelvoux
    Saint-Véran
    Abriès (tourski)
    Crévoux - 3 slepers maar des te meer off-piste terrein
    bericht aangepast door 3zel op 12 jan 2023 16:17 (30% bewerkt)
    knowledge is powder
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 12 januari 2023 · 17:01
    1. Is morgen niet een beetje te vroeg dan?
    We hebben tijd! Waarom dan nog wachten… 😉

2. Naar Chamonix ga je niet echt voor de treeruns lijkt me, als het takkehard gaat waaien kan je dan niet beter ergens anders heen gaan met deze omstandigheden? Orsieres, La Fouly, Marecottes ofzo? Die hoek in ieder geval wat meer in de luwte en niet met die steile dalen zonder treeruns.

Je mag de REGIO Chamonix heel ruim nemen. Dat is voorlopig enkel een richtpunt in de GPS als uitvalsbasis.

ieism op 12 jan 2023 15:30
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 12 januari 2023 · 17:05
    Van Balme Le Tour over de kam naar Valloricine is een mooie treerun! Wel ff werken om de kam over te komen in de woei 😉
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 12 januari 2023 · 22:33
    Champex, Ovronnaz of Les Marecottes 😉 In Cham zit je qua treeruns niet echt optimaal, veel steil terrein en vaak ook van die heerlijke struiken onderin....
  • outdoorjoy
    Advanced
    outdoorjoy op 12 januari 2023 · 22:49
    De grens over, zoals hierboven beschreven, naar Valais of Aosta inderdaad overwegen. En als je toch in de buurt wilt blijven, overweeg dan treeruns in La Giettaz, Les Houches, Les Grands Montets?
  • PS
    Advanced
    PS op 12 januari 2023 · 23:36
    Van Balme Le Tour over de kam naar Valloricine is een mooie treerun! Wel ff werken om de kam over te komen in de woei 😉Tim3 op 12 jan 2023 17:05

Vallorcine: Ja, super mooie afdalingen daar. Maar wel opletten dat je stabiele condities hebt. Het ziet er vriendelijker uit dan het is. Vanaf de Tete de Balme via les Jeurs naar Vallorcine is een grote terrain trap. Vanaf de Posettes naar Vallorcine is ook notoir.

Les Houches: leuke, maar korte tree runs tussen de pistes bij de Prarion; en aan de achterkant richting st gervais. Langere routes vanaf de Bellevue. Ook daar: let op de steile hellingen boven je. Skitouren: aiguilette les houches heeft goed tree runs

Chamonix zelf:
    De hellingen onder het midden station van de Aiguille du midi zijn erg goede tree runs. Pre du Rocher

Grands montets: magic forest, lariksbomen tussen de retour pendant en Tabe lift. Of helemaal door naar het dal.

Marecottes is ook mooi. En als je vellen bij je hebt, dan is er boven Finhaut richting de Fenestral ook mooi terrein te vinden.
  • ieism
    Expert
    ieism op 13 januari 2023 · 08:50
    La Thuile is qua wind niet veel beter. Dat is best wel een tochtige pas zeg maar...
    Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 13 januari 2023 · 09:30
    Wij zijn onderweg om de aankomende fronten mee te pikken. (11/01/2013 tot … ).

Nice! Poederalerts afdwingen gaat het helemaal worden in 2023.

Tot afgelopen weekend lag er in veel Franse bossen geen base. En als ik de webcams check vraag ik me af hoe goed de base nu is. Als je daar nu bent kun je dat gelijk zelf checken 😉 Anders zou ik doorrijden naar de Ecrins zoals 3zel al tipt.
    bericht aangepast door Ee1co op 13 jan 2023 09:43 (1% bewerkt)
  • eskimo1973
    Beginner
    eskimo1973 op 13 januari 2023 · 14:03
    Ik volg...
    Los van de bovenstaande tips, het ziet ernaar uit dat het onophoudelijk gaat sneeuwen vanaf zondag.
    Komt er een #PA4 aan hier op wepowder ? Ik sta te popelen na het kwakkelende weer tijdens de kerstperiode, wat meer duiding betreffende locatie vd dumps, treeruns ...
    De forecast kaart ondervind ook terug updateprobleempjes.
  • Henri
    Beginner
    Henri op 13 januari 2023 · 14:16
    @eskimo1973 PA#4 komt er zo aan!
  • Mimosa
    Advanced
    Mimosa op 15 januari 2023 · 16:24
    Bedankt voor de tips! Ik vertrek maandag ook richting regio Chamonix op zoek naar treeruns.
    Powder makes me happy!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro