Luxe probleem: helitrip most bang for buck

• P@bz
    Advanced
    P@bz op 28 februari 2023 · 20:43
    Beste allemaal,

First world luxe probleem: ik mag een heliboard trip gaan uitzoeken 😃 😃 😃. Nu weet ik dat er verschillende aanbieders etc etc zijn en vroeg ik me af hoe ik de meeste bang for buck kan krijgen. Budget ligt tussen de 10-12k. Natuurlijk zijn luxe acco's zoals bij Last Frontier een nice-2-have, maar mijn gevoel zegt dat dit ook wel weer ten kosten gaat van je budget natuurlijk.

Suggesties? 😃
    Work hard, play harder
  • ieism
    Expert
    ieism op 28 februari 2023 · 23:26
    Beste bang for buck is als je een ervaren freerider meeneemt. Geen gids, maar gewoon iemand die je mentaal coacht en er voor zorgt dat je door wat kleine details te tweaken meer laat genieten. Zo'n heli trip is best hectisch, en zonder personal coaching heb je er gewoon niks aan. Als je toch al 12k uitgeeft dan kan die paar duizend euro er ook nog wel bij.
    Wanneer ga je, dan kijk ik even in mijn agenda?
    Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
  • P@bz
    Advanced
    P@bz op 28 februari 2023 · 23:45
    Nog geen idee wanneer ik ga, zal waarschijnlijk volgend seizoen worden.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog wel steeds een beetje op de wip zit qua hoeveelheid geld. Het gevoel van een soort once in a lifetime versus 12k zijn namelijk ook heeeeel veel andere mooie tripjes.
    10-12k is gebaseerd op een grove rekensom als ik naar prijzen van sommige aanbieders kijk. Even een paar k extra ophoesten om iemand mee te nemen, is makkelijker gezegd dan gedaan (voor mij dan tenminste). Wel een goede manier om jezelf zo voor mooie trips uit te nodigen 😜.

Maar ik snap je wel dat je goed over zoiets moet nadenken, omdat het anders misschien wel weggegooid geld is. Ik had daar zelf nog helemaal niet over nagedacht. Wat dat betreft zijn "normale" trips natuurlijk een stuk minder hectisch.
    Work hard, play harder
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 1 maart 2023 · 07:24
    Het hangt helemaal af van het terrein wat je wil, er is in de heli wereld zo veel te vinden.

Voor mij zelf ben ik na onderzoek er wel uit dat Canada de beste keuze is. Meest consistente sneeuw, meest professionele organisaties dus veiliger en goed bereikbaar.

Gek genoeg door alle concurrentie zijn de prijzen ook zeer redelijk in vergelijking met andere heli operaties elders ter wereld.

Je kan ook minder uitgeven, maar dan lever je in op de bovenste punten. Als je toch al 10K wil uitgeven, dan zou ik het meteen goed doen.

De hectiek is non existent hoor. Op een heli trip hoef je namelijk aan niets zelf te denken. Alles wordt voor je bepaald, gekookt, de helling keuze, je pieper opgeladen, je board gewaxt en de hottub voor je opgewarmd. Alleen het instappen in de heli wordt van je verwacht en ja, dat moet snel logischerwijs.

Een Alpentrip is veel hectischer met planning en poederstress.

Succes met plannen en stuur mij een PB als je vragen hebt!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 1 maart 2023 · 08:30
    Ik vond het heliskiën top maar catskiën heeft ook zijn charmes en is een stuk goedkoper.
    Ik kan je aanraden om zeker ook eens te gaan catskiën.
    Cat: meer verspoord terrein, je blijft op dezelfde berg, maar lekker warm en knus in de cat. eerder onder de boomgrens. Tijd voor een praatje en een hapje/drankje tussendoor.
    Heli: meer mogelijkheden, meer hoogtemeters, koud en lawaaierig. drop off eerder boven de boomgrens.
    knowledge is powder
  • eskimo1973
    Beginner
    eskimo1973 op 1 maart 2023 · 09:30
    Met 12K kan je toch al heel wat. Kies je voor een periode aan de uiteinden van het seizoen , de juiste lodge en type trip, dan kan je bijna 2 trips scoren voor je budget.

Een aantal parameters die invloed hebben en hierboven nog niet vermeld zijn :

- periode, ga je in december net voor de kerst, januari net na of begin april, dan is het more bang for the bucks
    - bij CMH bv heb je keuze uit meerdere lodges en soorten trips , remote lodge is duurder dan in een bereikbare lodge.
    signature trip stap je met 10 in een grote heli, small group stap je met 6 in een kleine heli en is dit wat duurder en dan heb je nog de private & exclusive
    Verder sluit ik me aan bij Guy dat je aan niet veel moet denken behalve je vliegtuigtickets en de huurwagen. De rest wordt voor je geregeld.
  • P@bz
    Advanced
    P@bz op 1 maart 2023 · 10:11
    Thanks voor de reacties!

Met 12K kan je toch al heel wat. Kies je voor een periode aan de uiteinden van het seizoen , de juiste lodge en type trip, dan kan je bijna 2 trips scoren voor je budget.eskimo1973 op 1 mrt 2023 09:30
    Zelfs al zou ik 2 trips kunnen maken van dat geld, dan zegt mijn vrouw waarschijnlijk doe er maar lekker 1 en dan gebruiken we (terecht) de rest voor wat anders haha. Dit was grofweg gebaseerd op prijzen die ik ken van Last Frontier, incl vlucht er naar toe etc etc etc.

- periode, ga je in december net voor de kerst, januari net na of begin april, dan is het more bang for the buckseskimo1973 op 1 mrt 2023 09:30Ik zal eens kijken of ik het kan combineren met een congres voor werk. Als ik dit handig net ervoor plan bijv, dan kan ik de vlucht en 1-2 transfer nachten elders declareren. Dat scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Bijkomend voordeel is dat dat je dan een aantal dagen hebt om te acclimatiseren aan tijdsverschil etc.

Hoe is de Wepowder CMH trip qua bang for buck? Iemand meegeweest? Los van het feit dat het me gewoon vet lijkt om met een stel Hollandse poeder idioten op stap te gaan haha.
    bericht aangepast door P@bz op 1 mrt 2023 10:11
    Work hard, play harder
  • Slim
    Beginner
    Slim op 1 maart 2023 · 13:58
    Ik heb nog nooit ge heliskied, dus neem dit voorwat het waard is, maar ik heb gelezen dat:

Helicopters vliegen niet met slecht zicht (sneeuwval, ditche bewolking). Een plek waar je ook een cat of toerski opties hebt is dus zeker het overwegen waard, zodat je geen ‘down days’ hebt.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 1 maart 2023 · 23:48
    "Most bang for buck" ? Ik zou zeggen: als omstandigheden optimaal zijn ! Dus als het kan last minute boeken. Zelf - hier in Canada BC- nooit in heli gestapt ivm kosten (koop dan liever seizoenspas) maar hoor de verhalen erover regelmatig. Andere insteek: zorg dat je topfit bent, hoe fitter hoe meer fun....
    bericht aangepast door The_O op 1 mrt 2023 23:49
    And Also The Trees
  • Kabouter Plofzak
    Advanced
    Kabouter Plofzak op 2 maart 2023 · 23:04
    Ik heb nog nooit ge heliskied, dus neem dit voorwat het waard is, maar ik heb gelezen dat:

Helicopters vliegen niet met slecht zicht (sneeuwval, ditche bewolking). Een plek waar je ook een cat of toerski opties hebt is dus zeker het overwegen waard, zodat je geen ‘down days’ hebt.Slim op 1 mrt 2023 13:58

Ik heb ook niet geheliskied. Wel 4 dagen gepland om te gaan helsikien en iedere keer werd er niet gevlogen vanwege het weer. Dit waren dan wel onvergetelijke dagen want er wat een reden dat er niet gevlogen werd, en gelukkig waren er alternatieve opties. Zelfs de keren dat ik wat gebroken heb kon de heli niet vliegen om me op te halen. Misschien ligt het gewoon aan mijn gebrek aan geluk, wat dat betreft.

De cat is een ski zekerder, weer of geen weer optie. Afhankelijk van welke operatie is het ook oneindig poederen zonder poederstress, of zoals bij Eskimo Freeride steeds een spoortje verder op dezelfde berg.
  • JuraSki
    Beginner
    JuraSki op 5 maart 2023 · 13:33
    Ik vind heliskiën onsympathiek
  • 1987
    1987 op 7 maart 2023 · 08:46
    Let op dat het niveau in met name Canada bijzonder laag kan zijn! Daar geldt vooral de regel; als je betaalt, mag je mee. Voor je het weet geef je de helft van je geld weg aan treeline-/tree-runs en wacht je uren in de kou omdat een medepassagier zijn ski’s is verloren…
    bericht aangepast door 1987 op 7 mrt 2023 08:48 (1% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 maart 2023 · 09:04
    Let op dat het niveau in met name Canada bijzonder laag kan zijn! Daar geldt vooral de regel; als je betaalt, mag je mee. Voor je het weet geef je de helft van je geld weg aan treeline-/tree-runs en wacht je uren in de kou omdat een medepassagier zijn ski’s is verloren…1987 op 7 mrt 2023 08:46

Goed punt. In algemene zin ook geen fan van heliboarden maar als ik dan toch 10/12k op een helitrip stuk moest slaan zou ik proberen naar AK te komen... En dan desnoods maar in een hostel slapen ofzo.

En dan natuurlijk wel een tripreport schrijven.
    bericht aangepast door Willem2k op 7 mrt 2023 09:07 (1% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • popski
    Advanced
    popski op 7 maart 2023 · 09:57
    Inderdaad redelijk wat keuze in heliboarden, maar zelf was ik het meeste onder de indruk van het heligebeuren rond Haines Alaska.
    Vraag maar aan koen_djfistel en pistenbulcky
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/267113
    Best wel voldoende tijd uittrekken om rekening te houden met de downdays.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 maart 2023 · 12:12
    Jaaa die @djfistel tripreports blijven toch wel legendarisch. Dank voor deze retro link! 😃
    Ik mis zn verhalen hier wel een beetje, maar hoop dat Koen tegenwoordig gewoon druk is met andere leuke dingen.
    bericht aangepast door Willem2k op 7 mrt 2023 12:12 (2% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 7 maart 2023 · 15:45
    Zo zeg, wat een verhaal/avontuur, chapeau!!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 8 maart 2023 · 10:25
    Wepowder CHM helitrip was super vet toen ik mee ben gegaan.
    CMH is heel relaxed, alles is geregeld.
    Bereid je voor op 8 tot 10 afdalingen per dag van 1000 hoogtemeters. 😉
    powpowwowjippiajippieee

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro