Skischoen strap

• Coski
    Beginner
    Coski op 29 januari 2023 · 15:06
    Goedemiddag sneeuwfans,

Ik heb vorig jaar Ranger Pro skischoenen gekocht maar ben niet tevreden met de strap van klittenband. Ik zie wleens straps met een soort buckle sluiting en heb het idee dat die beter blijven zitten en net wat strakker kunnen.
    Wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik dit het beste laten vervangen in Rotterdam?
  • Slim
    Advanced
    Slim op 29 januari 2023 · 15:15
    Mee eens, klittenband is vreselijk voor je broek, en lastig vast en los te zetten.

De Ranger s een beetje een 50/50 schoen, dus wat wil jij er mee doen? Toeren of lift?
    Als het lift served skiën is, dan zou je een Booster strap kunnen nemen. Is ook elastisch. Deze heb ik op mijn Cochise gezet. Maar ze zijn wel heel erg zwaar, dus als je er (ook) mee wil toeren zou ik iets lichters nemen.

https://boosterstrap.com/

Op mijn oude toerski schoenen zat een klittenband powerstrap. Niet fijn. Ik heb er toen 1 van Dynafit besteld en die er op gezet.

https://skimo.co/dynafit-power-straps
  • Coski
    Beginner
    Coski op 29 januari 2023 · 19:03
    Dank Slim,

Ik ga eens even kijken of ik zelf een manier kan vinden om de huidige straps te vervangen.
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 29 januari 2023 · 22:15
    Ik gebruik zelf de Boosterstrap op mijn tourschoenen en is een verademing t.o.v. van de strap die er op zat. Straps vervangen is een simpel klusje. Met een beetje geluk zitten die met een (of twee) schroefjes vast. Ik heb bij een schoenmaker ringetjes in de boosterstraps laten zetten zodat je tijdens het sjorren er niet zo gauw een groter gat in trekt.
    When life gets too complicated.... SKI
  • Slim
    Advanced
    Slim op 30 januari 2023 · 04:31
    Helaas zitten ze vaak vast genageld. Dat los halen is makkelijk, beetje met een boor, of nog makkelijker, dremel werken en dan een tang er op en klaar.
    Lastiger is de nieuwe strap er op zetten. Ik heb het eens met een popnagel tang gedaan, met een ringetje er onder. Niet erg sterk, en veel gedoe.
    Makkelijker, en dat doe ik nu dus altijd, zijn ‘Chicago rivets’, een soort 2 delig schroef nagel.
    https://skimo.co/boot-hardware

Maar hoe doe in het Nederlands heten, en waar je de goede maat kunt vinden, sorry, daar kan ik je niet aan helpen.
    Een groter gat in de strap tijdens het aanhalen zal niet zo gauw gebeuren, als je ze strak trekt trek je aan de gesp, niet aan de nagel waar hij mee vast zit aan de schoen.
    Mijn jongste dochter heeft er wel een van haar schoen getrokken. Dat kwam denk ik doordat ze de schoenen aan de straps droeg (en het zij zware alpine schoenen). Daar hebben we nu een ringetje onder de rivet geschroefd.

bericht aangepast door Slim op 30 jan 2023 04:32 (1% bewerkt)
  • Slim
    Advanced
    Slim op 30 januari 2023 · 04:31
    Dubbel post
    bericht aangepast door Slim op 30 jan 2023 04:32 (98% bewerkt)
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 30 januari 2023 · 09:54
    @Slim Dat heet een busschroef in het Nederlands 😉 Beetje loctite erbij en het blijft mooi vast zitten
  • Coski
    Beginner
    Coski op 1 februari 2023 · 10:43
    Dank allen! Blij met jullie tips & tricks!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro